Alppilan koulun opettaja sitten erotettiin
http://yle.fi/uutiset/helsinki_erotti_voimakeinoja_kayttaneen_opettajan/6569146
Tässä taas esimerkkinä kurittomille lapsille, että miten tahansa voi käyttäytyä, kun opettaja ei voi tehdä mitään.
Kommentit (99)
Pointti on siinä, ettei toiseen saa koskea. Ei vaikka hihat palais, eikä varsinkaan silloin.
Mihin sen rajan vetää, jos annetaan oikeus koskea kunhan koskee sitten nätisti?
Näissä asioissa on oltava nollatoleranssi. Muuten lähtee lapsesta varmasti. Opettajan olis pitänyt hakea toinen opettaja apuun ja yhdessä ottaa henkinen yliote, koska yksin ei näköjään kapasiteetti riittänyt.
ei sopiva opettajaksi.tuollainen jonka on pakko tarttua kiinni.
Siinähän oli toinen opettaja apuna ja molemmat yrittivät puhua häirikölle, mutta ei auttanut!! Ja sitten alkoi koko ruokasali jo vauhkoontumaan.
Mielestäni opettaja toimi täysin oikein ja on törkeää, että tällaisesta saa potkut! Rehtorikin selvästi halusi vain kostaa jotkut omat kaunansa kyseistä opettajaa kohtaan.
Tämä surullinen tapaus antaa kaikille häirikköoppilaillemme näppärät toimintaohjeet:
1. Häiriköi, perseile ja riehu mielin määrin.
2. Odota, että opettaja reagoi.
3. Kuvaa opettajan reaktio.
4. Opettaja saa potkut.
5. Toista.
Nämä ovat taas niitä päiviä, kun minua oikeasti hävettää olla suomalainen veronmaksaja. Ja niitä päiviä on alati enemmän.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 13:56"]
Pointti on siinä, ettei toiseen saa koskea. Ei vaikka hihat palais, eikä varsinkaan silloin.
Mihin sen rajan vetää, jos annetaan oikeus koskea kunhan koskee sitten nätisti?
Näissä asioissa on oltava nollatoleranssi. Muuten lähtee lapsesta varmasti. Opettajan olis pitänyt hakea toinen opettaja apuun ja yhdessä ottaa henkinen yliote, koska yksin ei näköjään kapasiteetti riittänyt.
ei sopiva opettajaksi.tuollainen jonka on pakko tarttua kiinni.
[/quote]
Sinä olet varmaan sellainen häirikkövanhempi.
Mahtavaa. Ope erotettiin koska käytti liiallista voimaa. Heidi Hautala taas jätti verot maksamatta ja sai pitää ministerin paikkansa. Mikä mättää?
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 13:18"]
nykyään lapsia ei kasvateta kunnioittamaan aikuisia. opettaja ei saa poistua ja jättää luokkaa valvomatta, miten sä luulet että voisi kutsua apuun jonkun. luuletko tietäväsi mkinkälaista siellä on koulussa? ihan mahdotonta. mitä teet kun oppilas uhkaa puutyösalissa toista oppilasta? sano se, huom. koskea ei saa!
[/quote]
Lapsia ei kasvateta kunnioittamaan KETÄÄN.
Huh huh, Helsingin opetusviraston linjanjohtajan Outi Salon kommentit ovat mielestäni täyttä huttua. ''Tällaiseen on selkeät ohjeet. Opettajan olisi pitänyt keskustella oppilaan kanssa ja pyytää tätä poistumaan'', hän kommentoi Ylelle. Juuri näinhän erotettu opettaja toimi. Kun puhe ei tehonnut, hän työnsi oppilaan ulos koulusta.
Ehdotan, että laitatte sähköpostia linjanjohtaja Outi Salolle tapauksen tiimoilta. Sähköposti on muotoa etunimi.sukunimi@hel.fi
Käsittääkseni oppilas ei kaatunut eikä vahingoittunut mitenkään siinä, että hänet työnnettiin selästä pihalle.
Otetaan varmaan kiljue muihin kouluihin opettajaksi
Minä haluaisin myöt tuollaisen meidän kouluun. Saisi nuo Nico-Petterit kuriin.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 13:34"]
No niin tuossa kaatumisessa voi vaikka hampaat katketa! Mietisi nyt aikuinen mies mitä tekee.Aika ovelaa suoraan sanottuna että tuollainen luonne on päässyt opeksi.Miten sen uuden työpaikan kanssa sitten mahtaa käydä?
[/quote]
Kotona ei pidetä kuria ja koulussa ei saa nassuja kieltää. Tiedättekös, missä nämä lapset ja nuoret lopulta on?
Vanhemmat vinkuu, etteivät jaksakaan ja normaalilapset löytyy koulukodeista ja erityislapset erityislastenkodeista tai ryhmäkodeista, jotka ovat suljettuja paikkoja ja erikoistuneet väkivaltaisiin lapsiin ja nuoriin.
Joskus raivostuttaa se vanhempien asenne, että heidän erityislasta ei saa kieltää edes, mutta sitten kun se hakkaa vanhemmat muutaman kerran, kiljutaan yhteiskuntaa apuun.
Vanhanajan suljetut laitokset ja osastot takaisin.
Raportissa sanotaan ettei tilanne ollut uhkaava ja syytä ulostyöntämiseen ei ollut. Miksi minun nyt pitäisi uskoa toisin?
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 16:26"]
Raportissa sanotaan ettei tilanne ollut uhkaava ja syytä ulostyöntämiseen ei ollut. Miksi minun nyt pitäisi uskoa toisin?
[/quote]Missä ihmeen raportissa?
Tarkoitan ylen uutisen mukaan tehtyä selvitystä, jossa on katsottu video ja kuultu kaikkia tilanteessa olleita. Viesti 50
Oppilaaseen ei siis saa käydä käsiksi. No siinäpä on tämänkin kullannupun hyvä piestä seuraavaksi vaikka joku koulutoveri ja opettajat katsevat sivusta odotellen poliisien saapumista. Tilanteeseenhan ei kannata puuttua koska voipi mennä työpaikka. Jos häirikkö sattuu vaikka tappamaan niin mitä sitten. Tai sitten voi rauhassa seuraavaksi kusta soppa-astiaan niin eihän siihenkään voi puuttua kuin sanomalla ettei niin saa tehdä.
Joopa joo....mitäpä jos vanhemmat kasvattaisivat niitä lapsiaan ihan itse??? Käsittämätöntä käytöstä nykyään, ketään ja mitään ei kunnioiteta. Onhan se nyt ihan törkeetä että kullannuppu ei saa olla pipo päässä ruokailussa tai kirkossa. Oi aikoja, oi tapoja! Hävetkää te kädettömät vanhemmat jotka olette antaneet lapsillenne vallan. Ainoa seuraus siitä on se, että se oma kullannuppu tulee hakkaamaan päätään seinään koko loppuelämänsä, koska ei osaa toimia niinkuin yhteiskunnassa tulee toimia.
Hmm..kuulostaa omituiselta koska useimpien lapset osaa käyttäytyä koulussa.Ei mulla ole ainakaan valittamista.Ehkäpä erotetun open omassa luonteessakin voi olla vikaa..aika erikoista kuitenkin tuo väkivalta.Mä vaihtaisin lapseni koulua jos tuo ukko tulisi sinne!
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 13:17"]
Epäilen työntämisen olleen niin voimakasta että oppilas on kaatunut ja tämä jäi videolle. Eli voimalla kaksin käsin runttannut ovenkarmeissa roikkuvaan oppilaaseen ja oppilas lentänyt selälleen tms.
[/quote]
Pelkkä arvaus...
Minä taas arvaan että oppilat löi ensin, sitten se puri ja lopuksi vielä potki tätä opettajaa, mutta kuvaaminen aloitettiin vasta kun opettaja käytti voimaa ja otti tilanteen hallintaan.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 13:25"]
Hohhoijaa. Kun itse olin 80-luvulla yläasteella, koulussa oli sellainen tarkkailuluokan opettaja, että jo sen katse hiljensi häiriköivän porukan. Ja jos ei, niin niskavilloista otti kiinni. Ei silloin olisi ollut puhettakaan, että olisi vinguttu kotona "väkivaltaisesta opettajasta". Nykyäänhän opettajat ja koulutoimi suorastaan pelkäävät häirikköoppilaiden sekopäävanhempia.
[/quote]
Aahh... niitä kultaisia väkivallan aikoja
80 luvulla yläasteen reksi veti huoneessaan vasemman koukun häirikön mahaan... kuri pysyi, mutta nyt siitä joutuisi vankilaan. Silloin ei ollu joka kakaralla puhelinta taskussa, jolla olisi voinu kuvata ja äänittää vääryyksiä.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 13:41"]
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 13:29"]
Erottaminen on aika voimakas ratkaisu mielestäni. Etenkin kun vertaa sen opettajan käytökseen josta teimme hallintokantelun. Kantelu todettiin aiheelliseksi, mutta mitä seurasi opettajalle. EI MITÄÄN, sai ylennyksen. Jälkikäteen harmittaa ettemme vieneet asiaa poliisille. Siellä se opettaja on edelleen toimessaan, koulun rehtorina. Tuskin olisi jos asiasta olisi tullut julkinen.
Opettaakohan kenties juuri sinun alakoululaista? Minun ei onneksi enää, lapsemme saivat suosiolla vaihtaa toiseen kouluun.
[/quote]
Lapsesi on varmaan ihania herranterttuja!
[/quote]
Eivät ole, mutta silti aikuisen käytökselle pitää olla rajat. Opettaja ei saa käyttäytyä ihan miten vaan. Ja hauskinta tässä oli, että nykyisessä koulussa lapsella johon opettajan käytös kohdistui, ei ole minkäänlaisia ongelmia. Käytösnumerokin nousi kun pääsi kiusaajastaan eroon.
Ihan turha kuvitella että kaikki opettajat ovat oikealla alalla tai toimivat oikein. Tämäkin veikkonen jatkaisi, mutta sattui jäämään kiinni. Joten kysyn uudestaan, lieneekö opettaa sinun lastasi? Eikö olisi kiva tietää mitä kaikkea opettaja teki.