Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alppilan koulun opettaja sitten erotettiin

Vierailija
08.04.2013 |

http://yle.fi/uutiset/helsinki_erotti_voimakeinoja_kayttaneen_opettajan/6569146

Tässä taas esimerkkinä kurittomille lapsille, että miten tahansa voi käyttäytyä, kun opettaja ei voi tehdä mitään.

Kommentit (99)

Vierailija
1/99 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee jo hulluuksiin: MITEN pystyy poistamaan huoneesta riiviön, jos ei voi edes koskea? Rötöstelijät käyttävät tätä lainsanaa hyväkseen ja opettajat on ihan pellejä niiden mielestä. Normilapset eivät kovia otteita edes kaipaa, mutta entäs nämä tulevat vankilakundit???

Vartijat (ja metallinpaljastimet) kouluihin, niin johan tulisi jokin roti tähän hommaan. 

Vierailija
2/99 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köh... mitäpä jos ei nyt kuitenkaan luultaisi tietävämme, mitä siellä tapahtui. Voi olla, että oikeastikin opettaja käytti liikaa voimatoimia.

Vastenmieliseksi tuon tapauksen tekee se, että rehtori veti asian julkisuuteen, ilman että selvitti asiaa ensin opetustoimen sisällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/99 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun opettajakoulutuksessa ollessani kävi ihan OAJ:n lakimies kertomassa esimerkkejä, joissa opettaja oli joutunut syytteeseen. Yksi niistä mieleeni jäänyt ohje oli se, että oppilaaseen ei saa koskea. HALOO, miten pystyt poistamaan sanan voimalla luokasta haistattelevan parimetrisen korston, joka sylkee päälle? Vartijaa siinä todellakin tarvittaisiin.

Vierailija
4/99 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

julkisuuteenhan asian toi opettaja

Vierailija
5/99 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule,tosi hyvä asia että tuli julkisuuteen.Ei noin saa käyttäytyä.Vieras ihminen,mieti nyt!Itse olen todistanut tilannetta jossa miesopettaja kuristaa kurkusta poikalasta.Pojan kurkku oli kirkuvan punainen,ukolla paloi käämit.En tiedä miten open kävi koska vaihdoin tapauksen jälkeen koulua.

Vierailija
6/99 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ihmetyttää, että reksi ei ole enää siellä töissä. siis erosi kesken kouluvuotta?

haisee pahalle.

Vierailija
7/99 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne lapset on ennenkin tehneet mitä vaan luokissa mutta hyvä opettaja kyllä sitten hälyttää vaikka toisen open paikalle auttamaan.Ei tarvitse väkivaltaa käyttää.Järjenkäyttö sallittu.Itse toimin tilanteessa jossa lapset eivät tottele että otan yhteyttä toiseen aikuiseen.Älkää jääkö yksin!

Vierailija
8/99 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haise pahalle yhtään.Noin se menee lain kautta myös oikein.Riittävä suuri syy erottamiselle on huono käytös opettajalta.Kuka tervejärkinen työntää lapsen/nuoren voimalla ruokasalista.Munkin päälle on kaadettu koulussa ruokaa eikä kukaan ope ketään poistanut.

Vierailija
9/99 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon opettajan kun saisi omaan kouluun pitämään järjestystä!

Vierailija
10/99 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on turha tuomita rehtoria tai koulua kun ei kerran olla kyseistä tapahtumaa oltu todistamassa. Olen itse opettaja ja voin sanoa, että jokaisessa koulussa (ja toki monissa muissakin paikoissa) poistetaan päivittäin ihmisiä luokasta, ruokalasta, ostoskeskuksesta yms. eikä se johda kenenkään erottamiseen. Tapaukseen on siis ollut pakko liittyä jotain muuta, jota emme tiedä. Opettajahan tiedon julkisuuteen toi ja tuon haastattelun perusteella hänestä saa kuumakallen kuvan 

Vierailija
11/99 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 12:47"]

Kuule,tosi hyvä asia että tuli julkisuuteen.Ei noin saa käyttäytyä.Vieras ihminen,mieti nyt!Itse olen todistanut tilannetta jossa miesopettaja kuristaa kurkusta poikalasta.Pojan kurkku oli kirkuvan punainen,ukolla paloi käämit.En tiedä miten open kävi koska vaihdoin tapauksen jälkeen koulua.

[/quote]

Miten ei saa käyttäytyä, täsmälleen ottaen - siis tässä tapauksessa? Ethän sinä tai minäkään tiedä, mitä siellä tehtiin.

Pointti oli, että asiaa pitää ENSIN SELVITTÄÄ EIKÄ HETI JULKISTAA. Perhana, hommahan meni julkiisuuden kautta koko ajan! Opettajan nimi julkistetttiin ja äijäparka tuomittiin heti, tarkemmin tutkimatta, julkisuudessa.

Ei siinä voi puhua enää minkäänlaisesta oikeusturvasta.

-3-

Vierailija
12/99 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 12:47"]

mua ihmetyttää, että reksi ei ole enää siellä töissä. siis erosi kesken kouluvuotta?

haisee pahalle.

[/quote]

Sillä oli uusi vakanssi sovittuna, kun tuo tapahtui. Ei viitsinyt enää hoitaa hommaansa ja selvittää asiaa kunnolla, vaan veti sen julkisuuteen.

Vierailija
13/99 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laissa sanotaan näin.Toisen osapuolen syyllistymistä sopimusvelvoitteiden rikkomiseen.Kun kyseessä on määräaikaisen työsopimuksen päättyminen.Ajattelitko että pelkkä varoitus taikka huomautus olisi riittänyt?Tuliko nuorelle vammoja? Vaatiiko vahingonkorvausta?Ties vaikka olisi käsi tossa rytäkässä murtunut tai tullut aivotärähdys.Sikamaista meininkiä.

Vierailija
14/99 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 12:57"]

Mun mielestä on turha tuomita rehtoria tai koulua kun ei kerran olla kyseistä tapahtumaa oltu todistamassa. Olen itse opettaja ja voin sanoa, että jokaisessa koulussa (ja toki monissa muissakin paikoissa) poistetaan päivittäin ihmisiä luokasta, ruokalasta, ostoskeskuksesta yms. eikä se johda kenenkään erottamiseen. Tapaukseen on siis ollut pakko liittyä jotain muuta, jota emme tiedä. Opettajahan tiedon julkisuuteen toi ja tuon haastattelun perusteella hänestä saa kuumakallen kuvan 

[/quote]

Mistä päättelet, että se oli opettaja, joka toi asian julkisuuteen? Ei ainakaan HS:n jutun mukaan maaliskuun lopulta voi päätellä, kuka toi. Alppilan opettajien mukaan se oli rehtori, joka toi asian julkisuuteen.

Vierailija
15/99 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 12:49"]

Kyllä ne lapset on ennenkin tehneet mitä vaan luokissa mutta hyvä opettaja kyllä sitten hälyttää vaikka toisen open paikalle auttamaan.Ei tarvitse väkivaltaa käyttää.Järjenkäyttö sallittu.Itse toimin tilanteessa jossa lapset eivät tottele että otan yhteyttä toiseen aikuiseen.Älkää jääkö yksin!

[/quote]

Hyvä pointti. Opettajahan olisi voinut pyytää reksiä avukseen. Toisaalta mitä se auttaa vaikka paikalla olisi 10 aikuista jos oppilaaseen ei saa koskea. Poliisi kai siinä tarvittaisiin, mutta ei kai poliisilla riitä voimavaroja juosta pitkin kouluja.

Vierailija
16/99 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, onneksi en ole opettaja. Mulla palaisi jonkun syljeskelevän teinikorston kanssa heti käämit ja tyyppi saisi isän kädestä ja haukut päälle. Olisin varmaan aina istumassa oikeudessa.

Vierailija
17/99 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan oppilaan etnisellä taustalla ja entisillä häirikkökäyttäytymisillä osuutta asiaan?

Vierailija
18/99 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia en ole enää vuosiin puuttunut erityislasten riehuntaan. Juuri siksi, että aina siitä on jollain jotain sanomista.

Annan rauhassa luokan riehuvan pojan purra toisia ja raapia ja hakata. En poista tilanteesta, enkä sekaannu. Juuri siksi, että haluan pitää työpaikkani ja en halua itselleni vaikeuksia.

Vierailija
19/99 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku meistä nähnyt tuon videon ja voi sanoa että erottaminen oli aiheetonta? Ilmeisesti otteet ovat olleet varsin kovia.

Ehkä kouluihin pitää palkata järjestyksenvalvojat, joilla on tarvittaessa lupa raudoittaa ja käyttää pippurisumuuttimia tai sähkölamaannuttimia oppilaisiin.

Vierailija
20/99 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en henk.kohtaisesti ymmärrä miksi hakea lasten pariin töihin jos on oikeasti VÄÄRÄ LUONNE.Kaikissa ammateissa on riskinsä,mutta alun alkaen voi olla että tuli tehtyä väärä valinta.Varsinkin miesten kohdalla miettisin kaksi kertaa ennen kuin hakisin.Itse siinä saa turpaa lopulta kun lähtee vieraita lapsia ojentamaan.Nykypäivän lapsia suojellaan joka puolelta niin paljon että on typerää käyttää liiallisia voimakeinoja.Mieti nyt millaisen maineen mies saa,mahtaako vaihtaa maata jossain vaiheessa taikka nimensä?Tuo käytös on pöyristyttävää.Oliko ope aineissa? Vai krapulassa,tehtiikö puhallutus?