Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alppilan koulun opettaja sitten erotettiin

Vierailija
08.04.2013 |

http://yle.fi/uutiset/helsinki_erotti_voimakeinoja_kayttaneen_opettajan/6569146

Tässä taas esimerkkinä kurittomille lapsille, että miten tahansa voi käyttäytyä, kun opettaja ei voi tehdä mitään.

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 13:08"]

Tämän takia en ole enää vuosiin puuttunut erityislasten riehuntaan. Juuri siksi, että aina siitä on jollain jotain sanomista.

Annan rauhassa luokan riehuvan pojan purra toisia ja raapia ja hakata. En poista tilanteesta, enkä sekaannu. Juuri siksi, että haluan pitää työpaikkani ja en halua itselleni vaikeuksia.

[/quote]

Juu, tähän tämä menee kun aina on joku meilensäpahoittaja kitisemässä jos joku puuttuu johonkin.

Opettajat ei enää saa pitää kuria, eikä kannata pitää kun on itse heti syytteessä jos yrittää puuttua.

Edes poliisit ei enää puutu tilanteisiin, jos käyttää liikaa voimaa, niin joutuu tutkinanan ajaksi hyllytetyksi.

Parempi vain katsella sivusta ja odottaa että tilanne rauhottuu. Yleensä se riehuja jossain vaiheessa väsyy tai kyllästyy. Sivulliset uhrit voidaan laskea savun laskettua.

Vierailija
22/99 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua mistä tulee tuo ajatus, ettei oppilaaseen saisi koskea? Saa koskea ja kosketaan, mutta tarpeetonta väkivaltaa EI saa käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua mistä tulee tuo ajatus, ettei oppilaaseen saisi koskea? Saa koskea ja kosketaan, mutta tarpeetonta väkivaltaa EI saa käyttää.

Vierailija
24/99 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 13:04"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 12:49"]

Kyllä ne lapset on ennenkin tehneet mitä vaan luokissa mutta hyvä opettaja kyllä sitten hälyttää vaikka toisen open paikalle auttamaan.Ei tarvitse väkivaltaa käyttää.Järjenkäyttö sallittu.Itse toimin tilanteessa jossa lapset eivät tottele että otan yhteyttä toiseen aikuiseen.Älkää jääkö yksin!

[/quote]

Hyvä pointti. Opettajahan olisi voinut pyytää reksiä avukseen. Toisaalta mitä se auttaa vaikka paikalla olisi 10 aikuista jos oppilaaseen ei saa koskea. Poliisi kai siinä tarvittaisiin, mutta ei kai poliisilla riitä voimavaroja juosta pitkin kouluja.

[/quote]

Onko koulussa joku hätäkutsujärjestelmä jolla saadaan apua kun joku alkaa riehua? Luulen että ei ole.

Vierailija
25/99 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen työntämisen olleen niin voimakasta että oppilas on kaatunut ja tämä jäi videolle. Eli voimalla kaksin käsin runttannut  ovenkarmeissa roikkuvaan oppilaaseen ja oppilas lentänyt selälleen tms.

Vierailija
26/99 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään lapsia ei kasvateta kunnioittamaan aikuisia. opettaja ei saa poistua ja jättää luokkaa valvomatta, miten sä luulet että voisi kutsua apuun jonkun. luuletko tietäväsi mkinkälaista siellä on koulussa? ihan mahdotonta. mitä teet kun oppilas uhkaa puutyösalissa toista oppilasta? sano se, huom. koskea ei saa!

Vierailija
27/99 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään lapsia ei kasvateta kunnioittamaan aikuisia. opettaja ei saa poistua ja jättää luokkaa valvomatta, miten sä luulet että voisi kutsua apuun jonkun. luuletko tietäväsi mkinkälaista siellä on koulussa? ihan mahdotonta. mitä teet kun oppilas uhkaa puutyösalissa toista oppilasta? sano se, huom. koskea ei saa!

Vierailija
28/99 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
29/99 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
30/99 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Kun itse olin 80-luvulla yläasteella, koulussa oli sellainen tarkkailuluokan opettaja, että jo sen katse hiljensi häiriköivän porukan. Ja jos ei, niin niskavilloista otti kiinni. Ei silloin olisi ollut puhettakaan, että olisi vinguttu kotona "väkivaltaisesta opettajasta". Nykyäänhän opettajat ja koulutoimi suorastaan pelkäävät häirikköoppilaiden sekopäävanhempia.

Vierailija
31/99 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen opettajana muutaman kerran huutanut apua naapuriluokasta tai sitten soittanut rehtorille. Itse en ole ollut näissä tilanteissa missään vaarassa.

Vierailija
32/99 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 12:49"]

Kyllä ne lapset on ennenkin tehneet mitä vaan luokissa mutta hyvä opettaja kyllä sitten hälyttää vaikka toisen open paikalle auttamaan.Ei tarvitse väkivaltaa käyttää.Järjenkäyttö sallittu.Itse toimin tilanteessa jossa lapset eivät tottele että otan yhteyttä toiseen aikuiseen.Älkää jääkö yksin!

[/quote]

Siinähän oli toinenkin opettaja.

Vierailija
33/99 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tämä tapahtui ruokailassa niin kyseinen opettaja tuskin oli siellä yksin vaan olisi helposti saanut muiden opettajien apua tilanteeseen ja sillä tavalla välttänyt liiallisen väkivallan käytön.

Vierailija
34/99 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erottaminen on aika voimakas ratkaisu mielestäni. Etenkin kun vertaa sen opettajan käytökseen josta teimme hallintokantelun. Kantelu todettiin aiheelliseksi, mutta mitä seurasi opettajalle. EI MITÄÄN, sai ylennyksen. Jälkikäteen harmittaa ettemme vieneet asiaa poliisille. Siellä se opettaja on edelleen toimessaan, koulun rehtorina. Tuskin olisi jos asiasta olisi tullut julkinen.

Opettaakohan kenties juuri sinun alakoululaista? Minun ei onneksi enää, lapsemme saivat suosiolla vaihtaa toiseen kouluun.

Vierailija
35/99 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin tuossa kaatumisessa voi vaikka hampaat katketa! Mietisi nyt aikuinen mies mitä tekee.Aika ovelaa suoraan sanottuna että tuollainen luonne on päässyt opeksi.Miten sen uuden työpaikan kanssa sitten mahtaa käydä?

Vierailija
36/99 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä tapahtuu koska integroidaan ongelmaoppilaita normaaliluokille. odottakaa vaan 5 - 10 v ja hyvistä opettajista on huutava pula.Ei kannata olla pitkille lomille kateellinen kun duuni on aika paskaa

Vierailija
37/99 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä normaali mies saa lapset varmasti ojennukseen tiukasti sanomalla:Lopeta,ei jne.Ei voi olla auktoriteettia jos puhe ei auta tai käskytys.

Vierailija
38/99 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme tiedä, mitä oikeasti tapahtui. Mutta se on varma, että en haluaisi, etti omille lapsilleni koulussa riitä, että sanotaan, että poistu ruokasalista. Omalta osaltani pyrin siihen kasvatuksessa, että lapseni ajattelevat, että koulussa tehdään niin kuin opettaja sanoo ja kotona kuten vanhemmat sanovat. Ja armeijassa, kuten kouluttaja ja töissä niin kuin pomo sanoo.

Vierailija
39/99 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 13:29"]

Erottaminen on aika voimakas ratkaisu mielestäni. Etenkin kun vertaa sen opettajan käytökseen josta teimme hallintokantelun. Kantelu todettiin aiheelliseksi, mutta mitä seurasi opettajalle. EI MITÄÄN, sai ylennyksen. Jälkikäteen harmittaa ettemme vieneet asiaa poliisille. Siellä se opettaja on edelleen toimessaan, koulun rehtorina. Tuskin olisi jos asiasta olisi tullut julkinen.

Opettaakohan kenties juuri sinun alakoululaista? Minun ei onneksi enää, lapsemme saivat suosiolla vaihtaa toiseen kouluun.

[/quote]

Lapsesi on varmaan ihania herranterttuja!

Vierailija
40/99 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse oli kuitenkin pohjimmiltaan siitä, että oppilaalla oli pipo päässä. Miten vaarallista se on muiden terveydelle?