Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarvikkeita ostaisitte vaatteiden lisäksi vauvalle?

Vierailija
08.04.2013 |

Eli mitä ostaisitte ns. hoitopöytää varten? Äitiyspakkauksessa tuli yksi perusvoide. Tarvitaanko lisäksi esim. sinkkivoidetta? Ajattelin ostaa yhden paketin nb-kokoisia vaippoja (lisäksi meillä on kestoja). Meillä on valmiina noin 10 kpl harsoja, pikkupyyhkeitä sekä vaipanvaihtoalusta (sekä amme).

Ruokapuolelta, riittääkö varaksi yksi tutti, 1-2 tuttipulloa ja 2 korviketta?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Septidinä minäkin suosittelen. On kuitenkin aika yleistä, että varsinkin kesällä tynkä alkaa haista. Septidin, paitsi että se puhdistaa napaa, myös kuivattaa sitä. Parempi ehkäistä ennalta. Vauvalle ei ole siitä mitään haittaa,  ja septidin kuuluu muutenkin monen ihmisen peruslääkekaappiin.

Vierailija
22/30 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

-onko kestot uutena ostettuja? kannattaa ne jokusen kerran pesukoneessa pestä, niin imevät paremmin :)

-äidille liivinsuojia, uskallan suositella kestoja niissäkin,mielestäni pehmeämmät kuin kertikset

-talkkia

-suppoja tai muuta kipulääkettä vauvalle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllä tullut hyviä vinkkejä. Meillä molemmat lapset olleet kovia pulauttelemaan joten harsoja on mennyt ja paljon. Ekat 3kk mä oon kulkenut sideharso olkapäällä jotta on ollut riepu valmiina kun johonkin puklataan.

Jos joutuu pulloruokinnalle niinkuin me niin ei ne 4 pulloa riitä mihinkään.. Yöllä menee kaksi tai kolme pulloa (eikä sitä jaksa aina iltapulloakaan tiskata kun lapsen on saanut nukkumaan) ja silloin en ainakaan rupea tiskaamaan ja on vielä kiva että aamumaidonkin saa laitettua tiskaamatta.. Mulla oli varmaan kymmenkunta pulloa joita käytin ja pesin.. vissiin 3 ekan viikon jälkeen lopetin keittämisen joka pesulla vaan keitin vain sillointällöin ne. (tässä keittopuuhassa ihan ehdoton apuväline on pullopihdit)

Vierailija
24/30 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastauksista! Myös lisämielipiteet ovat tervetulleita! :)

Tuo Lansinoh on itselläkin ollut mielessä, samoin pumpulipuikot. Jotenkin inhottaa ajatus muovifroteesta pikkuisen lakanan alle, mutta en tiedä olisiko villainen alusta (esim Ruskovillalta) sitten riittävän imukykyinen.

Jos napatynkää täytyy puhdistaa vettä vahvemmilla, meillä on valmiina suihkutettavaa septidiniä. Olen ajatellut ostaa lasisia tuttipulloja. Suositteletteko sähköistä vai käsikäyttöistä rintapumppua? Ideaalitilanteessa vauva ei söisi korvikkeita, mutta voisin pumpata isille syötettävää. Senhän tosin näkee sitten, kun vauva syntyy, että miten menee. Yritän olla ottamatta paineita suuntaan tai toiseen, mutta toisaalta kuitenkin varautua riittävästi.

Vierailija
25/30 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen siis AP. Kiitos kaikille onnitteuista! :)

Osa kestoista on uusia, osa käytettyjä. Kiitos pesuvinkistä! Olen ostanut myös 2 paria kestoliivinsuojuksia äitiyspakkauksen parin lisäksi.

Millä pesuaineella olette pesseet vauvan vaatteet? Kannattaisiko ostaa Miniriskiä tms? Meillä käytetään yleensä ihan "tavallista" pesuainetta tai pesupähkinöitä.

AP

Vierailija
26/30 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korviketta tosiaan kannattaa ostaa siltä varalta, jos tulee se hetki, kun lapsi alkuyöstä vaan itkee ja itkee nälkäänsä, rinnoista ei tule maitoa tipan tippaa ja kaikki ovat pois tolaltaan. Toivotaan ettei näin käy, mutta jo se tieto, että on sitten korviketta mitä antaa, voi rentouttaa sen verran, että stressi ei vaikeuta imettämistä. Ja korvike ei ole mikään myrkky, vaan ruokaa jolla lapset kasvavat ihan hyvin silläkin. :)

Vierailija
27/30 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljäs lapsi syntyy kohta, ja vaatteiden lisäksi meillä on valmiina: harsoja, tutteja, pari pulloa ja korviketta varalla, liivinsuojia, bebanthen rinnanpäihin, pumpulipuikkoja (ei tosiaan mitään yksittäispakattuja, ihan samasta pakasta otetaan kuin muukin perhe), kosteuspyyhkeitä. Kosteuspyyhkeisiin olen pyyhkinyt vauvan pyllyn yöllä jos tarvii vaihtaa vaippaa,silloin en lähde lavuaarin ylle pesemään. Mutta päivisin aina pesen juoksevalla vedellä.

Näitä ei olla koskaan tarvittu: vauvan rasvat ja talkit, hoitoalustat (vaipat vaihdetaan sängyllä / maton päällä lattialla ja vauva lasketaan sen pyyhkeen päälle johon pylly kuivataan, kivempi tuoda pyllynpesusta vauva puhtaan vaipan luo pyyhkeen kanssa kuin ilkosillaan), vauvan amme - vauvat on suihkutettu aikuisen sylissä. Ammeessa ovat alkaneet käydä sitten kun ne istuu siinä ja leikkii saunomisen aikana. Hyvin on toiminut!

Vierailija
28/30 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen; me puhumme eri asiasta. Sinä puhut lapsen aamu-ja iltapesusta, jossa lapsen luomet pyyhitään kostealla pumpulitupolla. Sitä vettä ei siis mene silmämunaan, jossa se kirvelisi. Minä puhun siitä, että lapsen silmää huuhdellaan tuolla steriilillä liuoksella, kun silmä rähmii siksi että kyynelkanava on tukkeutunut tai lapsen silmä ei eritä vielä riittävästi kyynelnestettä. Meillä on molemmilla lapsilla ollut tämä ongelma, ja noilla ampulleilla on ollut helppo ja nopea putsata lapsen silmä milloin vain, hygieenisesti ja nopeasti.

2

Vierailija
29/30 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tahtoisin muistuttaa, että villalle voi olla allerginen. Meillä minä ja toinen tyttäristä emme voi pitää villaa ihoa vasten, koska ärsytys on suuri.

Vierailija
30/30 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljän äiti täältä vinkkinä : niiden mahdollisren pullojen ja tuttien desifioimiseen mieletön apu on mikrosteriloija! Pari minuuttia mikrossa ja on steriilit. 

tuttejakin muuten myydään myös yksittäisissä muovirasioissa, joissa voi steriloida reissussa mikrossa. Vettä sisään ja mikroon. Ainakin Mam myy näitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi