Työkaverini sai tietää, että sain palkankorotuksen
Nyt ei puhu, ei sitten mitään minulle. Ei tule yhteisille kahvihetkille, ei mihinkään. Istuu marttyyrina huoneessaan. Minunko vika se on että minulle esitettiin palkanlisää? En siis itse ollut edes pyydellyt sitä mistään.
Minusta tuo käytös työkaveriltani on kohtuutonta. Kysyin perjantaina häneltä onko kaikki ok? Sain vain jonkunnäköisen murahduksen vastaukseksi.
Kuinka toimia? Toimiako mitenkään? Kyllä tässä työt pitäisi pystyä hoitamaan
Kommentit (3)
Aha. Palkankorotukset työelämässä kuuluu asiaan ja sitä ei saa ilman perusteluja = puhumalla.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 10:47"]
Aha. Palkankorotukset työelämässä kuuluu asiaan ja sitä ei saa ilman perusteluja = puhumalla.
[/quote]
Kyllä perusteena pitäisi olla todelliset menestymisen mittarit eikä pelkkä puhuminen = usein sukupuoli, ikä, välit pomoon ja nuoleskelutaidot. Näennäisesti tasa-arvoinen palkkauspolitiikka on usein täynnä näitä no jos nyt sit sulle kuitenkin -lisiä, jotka eivät perustu muuhun kuin naamakertoimeen. Näin saadaan esim. valtiolla tilastot näteiksi, vaikka totuus on tuolla jossain ulkona.
Ymmärrän kyllä työkaveriasikin. Palkanlisillä saadaan todella epätasa-arvoisia tilanteita aikaiseksi samaa työtä tekevien välille ja kivasti luotua kitkaa. Itse olen pyytänyt korotuksia ja todentanut onnistumista työssäni useillakin mittareilla, mutta vastaus on ollut aina tyly ei. Ei ole budjetissa, ehkä ensi vuonna, otetaan listalle, nyt ei voida jakaa lisiä.. Ja kun sain tietää, että miespuolinen työkaveri sai puhumalla itselleen palkanlisän, olin todella raivoissani. Etenkin kun sen idiootin puutteita sai jatkuvasti paikkailla. Oli lähellä, etten irtisanonut itseäni tuon episodin seurauksena. Ainakin se opetti minulle sen, etten ole mitään velkaa työnantajalleni ja teen vain sen, mikä on välttämätöntä, en muuta.