Näiden mittojen perusteella minkä kokoisena pidät tällaista ihmistä?
Kyse siskostani jonka muistiinpanoja löysin ja katsoin ilman lupaa, koska epäilen että onko hänellä ongelmia syömisen kanssa..
Mielestäni hän on aina ollut laiha mutta onko sitä jotenkin sokaistunut kun on aina tätä ihmistä nähnyt.
Noh sanokaa te.
Pituus: 176
Paino: 53
Reisi: 47
Lantio: 84
Vyötärö: 64
Joku käden mitta oli vielä alkoi numerolla 2, mutten kerennyt nähdä sitä niin tarkkaan.
Kommentit (8)
Olen syömishäiriöinen. Pahimmillani lukemat olivat tuon alapuolella. Nyt olen lihavampi. Nuo luvut triggeröivät minua ja olen nuorempi kuin läheisesi, joten tunnen epäonnistuneeni.
Tai no..kertooko se jo ylipäätänsä jotain ongelmista jos ihminen kirjaa tollaisia lukuja edes ylös? Ap
Olen itse saman painoinen, mutta 168cm pitkä. Olen normaalipainon alarajoilla, joten sanoisin siskosi olevan lievästi alipainoinen.
Se, että hän on merkannut nuo mitat ylös viittaa valitettavasti siihen suuntaan, että jotain pakkomiellettä voisi ollakin painoon liittyen. Syökö ja liikkuuko pakkomielteisesti? Oletko kysynyt siskoltasi asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Olen itse saman painoinen, mutta 168cm pitkä. Olen normaalipainon alarajoilla, joten sanoisin siskosi olevan lievästi alipainoinen.
Se, että hän on merkannut nuo mitat ylös viittaa valitettavasti siihen suuntaan, että jotain pakkomiellettä voisi ollakin painoon liittyen. Syökö ja liikkuuko pakkomielteisesti? Oletko kysynyt siskoltasi asiasta?
En tiedä miten liikkuu ja syö kun erillään asutaan, mutta ei ainakaan aiemmin ole liikuntaa harrastanut. Tai siis ei ole maininnut että nykyisin liikkuisi jotenkin enemmän. Pitää kysellä. Ruokia syö ihan normaalisti ainakim silloin kun olen hänen nähnyt syövän. Ap
Kommenttini tarkoitus oli siis ilmaista, että ajatusmaailmamme kohtaavat läheisesi kanssa. Syömishäiriöni oireilee samalla tavalla. Parasta olisi kuitenkin keskustella läheisen kanssa suoraan syyllistämättä. Ei tarvitse ottaa koko syömishäiriötä puheeksi, mutta voi puhua yleisesti liikunnasta ja ruoasta. Kyllä sen huomaa, jos ei suhtaudu normaalisti vaan pakkomielteisesti. Tärkeintä olisi kunnioittava asenne. Keskustelu ihmiseltä ihmiselle. Ei sellainen holhoava tai epäkunnioittava.
3
Onhan tuo alipainoinen. Itse 53/160 ja käytän kokoa xs/s ja mua pidetään pienenä ja hoikkana, siskosi on varmaan hurjan laiha.
Mäkin mittailin itseäni kun syömishäiriö oli vallalla. Söin ainoastaan perheen seurassa ettei alkaisi kyselemään ja valehtelin painostani ja syömisistäni, heitin ruokia roskiin paljon ja liikuin salaa. Oireilen edelleen päälle 30-vuotiaana.
Jotkut ovat tietenkin luonnostaan laihoja mutta jos sinä itse tai lähisuku ei ole niin huolestuisin.
Ja kyseessä siis lähemmäs 30v kuin 20v ihminen. Ap