Kaksi siskoa asunut keskenään koko aikuisikänsä...
Ja kumpikaan ei ole koskaan seurustellut. Onko tuollainen kovinkin yleistä?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Voi kun mulla olisi sisko jonka kanssa asua. Tai naispuolinen ystävä. Miestä en halua enää ikinä, lapsi muuttaa kohta pois ja saattaa sitten olla välillä yksinäistä.
Samaa olen ajatellut, mutta tuntuu toivottomalta edes haaveilla, että joku haluaisi asua kimpassa.
Ap lla ei taida olla omassa elämässä kovin mielenkiintoista, kun toisten asumisasiat niin kovasti kiinnostavat? Lieneekö oikein koko kylän juoruakka?
Jos en olisi naimisissa, voisin hyvinkin asua yhdessä sisareni kanssa. Meillä on mutkattomat välit ja tehdään asioita samalla tavalla.
Tiedän itsekin eräät identtiset siskokset, jotka ovat asuneet aina kahdestaan (tai ehkäpä äitinsä on asunut heidän kanssaan..) Ovat nyt jtn 47-48v.
Minulla oli neljä naimatonta tätiä, jotka jäivät asumaan yhdessä lapsuudenkotiinsa maalaistaloon. Voisin hyvinkin asua kommuunissa sisarusteni kanssa, tosin haluaisin kyllä oman huoneen.
Kasvatuksen seurausta, jonkin sortin laiminlyöntiä lapsena.
Ei varmaan ole enää yleistä, mutta muistan tällaisia sisaruksia useampiakin kun aloitin työurani 30 vuotta sitten kotihoidossa. Oli yksikin sisarussarja neljä sisarta jotka asuivat isossa kaupunkiasunnossa yhdessä.
Erikoista näissä oli se, että kaikki nämä tietämäni yhdessä asuvat sisarukset olivat varakkaista perheistä ja heillä oli isot asunnot. Näin Tampereella siis 30 vuotta sitten.
Nämä sisarukset tarvitsivat siis terveydenhuollollista apua, tai ainakin yksi heistä tarvitsi. Joskus ajattelin, että voisi olla mukavaa jos itsellä olisi parikin sisarta joiden kanssa asua koko ikänsä! He vaikuttivat varsin onnellisilta ja olivat hyvin kiintyneet toisiinsa. Koskaan en törmännyt yhdessä asuviin veljeksiin, mutta kylläkin isänsä kanssa asuviin peräkammarinpoikiin. Eräs mielenkiintoisin oli vanha mies joka asui lapsuudenkotiinsa aikoinaan otetun kotiapulaisen kanssa. Tyttö oli 16 alkaessaan työskennellä heillä, tämä vanha mies oli ollut vasta pikkulapsi. Tyttö sai jäädä perheeseen kuin kotiinsa, ja vietti siellä lopun ikäänsä. Tämä vanha nainen nukkui edelleen keittiön vieressä olevassa apulaisenhuoneessa, joita näkee vielä vanhoissa kaupunkiasunnoissa. Muistaakseni heistä tehtiin juttu Aamulehteenkin silloin.