Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulla on hirveä pakkomielle Amerikkaan ja amerikkalaisiin. Auttakaa minut eroon tästä pakkomielteestä!

Vierailija
24.03.2019 |

Tämä ei ole mikään vitsi. Ajattelen koko ajan , miten hienoa olisi asua Amerikassa, minkälaisia uusia ystäviä saisin, miten elämä muuttuisi parempaan suuntaan. Olen koettanut päästä eroon tästä obsessiosta esim. lukemalla negatiivisisia asioita Amerikasta, mutta ei auta, ei sitten millään. Olen ilmeisesti tulossa hulluksi. Elämäni on vaan niin tyhjää ja yksinäistä, että jotenkin nämä ajatukset auttavat minua selviämään, mutta tiedän, että pidemmän päälle tämä ei ole yhtään terveellistä psyykkisesti. Mitä voisin tehdä näille ajatuksilleni? Eilenkin luin yöllä puoli kahteen saakka amerikkalaisia keskustelupalstoja. Ja olen siis kolmekymppinen...

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

USA on maailman paras maa, hyvä vaan että olet sen tajunut!

Vierailija
42/54 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ongelma, joka tulee siis siitä, että elämäsi on erilaista kuin haluaisit. Haaveilemalla Amerikasta pakenet elämäsi todellisuutta. Ongelma ei ratkea matkustamalla Amerikkaan, vaan korjaamalla nykyistä elämää. Tee joitakin asioita amerikkalaisittain. Esimerkiksi amerikkalaiset ovat hyvin suku- ja perhekeskeisiä. Aloita vaikka siitä, että kutsut sukulaisia kylään ja tilaat kotiin pizzaa ja cocista ja pidätte pirskeet

Kiitos vinkistä, mutta olen hyvin yksinäinen. Ei ole kavereita eikä ystäviä, eikä edes hirveästi sukulaisia. Äitini kanssa olen päivittäin tekemisissä, en muiden. Mistä niitä kavereita saisi, jos kukaan ei minusta pidä.

Et sinä siellä amerikassa yhtäkkiä uudestisyntyisi toiseksi ihmiseksi. Entistä yksinäisempi olisit kun ei olisi edes äitiäsi lähellä. Onko kielitaitosi sitä luokkaa että kanssakäyminen ihmisten kanssa sujuisi siellä jotenkin helpommin kun äidinkielellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa auttaasinua mitenkään. Olin joitakin vuosia USA:ssa töissä ja oli tosi mukavaaja kaipaan sinne takaisin itsekin.

Vierailija
44/54 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin lapsi, koulussamme oli amerikkalainen opettaja, joka usein puhui meille, että Amerikassakin on köyhyyttä. Hän sanoi ihmettelevänsä, miksi suomalaiset niin usein tuntuvat olettavan, että kaikki amerikkalaiset ovat rikkaita.

Ap:n kannattaa käydä paikan päällä katsomassa, miltä se vaikuttaa.

Tunnen ihmisiä, jotka tykkäävät käydä Yhdysvalloissa, mutta niitäkin on, jotka kokevat Euroopan kotoisammaksi.

Vierailija
45/54 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ongelma taitaa osittain olla muualla kuin ei-amerikkalaisuudessa, mutta silti uskon, että AP:n kannattaa vähintään matkustaa sinne. Muuten jossittelee loppuelämänsä, mitä olisi voinut tapahtua.

Eli AP, kynä ja paperi esille tai avaa uusi tiedosto, ja ala realistisesti suunnitella kohta kohdalta, miten pääsisit sinne ja minkälaisen matkan haluaisit ja voisit tehdä. Otsikoita tyyliin tavoitteet / haaveet / päämäärät, ajankohta, lennot, majoitus jne. jne., kyllä se siitä lähtee sujumaan. Ei haittaa, vaikka ei olisi matkakaveria mukana. Suomalainen kaveri olisi vain tiellä, kun yrittäisit tutustua maahan ja tarkastella, onko tämä nyt sitä tosirakkautta. Eihän treffeillekään oteta kaveria mukaan. Sen sijaan paikallisoppaista voisi olla apua. Jos menisi tyyliin vapaaehtoistöihin sinne johonkin järjestöön (en tiedä, miten tämä toteutetaan, mutta siellä kuitenkin on jos jonkinlaista vapaaehtoisjärjestöä) tai Couchsurfingin kautta tutustuisi ystävällisiin paikallisiin - Couchsurfingista löytyy aiempien vieraiden kommentitkin, niin tietää, minkälaisesta isäntäväestä on kyse.

Just do it!

Vierailija
46/54 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ongelma, joka tulee siis siitä, että elämäsi on erilaista kuin haluaisit. Haaveilemalla Amerikasta pakenet elämäsi todellisuutta. Ongelma ei ratkea matkustamalla Amerikkaan, vaan korjaamalla nykyistä elämää. Tee joitakin asioita amerikkalaisittain. Esimerkiksi amerikkalaiset ovat hyvin suku- ja perhekeskeisiä. Aloita vaikka siitä, että kutsut sukulaisia kylään ja tilaat kotiin pizzaa ja cocista ja pidätte pirskeet

Kiitos vinkistä, mutta olen hyvin yksinäinen. Ei ole kavereita eikä ystäviä, eikä edes hirveästi sukulaisia. Äitini kanssa olen päivittäin tekemisissä, en muiden. Mistä niitä kavereita saisi, jos kukaan ei minusta pidä.

Et sinä siellä amerikassa yhtäkkiä uudestisyntyisi toiseksi ihmiseksi. Entistä yksinäisempi olisit kun ei olisi edes äitiäsi lähellä. Onko kielitaitosi sitä luokkaa että kanssakäyminen ihmisten kanssa sujuisi siellä jotenkin helpommin kun äidinkielellä?

Niin, voi olla, että yksinäisyys jopa lisääntyy.Olen kylläkin aika hyvä englannissa, koulussakin sain aina kymppejä.

Vierailija
47/54 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet työpaikan ajatellut järjestää? Työllistääkö alasi amerikassa? Yhteiskunta ei ainakaan elätä. Siellä saa oikeasti painaa duunia eikä istuskella kavereitten kanssa kahvilassa hihittelemässä kun Frendeissä.

Vierailija
48/54 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi kiitollinen kaikille vastanneille. Ap

Vierailija
49/54 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen surullinen puolestasi

Vierailija
50/54 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso Youtubesta autobonus dokumentti ja liity amerikkalaisen tuotteen verkostomarkkinointitiimiin.

Vierailija
51/54 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa mielenkiintoinen keskustelu

Vierailija
52/54 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta tänne! On oikeasti ihanaa!