Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä sen sanon, että ainoastaan ääliö ei erota laminaattia ja parkettia toisistaan

Vierailija
24.03.2019 |

Katselen paljon asuntojen myynti-ilmoituksia netissä ihan vain huvikseni, ja en muista yhtään kertaa että olisin veikannut laminaattia parketiksi tai päinvastoin. NIITÄ KAHTA EI VOI SEKOTTAA TOISIINSA. Ei ole olemassa niin laadukasta laminaattia, että se menisi aidosta puusta. Eikä maailmassa ole puuta, joka näyttää muovilta.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tällä on väliä koska..?

Mitä sinua muiden lattia-valinnat kiinnostavat? 

Meiltä vaihdettiin uudesta kämpästä parketti pois puolen vuoden jälkeen koska oli mennyt niin huonoon kuntoon (2 koiraa). Toki sen olisi voinut aina hioa ja lakata puolen vuoden välein (n. 3 krt), mutta se urakka huonekalujen siirtelyineen ja pölyineen ei kiinnostanut. Lisäksi jos aurinko pääsee asuntoon niin parketti värjäytyy (mattojen kohdalla eri väri). 

Laminaatti on kestävä ja halpa ja niitä on nykyään ihan laadukkaitakin. 

Kumpikin sopii tietynlaisiin koteihin. 

Esim. Bambu on huomattavasti parkettia parempi.

Vierailija
22/36 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin kerran tapailemani miehen luona, jolla oli kalanruotoparketti, jonka raot olivat täynnä jotain harmaata smägmää. Hyi olkoon. Mieluummin vaikka laminaatti kuin tuollaista näkyä enää ikinä, vaikka siinä olen samaa mieltä, että kyllä parketista saa paljon upeamman kuin laminaatista. Saa tosin kamalankin, esim sellaisia ku*senkeltaisia variaatioita näkee välillä, tulee ummehtunut tuulahdus jostakin viime vuosituhannelta. Myös harmahtavan seitifileen väriseksi työstettyjä parketteja vähän vieroksun, siinä on parketti saatu näyttämään halvalta laminaatilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä muu vika laminaatissa on kuin huono kosteuden sietokyky?

Parkettiko sietää hyvin kosteutta? Rivitalonappurill oli vesivahinko ja vettä levisi elementtien raoista myös naapuriasuntoihin, niin uudelleenhionta ja lakkaus piti palikkaparketille tehdä.

Laminaatti olisi tuossa tapauksessa kärrätty kaatopaikalle ja haettu kaupasta uutta muovia tilalle.

Rakastan mun parkettia. Se on hiottu vuosi sitten ja edelleen näyttää upealta, vaikka ikää on jo 30 vuotta.

Vierailija
24/36 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laminaattiparkettia on kyllä oikeastivaikea erottaa.

Vierailija
25/36 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nettiä selailemalla ei kukaan erota parkettia laminaatista. Paikanpäällä tarkkasilmäinen ne tietysti erottaa toisistaan. Laadukkaat laminaatit on hyviä ja kauniita. Lujempia kuin parketti

:DD No sori mutta minä erotan kyllä kuvista onko laminaatti vai parketti. Olen sitten erikoinen ihminen :)

Sinulla on harjaantunut silmä. Olen asentanut parketteja ja laminaatteja jo yli 30 vuotta, enkä erota niitä kuvia katsomalla.

No ei kukaan erota huoneenesittelykuvita, koska pinta ei näy niin tarkasti että siitä voisi mitään päätellä, ellei sitten satu olemaan joku puukuvio, jonka toistuvuudesta huomaa että kyse ei ole oikeasta puusta, vaan puun kuuvasta.

Vierailija
26/36 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tarkoitatko kuvia vai paikan päällä nähtynä? Ja kuka näitä sitten ei ole erottanut? 

Sekä että. Minä erotan heti jo kuvasta, onko lattia parkettia vai laminaattia.

No etkä erota. Luulet vain erottavasi.

:DDsd tiesitkö että myynti-ilmoituksissa lukee lattiamateriaalit? Ensin katson kuvat ja sitten luen materiaali-infot. Jos olet itse tyhmä, niin yritä ymmärtää että kaikki muut eivät välttämättä ole myös. Ap

Vierailija
27/36 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä vtun laminaattiparketti XDDDDDD

Vierailija
28/36 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tällä on väliä koska..?

Mitä sinua muiden lattia-valinnat kiinnostavat? 

Meiltä vaihdettiin uudesta kämpästä parketti pois puolen vuoden jälkeen koska oli mennyt niin huonoon kuntoon (2 koiraa). Toki sen olisi voinut aina hioa ja lakata puolen vuoden välein (n. 3 krt), mutta se urakka huonekalujen siirtelyineen ja pölyineen ei kiinnostanut. Lisäksi jos aurinko pääsee asuntoon niin parketti värjäytyy (mattojen kohdalla eri väri). 

Laminaatti on kestävä ja halpa ja niitä on nykyään ihan laadukkaitakin. 

Kumpikin sopii tietynlaisiin koteihin. 

Esim. Bambu on huomattavasti parkettia parempi.

Taitaapi olla uusien asuntojen parkettien laatu ihan linjassa sen kanssa, mitä rakentamisen laatu yleisestikin nykyään on... Lisäksi viljelty puu on kovuudeltaan ihan eri luokkaa kuin mitä ennen vanhaan luonnonvaraisina kasvaneet. Juuri tämän takia vanhojen talojen omistajatkin pyrkivät kittaamaan ja maalaamaan vanhat ikkunanpokat ennemmin kuin ostaisivat uuttaa tilalle.

Vierailija
29/36 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tiedoksi teille että kyllä tasan tarkasti erotan kuvista laminaatin ja parketin :D kaikki eivät ole tyhmiä. Ap

Vierailija
30/36 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä mikä minulla on. Kuvaako haluat? Myyntiesitteessä luki vielä mallikin.

Vierailija
31/36 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä muu vika laminaatissa on kuin huono kosteuden sietokyky?

Parkettiko sietää hyvin kosteutta? Rivitalonappurill oli vesivahinko ja vettä levisi elementtien raoista myös naapuriasuntoihin, niin uudelleenhionta ja lakkaus piti palikkaparketille tehdä.

Laminaatti olisi tuossa tapauksessa kärrätty kaatopaikalle ja haettu kaupasta uutta muovia tilalle.

Rakastan mun parkettia. Se on hiottu vuosi sitten ja edelleen näyttää upealta, vaikka ikää on jo 30 vuotta.

Meillä on öljytty pähkinäpuuparketti ja kun meillä oli 7-12kg painoisia koiria, niin niistä ei jäänyt kymmenessää vuodessa lattiaan mitään jälkiä. Öljytyn lattian huolto on helppoa, puhdistaa vaan hyvin ja levittää öljyn pintaan. Nyt on 22-36kg koiria ja niistä kyllä on jäänyt jälkensä parkettiin. Mutta vaikka parketti tulee narmuja, niin aitona puumateriaalina se on edelleen ihan kelvollisen näköinen kuluneenakin. 15 vuotta vanhan talon ei tarvi näyttääkkään upouudelta.

Vierailija
32/36 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä mikä minulla on. Kuvaako haluat? Myyntiesitteessä luki vielä mallikin.

:DDDDD Tajuatko että laminaatti ja parketti ovat kaksi täysin eri asiaa :DDDD Ei ole olemassa mitään hemmetin LAMINAATTIPARKETTIA XDDD.

Vierailija
33/36 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei stna nyt kuolin XD LAMINAATTIPARKETTI XD Sama kuin olisi laktoosillinen laktoositon maito XDD Tai puinen mdf-huonekalu XDD. Kankainen nahkasohva XD. Ei vttu jotkut ovat tyhmiä.

Vierailija
34/36 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne on helposti erotettavissa, mutta onko tuolla nyt väliä jos joku ei tunnistaisikaan?

Vierailija
35/36 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei stna nyt kuolin XD LAMINAATTIPARKETTI XD Sama kuin olisi laktoosillinen laktoositon maito XDD Tai puinen mdf-huonekalu XDD. Kankainen nahkasohva XD. Ei vttu jotkut ovat tyhmiä.

Hyvä provo. Painu suolle kun et mitään rakentamisesta ymmärrä.

Vierailija
36/36 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon lankkulattia ihan omaa luokkaansa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän