Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omakotitalon koko

Vierailija
24.03.2019 |

Ollaan ostamassa omakotitaloa. 90 luvun taloista vanhempaan päin. Näkyy olevan että yleinen koko on n. 120 neliötä ja se tuntuukin olevan passelin kokonen. Oisko tuon kokonen hyvä viiden hengen talon kooksi? Perheeseen kuuluu kaksi poikaa(9 ja 12) tyttö (15).Minä ja mies.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok neliöiltään, mutta vaikuttaa kai se huoneidenkin määrä. Haluaako lapset kaikki oman huoneen, löytyykö sellainen, vai ovatko suostuvaisia jakamaan?

Oma lapsuudenkoti oli juurikin tuon 120 neliötä, ja parhaimmillaan/pahimmillaan siinä asuivat vanhempani, isovanhemmat ja minä. Siis nejä aikuista ja yksi lapsi. Myöhemmässä vaiheessa isovanhemmat löysivat itselleen sopivamman talon, muuttivat pois ja minulle syntyi pikkuveli. Hyvin siellä tila riitti, tosin nykyisin vanhemmat on jo valitelleet että käy vähän suureksi se talo kun asuvat siinä kaksin, mutta onneksi on tupa vielä hyväkuntoinen. Jää todennäköisesti aikanaan mun ja veljen ongelmaksi sen myyminen. On myyntiä ajatellen vähän huonolla alueella, pienellä muuttotappiokunnalla eikä ympärillä ole sellaisia maisemiakaan että kesäpaikkana kannattaisi pitää.

Vierailija
2/4 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siinä on 4 makuuhuonetta valmiksi. Jollei ole, sen neljännen teko voi olla hankalaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohja ratkaisee. Meillä 87 neliötä neljälle ja oikein hyvä, ei oo paljon kamaa niin on avara, ja on sopivan eriliset tilat. Sit taas joissakin tosi isoissa taloissa ei oo yksityisyyttä mietitty yhtään eli tuntuvat ahtaille joka tapauksessa.

Vierailija
4/4 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös (moderni) 120m2 talo. 3mh jolloin muillekin tiloille jää tilaa. Makuuhuoneet on kyllä niin pienet ettei 2 lasta mahdu samaan. Ja taas jos olisi 4 mh niin keittiö-rt-oh olisi vain 41m2 nykyisen 54 sijaan. Saunaosasto on suorastaan tilava moneen samankokoiseen varrattuna

Meille loistava talo entisen 250m2 sijaan kun vain 1 lapsi enää kotona

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä