Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä erikoisia ruokatottumuksia teillä on?

Vierailija
23.03.2019 |

Minä olen lapsesta asti pitänyt purkkihernekeitosta sellaisenaan purkista syötynä, nyt en tosin ole yli 10 vuoteen syönyt sitä niin.

Kalapuikoista tykkään eniten siitä kuorrutuksesta ja aina syödessäni niitä syön ensin sen kalan sieltä sisältä ja sitten lopuksi herkuttelen sillä kuorrutuksella.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruisleipä paahdettuna silleen melkeen kuivan koppuraksi (pitää varoa ettei reunat pala) ja siihen ihan sikana tomaattipyrettä päälle, Ripaus suolaa ja oreganoa. 

Syön tomaattipyretta myös suoraan purkista lusikalla tai tuupista pusertamalla.

Olen tomaattifriikki. JO pienenä saatoin syödä kilon tomaatteja aivan helposti.

Vierailija
2/16 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt ehkä mitään oikeasti erikoista, mutta tuntuu, että mä tykkään erityisesti kaikesta sellaisesta, jota moni inhoaa tosi paljon, esim. anjovis, mätitahna, marsipaani, selleri, kapris, oliivi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan ketsuppia risottoon.

Vierailija
4/16 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkkaa ja turkinpippuri salmiakkia sekasin. Purkkaan jää kiva salmiakin maku.

Vierailija
5/16 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan ketsuppia paistettujen munien päälle, sopii. Ja aika moneen muuhunkin.

Vierailija
6/16 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö enkä juo klo 18 jälkeen. Happohyökkäyksiä saa tulla päivässä max 4.

Vierailija
7/16 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mikä ui etikkaliemessä: suolakurkut, hillosipulit, jalapenot, paprikasuikaleet ym. joko salaattiin tai sellaisenaan. Raaka sipuli salaatissa tai leivän päällä. 

Vierailija
8/16 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kylmistä nakeista

Vierailija
9/16 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivän kantapalat jää kaikilta muilta aina ottamatta, mutta mun mielestä ne on parhaita paloja. Limsat on pilalla muiden mielestä, jos niistä on hiilihapot karanneet. Mun mielestä taas hyvää kun on "mehumaista", se hiilihappo polttelee jotenkin kurkussa inhottavasti.

Vierailija
10/16 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakasteesta puolijäinen ruusunmarjasose ja jauhemaksapihvit on ollut lempijuttujani lapsesta lähtien. Onko erikoista, en tiedä mutta eipä ole muita tullut vastaan  joilla samanlainen maku.

Vierailija
11/16 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuro ja siihen juustoraastetta pinnalle..oi oi nam!!!

Vierailija
12/16 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan syönyt hernaria kylmänä, mitä nyt nuolaissut lusikkaa sitä kaivettuani. Mutta luulen että se maistuisi hyvältä leivän päällä sellaisenaan, vielä on kokeilematta kuitenkin. Sama maksalaatikon kanssa, tykkään siitä todella, ja himottaisi syödä kylmänä leivän päälläkin.

Minustakin kalapuikoissa juuri se parjattu kuorrutus on parasta. Syön ne toki normaalisti, mutta ei se niin hyvää olisi ilman sitä rapeaa kuorrutusta.

Minulla on himo silliin, mätitahnaan (näitä en osannut edes syödä vielä jokunen vuosi sitten, olen viisikymppinen) ja maksamakkaraan.

Kylmät nakit... jees. Raaka sipuli, no tietysti...

Vierailija
13/16 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitan tabascoa viiliin

Vierailija
14/16 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoretta vehnäleipää, jossa on kova kuori ja pehmeä sisus, päälle aitoa voita ja sormisuolaa. Terkkuja vaan Pohjois-Karjala -projektille. Tätä tapahtuu onneksi vain noin neljä kertaa vuodessa, mutta on aina niin ihanaa.

Vierailija
15/16 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mikä ui etikkaliemessä: suolakurkut, hillosipulit, jalapenot, paprikasuikaleet ym. joko salaattiin tai sellaisenaan. Raaka sipuli salaatissa tai leivän päällä. 

Minulla on tämä ihan sama. Hätä tulee jos ei ole jalopenoja ja sipulia kaapissa. Laitan niitä melkein kaikkeen. 

Toinen on maustevoit. Kun olen yksin kotona minulla saattaa mennä puoli pötköä per pihvi. Ja esim. viherpippuri-tai rose-pippurikastikkeen kanssa. Voisin syödä niitä suoraan lusikalla. 

Syön myös raakoja mama-katkarapunuudeleita. Rutistelen nuudelit pieniksi, kaadan maustejauheen sekaan ja kippailen punnista kitusiin. 

Ja kermaviiliä sokerin ja kanelin kanssa. Nam. 

Vierailija
16/16 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan sitä salaattijuuston suolalientä. Ihan järkkyä. Meillä on Aasian vuosilta sellaisia ihan pieniä kippoja ja otan joskus herkuksi salaattijuustokuutioita ja piripintaan suolalientä.