PANIIKKI, kuukautisista synnytyksen jälkeen
Vauva on nyt reilu 4kk ja minulla on ollut kahdet kuukautiset. En merkannut ensimmäisiä kuukautisia ylös, mutta väli oli suurinpirtein normaali. Toiset merkkasin ylös, että voin tarkistaa mikä on kierron pituus, koska syön cerazettea ja sillä ei voi siirtää kuukautisia kuten e-pillereillä. Edellisistä kuukautisista on nyt 45 päivää! Onko ihan normaalia? En kai voi olla raskaana? Iski ihan älytön paniikki, koska apteekissa sanottiin silloin, ettei ne ole yhtä luotettavia kuin e-pillerit.
Esikoisen kanssa tuli ensimmäiset kuukautiset vasta 5kk synnytyksestä ja suoraan säännöllisinä.
Kommentit (9)
Tottakai voit olla raskaana, mutta toisaalta voi myös olla että et ole, ja seuraavt menkat tulee sitten joskus, Vain testi voi sinulle kertoa oletko raskaana, ja senhän varmaan tiedät itsekin.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 21:19"]
Tottakai voit olla raskaana, mutta toisaalta voi myös olla että et ole, ja seuraavt menkat tulee sitten joskus, Vain testi voi sinulle kertoa oletko raskaana, ja senhän varmaan tiedät itsekin.
[/quote]
Tiedän. Olen tuota miettinyt muutaman päivän ja tänään iski kunnon paniikki. Oli suunnitelmia koko päiväksi, joten en päässyt ostamaan testiä. Ehdin vasta maanantaina ja kun paniikki iskee niin sitä tulee mietittyä koko ajan. :(
Toivottavasti on kuitenkin joku "häiriö", koska synnytyksestä on niin vähän aikaa. Olisi vain ollut kiva kuulla, että jollain on heitellyt tuollai kuukautiset alkuun, ettei tarvitsisi ihan niin paljon panikoida.
AP
No ei.Olin raskaana.Ei oo pilaa.Ekasta synnytksestä alle vuosi aikaa.EI naurata.
Minulla ei heittänyt ihan noin paljon, mutta tyhmänä kuvittelin tietysti että menkat kun alkavat niin jatkuvatkin ihan samalla tavalla kuin ennen =D Ennen raskautta oli 28pvn kierto, ekojen menkkojen jälkeen kesti 31pvä.. sitten 35pvä, ja yhtäkkiä kierto lyheni ärsyttävään 24pvään. Onneksi tulinkin uudestaan raskaaksi muutaman kierron jälkeen niin ei ole taas hetkeen tarvinnut kuukautisista murehtia =D
Toivon että sinulla kroppa nyt vain hakee hormonitasapainoa tms...
Cerazette tekee joillain sellasta, että kuukautiset tulee kun tulee, jos tulee. Itellä esim. tuli huimasti kaks kertaa vuodessa kun niitä käytin..
Mullakin cerazette sekoitti jonkin verran kiertoa ja kun lopetin imetyksen kesti kuukautiset normi viiden päivän sijaan kaksi viikkoa ja kierto 27-29 päivää. Heti seuraavasta kierrosta kun lopetin Cerazetten normalisoituvat kuukautiset.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 21:29"]
Cerazette tekee joillain sellasta, että kuukautiset tulee kun tulee, jos tulee. Itellä esim. tuli huimasti kaks kertaa vuodessa kun niitä käytin..
[/quote]
Toivottavasti on näin! Olisi ihan liian nopeasti uusi raskaus. En huomannut, että pakkauksessa olisi tuollaisesta lukenut ja kun apteekissa varoitteli, ettei ole yhtä luotettava, kuin e-pillerit. Toivottavasti jäisi kuukautiset kahteen kertaan vuodessa. :) Tämä helpotti jo oloa jonkun verran. :)
[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 21:26"]
No ei.Olin raskaana.Ei oo pilaa.Ekasta synnytksestä alle vuosi aikaa.EI naurata.
[/quote]
Sehän siinä pelottaakin, ei varmasti naurata noin pieni ikäero. Kaksi vauvaa kerralla. :(
AP
Jaa-a. Tee raskaustesti, niin saat tiedon, oletko raskaana vai et.