Kenelle olet kateellinen?
Itse kadehdin niitä perheitä, joilla on sellaiset isovanhemmat, joille voi jättää kolme alakoululaista ja koiran joskus hoitoon. Haluaisin mieheni kanssa kaksin joskus jonnekin, vaikka ulkomaillekin, mutta lapsilla tulisi olla luotettava ja hyvä hoitopaikka. No, ehtiihän sitä kai kymmenenkin vuoden päästä...
Kommentit (15)
Ihmisiellä joilla on älyä, hyvä muisti (hyvä lukupää), ahkeruutta. Eli niille, jotka menestyvät opinnoissaan ja urallaan suht vaivattomasti pelkällä lahjakkuudellaan ja taidoillaan.
Ihmisille, joilla tuntuu olevan kaikki kunnossa: kauneutta, varallisuutta, ihanat talot ja mökit, paljon matkustelua ja menestyneet, hyväkäytöksiset lapset, onnellinen avioliitto, jopa se perhanan koira on joku toko-voittaja. Siis pakko sanoa, että sellaisille kermapersevaimoille.
Joo, turha tulla sanomaan, että kaikki ei ole kultaa, mikä kiiltää, ja että monen kauniin ulkokuoren alla voikin olla onnettomia ihmisiä jne jne. Kyllä niitä rikkaita, kauniita, ja hyvinvoivia ihmisiä on. Sellaisia, joille käy aina hyvin tässä elämässä, ja tuntuu, että saavat ihan kaiken, on se super-ihana-rikas-menestyvä-avioimies, hieno talo, upea mökki saaristossa jne jne.
T pieni ihminen, jolla paljon vastoinkäymisiä elämässä
Kauniille ja urheilullisille huipppukuntoisille ihmisille.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 19:28"]:) Ei kenellekään. En todellakan, koskaan en ollut kenellekään kateellinen:) Miksi? Miksi pitäisi kuormittaa elämäni negatiivisilla ajatuksilla:)? Ja mistä minun pitäisi olla kateellinen? Mitä semmoista elämässä,mitä en saisi:) Onnea kaikille![/quote]
Kateutta on kahdenlaista, negatiivista ja positiivista. Positiivinen kateus on sitä, että ihailee ihmistä ja ajattelee että olispa mullakin noin. Negatiivinen on sellaista toiveajattelua, että toivoo toisen menettävän asian. Esimerkiksi itse olen älyköille positiivisesti kade, en halua heidän menettävän älyään, mutta toivon, että itse pystyisin samaan. Positiivinen kateus voi olla luovaa, sillä ainakin itse olen pyrkinyt kehittämään sangen keskinkertaista päänuppiani opiskelemalla niitä asioita, mistä tykkään, vaikka älykköä minusta ei koskaan tulekaan - mutta ainahan voi yrittää paremmaksi.
Minä olen Pirjo Persu. Kateellinen en ole kenellekään, mutta oikeudenmukaisuutta vaadin. Naapurilta Audi pois, ja millähän hyvävelikonstilla niiden kakaratkin yliopistoon pääsi. Pois sieltä ja työttömiksi niin kuin meidän koko perhe - ja se on Kataisen syy ja optioherrojen. En minä kateellinen ole, mutta vihaksi se pistää, kun kaikilla on enemmän kuin minulla. Soini pressaksi, niin saa tämmöinen tavallinen reilu ihminenkin oikeutta.
-Niille, jotka voivat pitää vapaata töistä hyvän taloudellisen tilanteen turvin.
-Joilla on varaa ostaa vaatteita ja kosmetiikkaa useita kertoja kuukaudessa.
Heh, no ei onneksi kauhean isoja juttuja nuo kateuden aiheet.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 09:16"]
-Niille, jotka voivat pitää vapaata töistä hyvän taloudellisen tilanteen turvin.
[/quote]
Tuo ei vaadi hyviä tuloja vaan pieniä menoja=lainattomuutta. Silloin kun ihminen sitoo itsensä lainoihin, sitoo itsensä myös jatkuvaan tienaamiseen. Se on valinta joka tehdään kun laina otetaan.
Minä en ole kateellinen oikeastaan kenellekään. Isomman auton haluaisin, mutta koska en kuitenkaan halua autolainaa, eikä rahat ole säästössä vielä koko summaa, ei se kadehtia auta.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 09:16"]
[/quote]
Miksi? Minulla olisi nykyään varaa, mutta ei ole todellakaan tarvetta - tietty saippua ja shampoo on kosmetiikkaa, mutta muut kestävät kyllä aika pitkään, vaikka meikkiäkin käytä. Vaatteita ostan muutaman kerran vuodessa, kun on tarve.
Varmaan melkeinpä kaikille:
-kaikille joilla on ystäviä
-kaikille joilla on enemmän rahaa kuin mulla
-kaikille jotka saavat tehdä rahoillaan mitä haluavat
-kaikille jotka saa asua jossain mukavammassa maassa kuin Suomi
-kaikille joilla parempi kumppani kuin mulla tai edes mahdollisuus löytää sellainen
-ylipäänsä kaikille joiden mies on kiinnostuneempi autoista kuin alkoholista tai tietokoneella pelaamisesta
-kaikille joilla ihana pieni tyttö
-kaikille jotka kauniimpia/laihempia/isotissisempiä kuin minä
-kaikille joilla on työ joka ei ole suoranaista kärsimystä
-kaikille joilla parempi cv kuin mulla
-kaikille joilla joku tosi hieno loppututkinto
-kaikille joiden anoppi kuollut/mies huonoissa väleissä äitinsä kanssa
Joku viikko sitten luin lehdestä että Anssi Kela ei ole ollut koskaan kännissä. Ja silloin tunsin kyllä kateutta, joka on minulle harvinainen tunne.
Olen kateellinen siis ihmisille, jotka ovat olleet rohkeita vastavirtaan menijöitä tässä humalakulttuurin luvatussa maassa.
Se määrä rahaa ja hyvää oloa joka 15-30- vuotiaana tuli menetettyä alkoholille, eihän sitä takaisin saa. Ja olin ihan tavis alkoholin käyttäjänä, en siis mikään pakonomaisesti ainetta käyttävä alkoholisti.
Olen kateellinen oikeastaan vain kyvystä heittää kevyttä läppää ja flirttiä. Itse olen liian tosikko mihinkään hupsutteluun.
Kadehdin perheitä, joissa mies antaa puolisollekin mahdollisuuden käydä harrastuksissa ja joskus ystäviä tapaamassa ilman lapsia niin, ettei asiasta nouse aina mieletön mekkala ja viikon mykkäkoulu ja vielä puolen vuoden päästäkin muistutellaan, että kävit vasta siellä ja siellä..
Älykkäille ihmisille, siis sellaisille aidosti älykkäille, joiden olemuksessa ja toiminnassa se älykkyys tulee ilmi; en sellaisille, jotka vain ilmoittavat itse olevansa älykköjä vaikkeivat sitä luultavasti oikeastaan ole. Sen lisäksi olen kade kaikille, joilla on käsityötaitoja, kun itse olen täysi tumpelo. Kun olin työttömänä, olin kade kaikille työssäkäyville mutta nyt ei enää onneksi tarvitse kun sain työn, jota rakastan. Olen kade ihmisille, joiden vatsa ei pömpötä vaikka on vähän ylipainoakin, itse olen normaalipainoinen pömppövatsa.
:) Ei kenellekään. En todellakan, koskaan en ollut kenellekään kateellinen:) Miksi? Miksi pitäisi kuormittaa elämäni negatiivisilla ajatuksilla:)? Ja mistä minun pitäisi olla kateellinen? Mitä semmoista elämässä,mitä en saisi:) Onnea kaikille!
Uppista