onko oikeasti miehiä...
jotka eivät osaa laittaa ruokaa tai pestä pyykkiä? ei vitsi, kuolisin kyllä häpeään jos itsellä olisi sellainen mies...huh huh.
Kommentit (26)
En tiedä osaisiko mun mies, ei hänen ole tarvinnut niin kauan kuin mun kanssa on ollut naimisissa. Nuo on meillä mun hommia, molempien yhteisestä tahdosta. Miehellä on sitten taloudessa muut vastuut.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 18:38"]
onko oikeasti miehiä jotka eivät osaa laittaa ruokaa tai pestä pyykkiä? ei vitsi, kuolisin kyllä häpeään jos itsellä olisi sellainen mies...huh huh.
[/quote]
Mun exä on tämmöinen.
osaan pestä pyykkiä,tiskata ym. mutta olen todella huono laittamaan ruokaa,mutta tuskin täällä kovin moni akka osaa tehdä auto remonttia tai edes vaihtaa kesä/talvirenkaita.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 00:05"]
osaan pestä pyykkiä,tiskata ym. mutta olen todella huono laittamaan ruokaa,mutta tuskin täällä kovin moni akka osaa tehdä auto remonttia tai edes vaihtaa kesä/talvirenkaita.
[/quote]
Renkaita ei meidän autoihin tarvitse vaihtaa kuin pari kertaa vuodessa, kun taas ruokaa pitää tehdä joka päivä. Sen lisäksi tällä akalla on varaa teettää autoremontit asiantuntijalla, mutta sinunlaisellasi reiskalla tuskin on varaa palkata kokkia.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 23:51"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 18:38"]
onko oikeasti miehiä jotka eivät osaa laittaa ruokaa tai pestä pyykkiä? ei vitsi, kuolisin kyllä häpeään jos itsellä olisi sellainen mies...huh huh.
[/quote]
Mun exä on tämmöinen.
[/quote]Samoin kun mun.
Yksi syy lisää miksi on exä.
Mun mies osaa siivota ja pestä pyykkiä (tosin en anna hänen tehdä sitä, sillä ei katso pesuohjemerkintöjä vaan pesee kalsarit ja farkut samassa satsissa). Hän on aikuinen, älykäs ihminen. Olemme asuneet myös erillämme avioliittomme aikana (töiden takia), joten hengissähän tuo pysyi. Ei tosin ruokaa osaa kovin hyvin laittaa mutta tilaa itselleen ravintolasta safkat kotiin.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 00:14"]
Mun mies osaa siivota ja pestä pyykkiä (tosin en anna hänen tehdä sitä, sillä ei katso pesuohjemerkintöjä vaan pesee kalsarit ja farkut samassa satsissa).
[/quote]Meillä pestään kaikki pyykit sekaisin 60 asteessa =D
Tai no, lakanat pesen kuumemmassa ja valkoiset kauluspaidat yms. täysvalkoiset vaatteet pesen erillään. Hyvin on mennyt ja vaatteet kestäneet.
Itse en anna vaimoni silittää vaatteitani, ja ruoanlaittovälineeni (valurautapannut, veitset) haluan myös huoltaa itse. Ei vaimo mikään kädetön ole, mutta itse tehden saa sellaista jälkeä kuin haluaa, eikä tule riitoja. Ne yleiset kotityöt, joita kumpikin vihaa, hoitaa palkattu apu, muuten jaetaan sen mukaan, mikä kumpaakin ärsyttää vähemmän.
Tummia ja vaaleita pyykkejä ei muuten yleisesti ottaen tarvitse pestä erikseen. Lajittelu värin, pesulämpötilan, ohjelman ja ties minkä mukaan on samanlaista marttahapatusta kuin korppujauhojen ja muiden jatkeaineiden sotkeminen jauhelihapihviin. Farkut, uudet vaatteet ja muut väriä päästävät pyykätään meillä erikseen, ja liinavaatteet ja pyyhkeet saavat pitkän ohjelman aina lakananvaihtopäivinä. Muuten kaikki saavat mennä samaan koneeseen, perään villalle tarkoitettua hellävaraista pesuainetta ja lyhyt ohjelma 40 asteessa. Puhdasta tulee, ja kaikki vaatteet säilyttävät värinsä ja muotonsa. Miksi monimutkaistaa yksinkertaista asiaa?
[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 00:38"]
Itse en anna vaimoni silittää vaatteitani, ja ruoanlaittovälineeni (valurautapannut, veitset) haluan myös huoltaa itse. Ei vaimo mikään kädetön ole, mutta itse tehden saa sellaista jälkeä kuin haluaa, eikä tule riitoja. Ne yleiset kotityöt, joita kumpikin vihaa, hoitaa palkattu apu, muuten jaetaan sen mukaan, mikä kumpaakin ärsyttää vähemmän.
Tummia ja vaaleita pyykkejä ei muuten yleisesti ottaen tarvitse pestä erikseen. Lajittelu värin, pesulämpötilan, ohjelman ja ties minkä mukaan on samanlaista marttahapatusta kuin korppujauhojen ja muiden jatkeaineiden sotkeminen jauhelihapihviin. Farkut, uudet vaatteet ja muut väriä päästävät pyykätään meillä erikseen, ja liinavaatteet ja pyyhkeet saavat pitkän ohjelman aina lakananvaihtopäivinä. Muuten kaikki saavat mennä samaan koneeseen, perään villalle tarkoitettua hellävaraista pesuainetta ja lyhyt ohjelma 40 asteessa. Puhdasta tulee, ja kaikki vaatteet säilyttävät värinsä ja muotonsa. Miksi monimutkaistaa yksinkertaista asiaa?
[/quote]
Sori vaan, mutta kuulostat kyllä tosi hankalalta ja rasittavalta ihmiseltä. :D
Ihan näin miehenä kysyn, että miksi miehen pitää osata naisen töitä? Osaatteko te tehdä mitään miesten töitä vai onko tää taas niitä asioita, joka toimii vain toiseen suuntaan?
Voi ap, umpikädettömiä naispuolisiakin löytyy kokkauksen, pyykinpesun ja siivouksen saralla, ja paljon, perheellisissä äideissäkin. Esimerkki; pastaa laitetaan ei-kiehuvaan veteen suoraan kattilaan kylmän veden kanssa ja levy päälle. Ottaisin kyllä itsekin herneet nenään, jos vastaavanlaisen ihmisen kanssa eläisin, ainakin jos ei hienovaraisesta "opetuksesta" ottaisi onkeensa...
Mä mietin,että no jopas Suomessa järjestys kuin järjestys:)) Jos mies ei siivoa,ei saa seksiä??!! Siivoa ensiks - saat seksiä ?! ( saako laadukasta? )Ai että miehen työpäivän jälkeen pitäisi vielä pestä pyykkiä ym.,vaihtaa peskavaipat ym.( juupa juu,että lapsukainen oli naisen idea,ja vähän niinkuin mieskin on vastuussa ) jne.jne.. Ei seetana:D
Vaimoni ei osannut kokata, ennen kuin opetin.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 01:13"]Sori vaan, mutta kuulostat kyllä tosi hankalalta ja rasittavalta ihmiseltä. :D[/quote]Hah, itse asiassa olen elämänasenteeltani hyvin leppoisa ja mukavuudenhaluinen, ja koetan järjestää kodinhoidon niin, että pääsemme vaimon kanssa molemmat mahdollisimman helpolla. Kumpikin meistä arvostaa siistiä kotia ja puhtaita vaatteita, mutta emme varsinaisesti pidä kotitöistä ja vielä vähemmän kotitöiden aiheuttamista riidoista. (Ilmeisesti aika yleinen riidanaihe monissa talouksissa?) Vaimo on tullut maalaistalosta, jossa lakanatkin piti mankeloida ilman mitään syytä, ja hän kyllä jaksaa kiitellä sitä, että tuon kotitöihin käytännöllistä ja rentoa otetta.
Minä olen tapaillut joskus naista, joka ei osannut noista kumpaakaan. Eikä halunnut opetella, koska "sukupuoliroolit on niin ahtaat". Juu, takkutukkainen humanistityttö oli yliopistolta.
Miksi en sitten pistänyt pahakseni uusavuttomuutta ja lapsellisia mielipiteitä? No seksi oli ylimaallisen mahtavaa, sillä kyllä korvaa paljon.
Terveisin kokkaava, pyykkäävä ja leipova mies.
Mitä tarkoittaa osata laittaa ruokaa tai pestä pyykkiä?
En kuole nälkään, osaan peruskokkaukset ja lihan kypsyttämisen pannulla, mutta yhtään mitään vaativampia ruokalajeja en kyllä osaa kokkailla. Tykkään tehdä ruokaa wokkipannulla. En edes muista milloin olisin viimeksi käyttänyt uunia enkä suoraan sanottuna tiedä mitä ruokia siellä voisi valmistaa. Viimeksi ehkä jotain yrttivoipatonkia olen siellä lämmittänyt iltanaposteluun.
Pyykkikoneen vipuset on säädetty puuvillalle ja 60 asteeseen, linkous täysille ja ekstralikaisten vaatteiden nappi kaiken varalta pohjassa. Sillä asetuksella menee kaikki pyykki, valkoiset ja värilliset ainoastaan erittelen omiin pesukertoihin. Tuntunut turvalliselta valinnalta.
Eli osaanko vai enkö osaa, varmaan jonkin mielestä kyllä, jonkin mielestä en.
Ne naisten töiksi luokitellut kun tupaavat olemaan niitä arjen rutiineja joita tehdään joka päivä, ja vähintänkin joka viikko. Ruuanlaitto, siivous, pyykinpesu, lastenhoito...? Ja miesten työt sitten niitä silloin tällöin harvakseltaan tapahtuvia renkaiden vaihtoja ja korjaus/remonttihommia. Ei tunnu ihan reilulta että naisen tehtävä on pyörittää yksin perusarki ja mies nostaa perseensä muutaman kerran vuodessa niitä "miesten töitä" varten. Siksi.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 02:20"]
Ihan näin miehenä kysyn, että miksi miehen pitää osata naisen töitä? Osaatteko te tehdä mitään miesten töitä vai onko tää taas niitä asioita, joka toimii vain toiseen suuntaan?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 18:42"]
Juu on, jopa yh-isiä, jotka eivät piittaa opetella.
[/quote]
ihmettelen kuka suostuu lisääntymään näiden tumpioiden kanssa..