Miehen päivittäinen pilvenpoltto, kuinka moni katselisi?
Jätin miehen otsikon mukaisesta syystä. Alussa mitään valituista käyttöä ei ollut mutta vähitellen iltaisin rupesi vastassa olemaan kiiluvasilmäinen ja hyväntuulinen höpöttäjä. Jos vielä alkuillasta oli selvä, viimeistään iltakymmeneltä ei.
Mies väitti, ettei hän paukuissa muutu mitenkään. Minusta hänestä tuli poissaoleva. Häntä olisi pitänyt hyväillä ja rapsuttaa. Seksiä hänen ei tehnyt mieli poltettuaan, onko sekin miehille normaalia?
Mulle tuli ihan ekaa kertaa vastaan tämmöinen pajautteleva kannabisihminen. Olinko kohtuuton kun lopetin suhteen? Minusta tuo tapa elää vaikutti hyvin todellisuudesta irtaantuneelta ja tuskin edesauttaa työllistymispyrkimyksiä.
Tavallaan tyyppi oli muuten mitä kultaisin. Katselin touhua puoli vuotta ja koko ajan minua ahdisti enemmän ja enemmän toisen tarve ottaa etäisyyttä todellisuudesta.
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuota kieltää ja väittelee, jos siitä tulee psykoosi niin tulee. Hyvä teille joille ei tule mutta kaikki eivät ole yhtä onnekkaita.
Sama juttu kahvin kanssa. Toisille tulee kahvista psykoosi, toisille taas ei.
Kannabiksen vastustajat voivat olla ylpeitä siitä, että ovat valehdelleet kannabiksesta vuosikymmeniä ja saaneet aikaan sen tilanteen, että monet aloittavat suoraan kovilla huumeilla. Niitä tietysti ensin kännissä kokeillen. Ei ainakaan tule sitä "kannabispsykoosia", vaikka amfetamiinipsykoosi sitten tulisikin. Amfetamiinipsykoosihan on alkoholipsykoosin jälkeen yleisin päihdepsykoosi.
Lääkekäyttäjät ainakin käyttävät kannabista paljon enemmän kuin päihdekäyttäjät, eikä silti ongelmia ole uutisoitu. Vaikea ajatella, että paljon vähäisempi käyttö jotain suurempia ongelmia aiheuttaisi kuin jokapäiväinen ja runsas käyttö.
Vierailija kirjoitti:
Oikea ratkaisu. Tapasin myös erään, jolla oli valtavasti muita hyviä puolia, mutta en voinut seurustella hänen käyttönsä takia.
Kyllä mukavalle ja "valtavasti hyviä puolia" omaavalle ihmiselle löytyy aina seuraa, vaikka sinulle ei kelpaisikaan. Kannabiskin on vain arpomalla kielletty, ei haittojensa takia.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/201802052200721345
Saksassa rikospoliisien liitto BDK (Bund Deutscher Kriminalbeamter) vaatii "kannabistuotteiden täydellistä dekriminalisointia". Poliisiliiton mukaan nykylaki ei ole "viisas eikä kannattava" yhteiskunnalle.
- Kannabiksen kieltäminen on historiallisesti tarkasteltuna tapahtunut mielivaltaisesti eikä ole tähän päivään mennessä osoittautunut älykkääksi tai kannattavaksi. Ihmiskunnan historiassa ei ole ollut yhteiskuntaa ilman huumeidenkäyttöä, ja se tulee yksinkertaisesti hyväksyä, BDK:n johtaja André Schulz sanoi Bild-lehdelle.
Hän uskoo, ettei kannabis tule olemaan enää kauan kiellettyä Saksassa.
- (Marihuanan käytön) kieltäminen aiheutti suurimmat ongelmat. Tämänhetkisessä oikeusjärjestelmässämme stigmatisoidaan ihmisiä ja samalla annetaan rikollisille mahdollisuus ammattiuraan.
Vierailija kirjoitti:
Tilastoista en tiedä mutta kannabispsykoosit olivat oikein hyvin edustettuna entisessä kaveripiirissäni.
Älä valehtele. Kannabis ei aiheuta psykoosia. Kovat huumeet, kuten alkoholi ja amfetamiini, aiheuttavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap: "Miehestä tuli hyväntuulinen häpöttäjä jota piti hyväillä ja rapsuttaa"
-No siinä onkin syytä kerrakseen heittaa ulos moinen sika.
Se vaan, että muuten ei ollut sellainen ja tarvitsi päivittäistä päihtymystä päästäkseen tuollaiseen tilaan.
'
Mitäköhän mahtaa miehesi vetää? Itselläni kannabis ja sen aikaansaama mieto päihtymys vastaa muutamaa viinilasillista.
Niin, omasta mielestäsi.
Yli 50 vuoden aikana olen käyttänyt satunnaisesti alkoholia ja kannabista, yhdessä ja erikseen, joten osaan kyllä vertailla asiaa. Päinvastoin kuin sinä, joka et ole koskaan kannabista edes kokeillut.
Mun käsittääkseni kannabiksen dekriminalisointia kannatetaan valtiotasolla siksi, että sillä saadaan lisää resursseja oikeiden rikollisten jahtaamiseen. Kannabis on varmasti terveellisempää kuin alkoholi mutta en minä alkoholistiakaan katselisi. Katselin nuorempana hetken (liian pitkää sekin) ja siksi iso järkytys tämä pössyttelijämies.
Vetäkää ihmiset päänne sekaisin aina, kun haluatte mutta ottakaa huomioon sekin, ettette silloin ole kaikkien mielestä viihdyttävää seuraa.
-ap
Perunasipsipussi päivässä on terveydelle paljon haitallisempaa kuin kannabiksen runsas päivittäiskäyttö lääkekäytössä. Satunnaisessa päihdekäytössä haitat ovat vieläkin pienempiä.
Eikä kannabiksella myöskään tehdä kansanmurhaa Suomessa, kuten alkoholihuumeella tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Kannabis on varmasti terveellisempää kuin alkoholi mutta en minä alkoholistiakaan katselisi.
Totta. Kannabis on paljon alkoholia turvallisempaa ja terveellisempää.
Alkoholihan on heti heroiinin jälkeen maailman tappavin kova huume, joka aiheuttaa myös eniten väkivaltaa. Kannabis taas on maailman vähähaittaisin päihde.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tutkijat-suomessa-meneillaan-alkoho…
"Tutkijat: Suomessa meneillään alkoholikatastrofi."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap: "Miehestä tuli hyväntuulinen häpöttäjä jota piti hyväillä ja rapsuttaa"
-No siinä onkin syytä kerrakseen heittaa ulos moinen sika.
Se vaan, että muuten ei ollut sellainen ja tarvitsi päivittäistä päihtymystä päästäkseen tuollaiseen tilaan.
'
Mitäköhän mahtaa miehesi vetää? Itselläni kannabis ja sen aikaansaama mieto päihtymys vastaa muutamaa viinilasillista.
Niin, omasta mielestäsi.
Yli 50 vuoden aikana olen käyttänyt satunnaisesti alkoholia ja kannabista, yhdessä ja erikseen, joten osaan kyllä vertailla asiaa. Päinvastoin kuin sinä, joka et ole koskaan kannabista edes kokeillut.
Eikä sellaisenkaan ihmisen mielipide kovinkaan paljon paina kannabiksen "haittakeskustelussa", joka ensimmäisellä kannabiksen kokeilukerralla vetää kännissä reippaan yliannostuksen kannabista ja tulee paha olo.
Vierailija kirjoitti:
Mun käsittääkseni kannabiksen dekriminalisointia kannatetaan valtiotasolla siksi, että sillä saadaan lisää resursseja oikeiden rikollisten jahtaamiseen. Kannabis on varmasti terveellisempää kuin alkoholi mutta en minä alkoholistiakaan katselisi. Katselin nuorempana hetken (liian pitkää sekin) ja siksi iso järkytys tämä pössyttelijämies.
Vetäkää ihmiset päänne sekaisin aina, kun haluatte mutta ottakaa huomioon sekin, ettette silloin ole kaikkien mielestä viihdyttävää seuraa.
-ap
Jos sun mies taantuu lapsen tasolla "kannabiksen" takia, niin taitaa kyllä käyttää jotain muutakin kuin kannabista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Jos sun mies taantuu lapsen tasolla "kannabiksen" takia, niin taitaa kyllä käyttää jotain muutakin kuin kannabista.
Flegu siitä ainakin tulee. Toistaa itseään, jankkaa. Levy jää päälle. Keskittyy vain itseensä. Puhuu vain itsestään. Onko tää sun mielestä aikuismaista, vastavuoroista keskustelua?
Ap teki aivan oikein. Olin naimisissa miehen kanssa, joka ei vaan voinut olla selvin päin. Kannabis kärysi aina, sittemmin käytti myös happoja ja sieniä. Piriä ja nipsuja oli käyttänyt aiemmin.
Eihän siitä mitään tule. Ei hän kyennyt pitämään työpaikkaa, saati opiskelemaankaan. Makasi kotona, nukkui iltapäivisin kolmeen. Väsyin olemaan elättäjä. En ole katunut päätöstäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Flegu siitä ainakin tulee. Toistaa itseään, jankkaa. Levy jää päälle. Keskittyy vain itseensä. Puhuu vain itsestään. Onko tää sun mielestä aikuismaista, vastavuoroista keskustelua?
Ei varmaankaan, mutta kannabis ei tuollaista käytöstä yleisellä tasolla aiheuta. Oletko varma, että et ole tekemisissä päihdeongelmaisen (sekakäyttäjä?) narsistin kanssa? Varma siis siitä, kannabis on oikeasti se ainoa käytetty päihde? Subutex vetää "fleguksi".
Ei meidän perheessä tuollaista käytöstä ole kummallakaan.
Mä teen eroa nyt reilun parin vuoden suhteesta. Ketjussa on niin tutun kuuloisia tarinoita. Rakkaus on täysin kuollut, suorastaan mennyt kirjaimellisesti savuna ilmaan. Petettyjä lupauksia, lipsumista, toivoa paremmasta, jälleen uusi pettymys. Mies on mulle velkaa tuhansia euroja, kerran kävi käsiksi. Pilvessä aina. Sängyssä muuttunut itsekkääksi, vaikka haluja on (epäilen että muidenkin kuin vain mun kanssani, koska en vaan jaksa sitä tahtia kuin hän haluaisi).
Vierailija kirjoitti:
Ap teki aivan oikein. Olin naimisissa miehen kanssa, joka ei vaan voinut olla selvin päin. Kannabis kärysi aina, sittemmin käytti myös happoja ja sieniä. Piriä ja nipsuja oli käyttänyt aiemmin.
Eihän siitä mitään tule. Ei hän kyennyt pitämään työpaikkaa, saati opiskelemaankaan. Makasi kotona, nukkui iltapäivisin kolmeen. Väsyin olemaan elättäjä. En ole katunut päätöstäni.
Miksi kertoilet esimerkkiä jostain päihteiden sekakäyttäjästä? Aiheena on kannabis, eikä päihteiden sekakäyttö. Esimerkilläsi ei ole mitään merkitystä, koska suurin osa kannabiksen käyttäjistä ei ole sekakäyttäjiä.
Näkeehän sen näistä kannabiksen puolustajistakin, että sama levy on päällä jatkuvasti. Jankataan kannabiksesta lääkekäytössä vaikka keskustelu koskisi riippuvuutta ja päihdekäyttöä, ja jaetaan tuota samaa DEA-artikkelia joka ikisessä kannabiskeskustelussa.
Mä kyllä haluaisin nähdä päivittäin pössyttelevän ihmisen, joka ei ole hidas ja jumissa. Ennemmin kyllä uskon, että vastaani kävelee yksisarvinen.
Vierailija kirjoitti:
Mä teen eroa nyt reilun parin vuoden suhteesta. Ketjussa on niin tutun kuuloisia tarinoita. Rakkaus on täysin kuollut, suorastaan mennyt kirjaimellisesti savuna ilmaan. Petettyjä lupauksia, lipsumista, toivoa paremmasta, jälleen uusi pettymys. Mies on mulle velkaa tuhansia euroja, kerran kävi käsiksi. Pilvessä aina. Sängyssä muuttunut itsekkääksi, vaikka haluja on (epäilen että muidenkin kuin vain mun kanssani, koska en vaan jaksa sitä tahtia kuin hän haluaisi).
Hyvä esimerkki siitä, että lähtökohtainen mulkkukin voi käyttää kannabista, vaikka se onkin laitonta.
Oikea ratkaisu. Tapasin myös erään, jolla oli valtavasti muita hyviä puolia, mutta en voinut seurustella hänen käyttönsä takia.