Miehen päivittäinen pilvenpoltto, kuinka moni katselisi?
Jätin miehen otsikon mukaisesta syystä. Alussa mitään valituista käyttöä ei ollut mutta vähitellen iltaisin rupesi vastassa olemaan kiiluvasilmäinen ja hyväntuulinen höpöttäjä. Jos vielä alkuillasta oli selvä, viimeistään iltakymmeneltä ei.
Mies väitti, ettei hän paukuissa muutu mitenkään. Minusta hänestä tuli poissaoleva. Häntä olisi pitänyt hyväillä ja rapsuttaa. Seksiä hänen ei tehnyt mieli poltettuaan, onko sekin miehille normaalia?
Mulle tuli ihan ekaa kertaa vastaan tämmöinen pajautteleva kannabisihminen. Olinko kohtuuton kun lopetin suhteen? Minusta tuo tapa elää vaikutti hyvin todellisuudesta irtaantuneelta ja tuskin edesauttaa työllistymispyrkimyksiä.
Tavallaan tyyppi oli muuten mitä kultaisin. Katselin touhua puoli vuotta ja koko ajan minua ahdisti enemmän ja enemmän toisen tarve ottaa etäisyyttä todellisuudesta.
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teit ihan oikein. En minäkään katselisi päivittäistä pössyttelyä. Jo tuo on huolestuttavaa, että hän ei itse huomaa polton vaikutuksia itsessään. Tuollaisella suhteella ei ole tulevaisuutta. Mieti vaikka perheen perustamista. Miten teillä oli raha-asiat? Oliko hänellä "chilli" suhtautuminen työntekoon (eli oli syrjäytynyt tai työtön)?
Mun mies on ollut kannabiksen lääkekäyttäjä yli 20 vuotta. Meillä on kolme lasta. Miksi edes kuvittelet, että kannabis estäisi perhe-elämän? Vaikkapa niissä maissa, joissa kannabis on laillista.
Lääkekannabis ei taida niitä huumaavia ainesosia kasvista sisältää?
Päinvastoin. Lääkekannabiksessa voi olla päihtymyksen aiheuttavaa THC:tä jopa 22 prosenttia, eli se on todella vahvaa kannabista.
Tähänkin näköjään alapeukkua satanut vaikka asia on juurikin kuten kirjoittaja sanoi, jos et usko niin googleta.
Eipä juuri ketään kiinnosta se, mikä vaikutus esim. kannabiksella on ollut YHTEEN ihmiseen jos tarjolla on useita tieteellisiä tutkimuksia joissa data on kerätty tuhansilta ihmisiltä.
Miten tämä liittyy siihen että lääkekannabis voi olla myös ns vahvaa kannabista suurella THC pitoisuudella?
En katsois päivääkään. Tietenkin on poissaoleva. Huumaa itsensä eli ei ole oikeasti läsnä. Addikti. Jolle riippuvuus on aina tärkeämpi kuin toinen ihminen. Kuka tuollaista elämäänsä haluaa? Hyvä että jätit, ei addiktista koskaan saa oikeaa kumpoania, hän rakastaa ensisijassa sitä mistä on riippuvainen
Lapsia suhteessa- EI KÄY PÄINSÄ.
Aikuinen mies- EI KÄY PÄINSÄ.
Jos olette parikymppisiä, niin sitten ihan sama. Mutta monet noista pössyttelijöistä ei koskaan kasva aikuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En kannata pilven päivittäistä polttoa, mutta tuohon psykoosiväitteeseen on pakko sanoa, että maissa joissa poltetaan paljon pilveä ei ole enemmän psykoositapauksia. Jos kannabis psykooseja aiheuttaisi, sen pitäisi näkyä tilastoissa."
Voi pyhä yksinkertaisuus sentään..Luuletko sinä että noissa vähän skrubumissa maissa missä poltellaan paljon ihan hirveesti välitetään mitä köyhille kansalaisille tapahtuu hasiksen takia? Niillä ei nyt taida rahat riittää noihin tutkimuksiin eikä niitä paljoa kiinnosta;) Niissä maissa missä poltellaan paljon(ei länsimaat) porukkaa muutenkin kuolee nuorena. Länsimaissa sitten tutkimustulokset puhuvat puolestaan.
Coloradossa laillistettu 2014, eipä tuo osa-valtio mihinkään kaaokseen ole mennyt.
Oletko varma? Oletko käynyt? Mulla on frendejä siellä, ja ovat sanoneet että paikasta on tullut ihan sietämätön.
Kohta palstalla: "KANNABIS EI VAIKUTA MIHINNNKKÄÄÄN!!! PAREMPI SE ON KUIN ALKOHOLI!!! NIIII!1"
Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin kyllä sanoa, että kannabis heikentää päätä. Näin se vaan on, sori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itekkin oon kokeillut, mutta toi joka päivänen on huolestuttavaa. Menee jo narkkauksen puolelle. Hyvä kun jätit. Vuosien kuluessa vaan passivoituu ja alkaa vaikuttaa kaikkiin elämän osa-alueeseen. Lapsia ei missään nimessä voi hankkia, huostaanotto voi tulla jos on hallussapitoa, kotikasvatusta,jne.
Ei todellakaan tule huostaanottoa pelkästään kannabiksen takia.
Ei välttämättä suoraa huostaanottoa, mutta pakotus päihdekuntoutukseen/perhekuntoutukseen ja pakotus puhtaiden seulojen antamiseen tietyn jakson, esim.puolen vuoden ajan tulee kyllä. Täytyy todistaa ettei käytä enää ja että on kykenevä vanhemmuuteen.
Katselin jokusen vuoden ja voi h*lvetti sentään... no, eron jälkeen tuo kultakimpale on onnistunut saamaan potkut töistä kun jäi polttelustaan kiinni.
OT - minulla ei ole mitään kannabiksen käyttöä vastaan, ja kannatan sen laillistamista Suomessa. Minua vaan harmittaa ja huvittaa tuo kannabiksen harmittomuuden toitottaminen, kun se menee joillakin liiallisuuksiin. Sillä annetaan aseet taas kannabiksen laillistamisen vastustajien käsiin - kaikkia kannabiksen laillistamisen kannattajia tupataan pitämään hörhöinä, joiden mielestä kannabis on jotakuinkin terveystuote, jonka vaikutukset ovat lähinnä terveyttä edistäviä. Harmitonta ja haitatonta päihdettä ei ole olemassakaan - kaikilla nautintoaineilla on haittavaikutuksensa, ja asiallinen keskustelu aiheesta onnistuu vain, jos se tunnustetaan. Kannabiksen vastustajat tuntuvat olevan sitä mieltä, että jo ensimmäisestä piikistä joutuu psykoosiin (hyvin kärjistetty esimerkki, ja kertoo aika lailla sen, millainen on joidenkin heistä tiedon taso) ja portti koviin aineisiin avautuu saman tien. Lisäksi kaikki puolustuspuhe tulkitaan hörhöilyksi - itse olen joskus koittanut keskustella tällaisen kiihkoilijan kanssa, ja se meni aika villiksi se meno. Joka tapauksessa minun mielestäni kannabiksen laillistamisen kannattajien kannattaisi tutustua aiheeseen ja tutkimuksiin avoimin mielin, tunnustaa kannabiksen käytön haitat ja vaarat ja vaikka verrata niitä alkoholin käytön haittoihin. Siten ehkä vähän saataisiin järkeä keskusteluun.
Kannabiksesta riippuvainen on addikti. Addikti ei kykene aitoon ihmissuhteeseen. Jonka lisäksi on tutkimuksia siitä miten kannabis vaikuttaa ihmiseen pitkäkestoisesti, muuttiko nyt aivokemiaa tms. Miks ihminen käyttää kannabista ja vajoaa johonkin hörhömaailmaan sen sijaan et olis läsnä kumppanilleen? Ja lapsilleen? Koska hän on addikti jonka elämän pääosassa on hänen addiktionsa. Ei ole mitään lieventäviä asianhaaroja. Addikti ei halua kohdata oikeita asioita, vaikeita tunteita jne vaan pakenee omaan itsekeskeiseen harhamaailmaan. Jopa tupakka toimii lievästi näin. Kun tulee haastavia tunteita, mennään tupakalle imemään tuttia ettei vasn jouduta olemaan itsensä ja muiden kans tekemisissä ihan oikeasti.
Joo ap, juokse ja lujaa. Päivittäinen polttelu tekee mielestäsi hitaan ameeban, jonka lähimuisti ei pelaa kunnolla. Keskustelusta ja asioiden sopimisesta tulee mahdotonta.
Mä ihmettelen aina näitä, jotka vain ylistävät kannabista ja sen haitattomuutta. Tunnen niin monta ihmistä, jotka ovat muuttuneet passivoituneiksi jumittajiksi kannabiksen löydettyään. Yksi ystäväni onneksi lopulta tunnusti muuttuneensa ja lopetti käytön muutaman vuoden säännöllisen polttelun jälkeen. On saanut asioita aikaan ja mennyt eteenpäin elämässään ihan eri tavalla sen jälkeen.
Suurin osa säännöllisistä käyttäjistä joka tapauksessa aina vakuuttelee, että kannabis ei vaikuta heihin mitenkään negatiivisesti. Joo, eipä.
Uskallan väittää, että lyhytaikaisen psykoosin saaneita on vaikka kuinka käyttäjien keskuudessa,
tietenkään heidän kokemuksensa ei näy missään tilastoissa, koska parantelevat olotilansa kotona yksikseen.
Myöskin väite väkivallattomuudesta on täyttä roskaa - jouduin itse väkivaltaisen hyökkäyksen kohteeksi, ja alkoholia ei ollut osallisena teossa, vain "kukkaa". Kys. ihminen vain napsahti ja kävi sähisten käsiksi kuin käärme (?).
Vierailija kirjoitti:
Tässä onn Hesarin artikkeli
Laaja tutkimus: Kannabis vanhentaa aivoja enemmän kuin alkoholi – paljon polttelevien aivot hidastuvatLaajassa aineistossa kannabiksen vanhentava vaikutus oli liki kolme vuotta, alkoholi vanhensi vain puolella vuodella.
https://www.hs.fi/tiede/art-2000005803551.html
Kenellekään paljon polttelevien kanssa tekemisissä olevalle ei voi tulla yllätyksenä että pidemmällä käytöllä aivot hidastuvat. Juuri se hitaus ja vetelyys on noissa polttelijoissa kaikkein vastenmielisintä.
Jessus miten ignoranttia porukkaa täällä suoltamassa puhtaita valheita kannabiksesta :D kertokaas te vastustajat ja psykooseista vaahtoavat tyypit, miksei psykoosien yms. määrä ole lisääntynyt tilastollisesti lainkaan maissa ja osavaltioissa, joissa kannabis on ollut laillista jo pitkään? Tai miksi lääkekäyttäjien, myös niiden jotka käyttävät vahvaa THC-pitoista kannabista, keskuudessa ei esiinny minkäänlaista näytettä nousseista psykoosiriskeistä tai aivovaurioista?
Ei pysty selittämään mutta mitäpä sitä tieteellisiä faktoja kuuntelemaan kun oman pään sisäinen, väärään tietoon ja propagandaan perustuva tunnepohjainen reaktio vie mennessään.
Jokainen saa toki päättää omista vaatimuksistaan elämänkumppania valitessa, eikä sitä pitäisi joutua selittelemään tai perustelemaan, mutta jotain rajaa nyt tähän valehteluun.
Ei ole mikään pakko katsella minkään päihteen käyttäjää jos ei halua.
Pössyttelijä
"Jessus miten ignoranttia porukkaa täällä suoltamassa puhtaita valheita kannabiksesta :D kertokaas te vastustajat ja psykooseista vaahtoavat tyypit, miksei psykoosien yms. määrä ole lisääntynyt tilastollisesti lainkaan maissa ja osavaltioissa, joissa kannabis on ollut laillista jo pitkään? Tai miksi lääkekäyttäjien, myös niiden jotka käyttävät vahvaa THC-pitoista kannabista, keskuudessa ei esiinny minkäänlaista näytettä nousseista psykoosiriskeistä tai aivovaurioista?
Ei pysty selittämään mutta mitäpä sitä tieteellisiä faktoja kuuntelemaan kun oman pään sisäinen, väärään tietoon ja propagandaan perustuva tunnepohjainen reaktio vie mennessään.
Jokainen saa toki päättää omista vaatimuksistaan elämänkumppania valitessa, eikä sitä pitäisi joutua selittelemään tai perustelemaan, mutta jotain rajaa nyt tähän valehteluun."
Sä voit tunkea ne ignoranttis sinne per*eeseen. Täällä on aika moni kertonut kokemuksensa omasta käytöstä tai lähipiiristä. Mua ottaa päähän te ihqu pihku uus pössyttelijät,olette vielä niin nuoria ettekä ole kohdanneet polttelun pimeämpiä puolia. Naama umpeen ja ottakaa kokemuksista vaarin..Joku satunnainen viihdekäyttö polttelu ei varmaan ole sama asia kuin joka päivänen addiktio polttelu. Kannabis ei ole KOSKAAN ollut vaaraton aine,vain te kaalimaan kakarat kuvittelette niin. Toisaalta antaa palaa vain,nautin suuresti hiljaa kypsyvästä kasvis sadosta..
Miehelläni on MS-tauti ja käyttää kannabista päivittäin. Ihan lääkärin määräämänä (emme asu Suomessa). Hän on saanut kannabiksesta ihan uskomatonta apua kipuihin ja lihaskramppeihin, on ihan kuin uusi mies sen aloitettuaan. Myös MRI-kuvissa on havaittu huomattavasti vähemmän leesioita aivoissa aloittamisen jälkeen.
Kannabis ei vaikuta elämäämme mitenkään muuten kuin positiivisesti. Itse en siis käytä koska en henkilökohtaisesti pidä fiiliksestä. Mieheni käyttää höyrystintä niin ei tarvi miettiä edes keuhkojen vahingoittamista.
Hän on todella mahtava ihminen, kunnollinen mies joka on hellä, rakastava, epäitsekkäin tuntemani tyyppi ja myös hyvin älykäs, varsinkin sosiaalisesti lahjakas semmoinen kaikkien kaveri. Käy ahkerasti kokopäivätöissä IT-alan asiantuntijana ja sai hiljattain tuntuvan palkankorotuksenkin. Toki tiedämme että vuosien kuluessa ja taudin edetessä voi käydä niin ettei hän enää työhön kykene, mutta tämänhetkisessä tilanteessa - ja kannabiksen avulla - hän pystyy elämään täysin normaalia ja täyteläistä elämää. Hän on oikeasti paras ihminen ketä olen koskaan tavannut, enkä ole koskaan tuntenut sananlaista henkistä yhteyttä toiseen ihmiseen.
Mutta kiva että te kaikki olette sitä mieltä, että hän on huono ihminen ja tyhmä hitaalla käyvä narkkari :) Te ette tiedä asiasta MITÄÄN.
Vierailija kirjoitti:
Miehelläni on MS-tauti ja käyttää kannabista päivittäin. Ihan lääkärin määräämänä (emme asu Suomessa). Hän on saanut kannabiksesta ihan uskomatonta apua kipuihin ja lihaskramppeihin, on ihan kuin uusi mies sen aloitettuaan. Myös MRI-kuvissa on havaittu huomattavasti vähemmän leesioita aivoissa aloittamisen jälkeen.
Kannabis ei vaikuta elämäämme mitenkään muuten kuin positiivisesti. Itse en siis käytä koska en henkilökohtaisesti pidä fiiliksestä. Mieheni käyttää höyrystintä niin ei tarvi miettiä edes keuhkojen vahingoittamista.
Hän on todella mahtava ihminen, kunnollinen mies joka on hellä, rakastava, epäitsekkäin tuntemani tyyppi ja myös hyvin älykäs, varsinkin sosiaalisesti lahjakas semmoinen kaikkien kaveri. Käy ahkerasti kokopäivätöissä IT-alan asiantuntijana ja sai hiljattain tuntuvan palkankorotuksenkin. Toki tiedämme että vuosien kuluessa ja taudin edetessä voi käydä niin ettei hän enää työhön kykene, mutta tämänhetkisessä tilanteessa - ja kannabiksen avulla - hän pystyy elämään täysin normaalia ja täyteläistä elämää. Hän on oikeasti paras ihminen ketä olen koskaan tavannut, enkä ole koskaan tuntenut sananlaista henkistä yhteyttä toiseen ihmiseen.
Mutta kiva että te kaikki olette sitä mieltä, että hän on huono ihminen ja tyhmä hitaalla käyvä narkkari :) Te ette tiedä asiasta MITÄÄN.
Ei tässä nyt olla lääkekäytöstä keskusteltu. Ap:n mieshän käytti kannabista päihtyäkseen, toisin kuin sinun miehesi. Lääkekäyttöön on ihan omat lajikkeensa. Tottakai kannabis on parempi ja luonnollisempi vaihtoehto jos vertaa niihin lääkemyrkkyihin, millä MS-tautia muuten lääkitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä nyt olla lääkekäytöstä keskusteltu. Ap:n mieshän käytti kannabista päihtyäkseen, toisin kuin sinun miehesi. Lääkekäyttöön on ihan omat lajikkeensa. Tottakai kannabis on parempi ja luonnollisempi vaihtoehto jos vertaa niihin lääkemyrkkyihin, millä MS-tautia muuten lääkitään.
Ei pidä paikkaansa, ihan normaalia kannabista hän käyttää, lajike vaihtelee koska kokeilee aina välillä uutta, mitä nyt dispensary milloinkin tarjoaa. Samalla tavalla siitä päihtyy käytti sitä sitten lääkkeenä tai viihteenä. Tosin sen myönnän että nykyään päihtyy huomattavasti vähemmän, kun on tottunut ja toleranssi kasvanut. Aikoinaan kun tuon aloitti, niin menihän siinä ekat pari viikkoa aina välillä rajuissa kikatuskohtauksissa :D on siis käyttänyt nelisen vuotta päivittäin.
Coloradossa laillistettu 2014, eipä tuo osa-valtio mihinkään kaaokseen ole mennyt.