Miehen päivittäinen pilvenpoltto, kuinka moni katselisi?
Jätin miehen otsikon mukaisesta syystä. Alussa mitään valituista käyttöä ei ollut mutta vähitellen iltaisin rupesi vastassa olemaan kiiluvasilmäinen ja hyväntuulinen höpöttäjä. Jos vielä alkuillasta oli selvä, viimeistään iltakymmeneltä ei.
Mies väitti, ettei hän paukuissa muutu mitenkään. Minusta hänestä tuli poissaoleva. Häntä olisi pitänyt hyväillä ja rapsuttaa. Seksiä hänen ei tehnyt mieli poltettuaan, onko sekin miehille normaalia?
Mulle tuli ihan ekaa kertaa vastaan tämmöinen pajautteleva kannabisihminen. Olinko kohtuuton kun lopetin suhteen? Minusta tuo tapa elää vaikutti hyvin todellisuudesta irtaantuneelta ja tuskin edesauttaa työllistymispyrkimyksiä.
Tavallaan tyyppi oli muuten mitä kultaisin. Katselin touhua puoli vuotta ja koko ajan minua ahdisti enemmän ja enemmän toisen tarve ottaa etäisyyttä todellisuudesta.
Kommentit (143)
Heti tutkimuksen alussa joukosta suljettiin pois kaikki, jotka olivat käyttäneet kannabista tai kokeneet psykoosioireita. Näin aineisto paljastaisi ilmaantuuko psykoosioireita nuorille, jotka aloittavat kannabiksen käytön seurannan aikana. Käyttöä ja psykoosioireita kyseltiin nuorilta kolmesti tutkimuksen aikana.
Tutkimus paljasti, että kannabiksen käytön aloittaminen lähes kaksinkertaisti myöhempien psykoosioireiden todennäköisyyden senkin jälkeen, kun analyysissa huomioitiin ikä, sukupuoli, mahdolliset lapsuuden traumat, asuinympäristö, sosiaaliset ja taloudelliset seikat, muut päihteet ja mahdolliset muut psykiatriset ongelmat. Oireet myös jatkuivat todennäköisemmin, jos käyttö jatkui pitkään. Psykoosioireet eivät sen sijaan ennustaneet kannabiksen käytön aloittamista.
https://www.terve.fi/artikkelit/kannabis-edistaa-skitsofrenian-ja-psyko…
Joo ei tommosta touhua kattele vanha Erkkikään. Pössyukko pihalle ja piriville tilalle. Et pitkästy.
Samaa sköndeä taas pilviveikoilta. Kuinka monelle on tullut kannabispsykoosi,aika monelle itse asiassa,nuorille yleisempi. Minä onneksi sain "vain" paniikkihäiriön jonka bumin polttelu laukaisi. Pyörin kukkaporukan parissa(ex myi) Tapasin monia vanhempia pitkään pössytelleitä ja useimmat olivat vähintäänkin "hitaita". On täyttä p*skaa inttää että kannabis varsinkin pidempään käytettynä ei aiheuta mitään haittoja. btw,ulkopuoliset kyllä huomaavat kuka on poltellut.
Minkä tahansa päihteen käyttö päivittäin olisi no-no. Itse ryyppään usein viikonloppuisin joten olen jäävi jeesustelemaan ihmisten päänsekoittamisista, mutta päivittäinen pössyissä oleminen keinolla tai toisella olisi itselleni ongelma. Vapaa-aikaa juhlistettaessa jokainen vetäköön mitä itse parhaaksi näkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teit ihan oikein. En minäkään katselisi päivittäistä pössyttelyä. Jo tuo on huolestuttavaa, että hän ei itse huomaa polton vaikutuksia itsessään. Tuollaisella suhteella ei ole tulevaisuutta. Mieti vaikka perheen perustamista. Miten teillä oli raha-asiat? Oliko hänellä "chilli" suhtautuminen työntekoon (eli oli syrjäytynyt tai työtön)?
Minä maksoin ruoat pääasiallisesti (halusin syödä muutakin kuin leipää, riisiä ja pastaa). Minä maksoin satunnaiset keikat, leffat, ulkonasyömiset.
Uskoo kovasti pääsevänsä vielä tekemään töitä ja on tosi lahjakas siinä, mitä tekee. Oma sydänkin tuossa särkyi koska uskon, että olisin pystynyt auttamaan ryhdistäytymisessä. En kuitenkaan ilman isoja uhrauksia omassa elämässäni. Oli pakko priorisoida omaa hyvinvointia.
Niinhän ne naiset uskovat kykenevänsä muuttamaan toisen. En ole kuullut kenenkään naisen pystyvän siihen. Mielestäni yksinkertainen kuvitelma. Luuseri on luuseri. Voi vaikuttaa fiksulta, mutta ei ole.
Voin pilveä paljon polttaneena sanoa, että hyvän ratkaisun teit. Itsellä oli samanlainen ongelma, mutta pääsin siitä eroon. On epä normaalia, että 40v mies polttelee jatkuvasti. Selittelin kanssa itselleni ettei ongelmia ole kun kerta työt ja muut asiat hoituu, mutta parisuhde siinä kärsii, koska kuka nyt joka ilta pilvessä notkuvan hönön kanssa haluaa olla.
Pitää vain opetella nauttimaan elämästä selvinpäin. Mitään fyysistä riippuvuuttahan kannabis ei aiheuta, joten siitä lopettaminen ei ole kiinni. Se on enemmän laiskuutta ja helpon elämän hakemista.
Paljon taas vedotaan noihin tutkimuksiin mutta minulle ne ovat ihan se ja sama. Pössytelköön aikuinen ihminen mitä haluaa ja niin paljon kuin haluaa mutta minun ei tarvitse sitä touhua katsella. Koska EN halua.
Uskomatonta miten lähes kaikki täällä toteaa että eivät katselisi PÄIVITTÄISTÄ käyttöä ku oikea vastaus on ettei normaali ihminen katselisi minkäänlaista käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta miten lähes kaikki täällä toteaa että eivät katselisi PÄIVITTÄISTÄ käyttöä ku oikea vastaus on ettei normaali ihminen katselisi minkäänlaista käyttöä.
Sulla taitaa olla normaaliuden käsite vähän hakusessa. Se, että sulle joku asia ei ole ok, ei tarkoita etteikö se muille voisi olla.
/45
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teit oikein itseäsi kohtaan. Joka kymmenes kannabispössyttelijä voi myös ajan myötä ajautua psykoosiin. Skitsofreniakin on mahdollista saada
https://lohari.net/harvardin-yliopisto-kannabis-ei-aiheuta-skitsofrenia…
"Keskustelu kannabiksen yhteydestä skitsofreniaan ja psykooseihin käy yhä kuumana. Harvardin lääketieteellinen tiedekunta sanoo, että pelkkä kannabiksen käyttö ei lisää skitsofreniaan sairastumisen riskiä. Tutkijoiden mukaan myöskään lopullista näyttöä siitä, että kannabis aiheuttaisi psykooseja, ei ole."
Vanhaa tietoa. Kaikki tutkimukset jotka ovat viime vuosituhannelta ovat vanhentuneita.
Vahva kannabis ja päivittäinen käyttö moninkertaistavat psykoosin riskin, osoittaa Lancet-lehdessä julkaistu tutkimus.
https://www.hs.fi/tiede/art-2000006042450.html?ref=rss
En kannata pilven päivittäistä polttoa, mutta tuohon psykoosiväitteeseen on pakko sanoa, että maissa joissa poltetaan paljon pilveä ei ole enemmän psykoositapauksia. Jos kannabis psykooseja aiheuttaisi, sen pitäisi näkyä tilastoissa.
"En kannata pilven päivittäistä polttoa, mutta tuohon psykoosiväitteeseen on pakko sanoa, että maissa joissa poltetaan paljon pilveä ei ole enemmän psykoositapauksia. Jos kannabis psykooseja aiheuttaisi, sen pitäisi näkyä tilastoissa."
Voi pyhä yksinkertaisuus sentään..Luuletko sinä että noissa vähän skrubumissa maissa missä poltellaan paljon ihan hirveesti välitetään mitä köyhille kansalaisille tapahtuu hasiksen takia? Niillä ei nyt taida rahat riittää noihin tutkimuksiin eikä niitä paljoa kiinnosta;) Niissä maissa missä poltellaan paljon(ei länsimaat) porukkaa muutenkin kuolee nuorena. Länsimaissa sitten tutkimustulokset puhuvat puolestaan.
Tilastoista en tiedä mutta kannabispsykoosit olivat oikein hyvin edustettuna entisessä kaveripiirissäni.
Vierailija kirjoitti:
Voin pilveä paljon polttaneena sanoa, että hyvän ratkaisun teit. Itsellä oli samanlainen ongelma, mutta pääsin siitä eroon. On epä normaalia, että 40v mies polttelee jatkuvasti. Selittelin kanssa itselleni ettei ongelmia ole kun kerta työt ja muut asiat hoituu, mutta parisuhde siinä kärsii, koska kuka nyt joka ilta pilvessä notkuvan hönön kanssa haluaa olla.
Pitää vain opetella nauttimaan elämästä selvinpäin. Mitään fyysistä riippuvuuttahan kannabis ei aiheuta, joten siitä lopettaminen ei ole kiinni. Se on enemmän laiskuutta ja helpon elämän hakemista.
Jännä että päihdeongelmasta eroon päästyäsi et ymmärrä psykologisen addiktion vakavuutta. Itse olen ollut koukussa opioideihin (fyysinen addiktio) ja vuosikausia kannabikseen, ja ainakin omalla kohdallinen henkinen riippuvuus oli paljon vaikeampi ylitsepäästävä. Onko se laiskuutta ja helpon elämän hakemista jos psykiatrisia palveluja ei ole saatavilla ja traumat pukkaavat päälle aina hereillä ollessa ja useinmiten myös unissa?
Mistähän johtuu että entiset käyttäjät on niin usein niitä kaikkein ylenkatsovimpia yksilöitä?
Minä en katselisi, miehen yksi tuttava on tällainen, mutta on muitakin ongelmia. Ensinnäkin alkoi poltella jo 12-vuotiaana, se varmasti tehnyt osansa hänen käytökseensä, mutta kuitenkin.
Tämä tuttava on polttanut päivittäin jo vuosia, ellei sitten ole rahat loppu, silloin soittelee jokaikisen tuntemansa ihmisen läpi, että olisiko tällä lainata rahaa, kun ei hänellä ole, maksaa takaisin kun saa rahaa, jota ei tulisi tapahtumaan, koska aina kun saa rahaa, menee ja ostaa heti polttoa, melkeinpä koko rahalla käsittääkseni.
Laiminlyö kaikki laskut, vuokranmaksun, ei mene työkkärin tapaamisiin, sovittuihin tehtäviin, vastaa selvityspyyntöihin ja kiljuu sitten, miksi tuli karenssia, tämä on törkeää. Syyttää Kelaa, jos jättää vuokransa maksamatta, ilmeisesti jostain syystä luulee, että Kelan pitäisi maksaa hänen vuokransa kokonaan vuokranantajalle, vaikka Kela maksaa vain tttuen osuuden vuokranantajalle, ei tietenkään kaikkea. Sitten huutaa miten kamala vuokraisäntä hällä on, kun kehtaa kahteen kertaan vaatia vuokraa samalta kuulta, polttaa sisällä, tuhoaa asuntoa ja kun tästä vuokranantajansa kanssa taisteli, totesi että mitä väliä sillä on, koska kämppä oli jo vuokratessa niin kauhea läävä ja rottia sisällä jne. Joka toki on totta kuulemani perusteella, mutta mitä itse vuokrasi sen, vuokrakaan ei ole kuin himpun yli 200e/kk.
Ei saa yhtään mitään aikaiseksi, puhuu raivostuttavasti sanoja venyttäen monotonisesti, ei koskaan siivoa, makaa vain kotona kaikki päivät. Ei näe mitään syytä tehdä tilanteelle mitään.
Vierailija kirjoitti:
Itekkin oon kokeillut, mutta toi joka päivänen on huolestuttavaa. Menee jo narkkauksen puolelle. Hyvä kun jätit. Vuosien kuluessa vaan passivoituu ja alkaa vaikuttaa kaikkiin elämän osa-alueeseen. Lapsia ei missään nimessä voi hankkia, huostaanotto voi tulla jos on hallussapitoa, kotikasvatusta,jne.
Ei todellakaan tule huostaanottoa pelkästään kannabiksen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teit ihan oikein. En minäkään katselisi päivittäistä pössyttelyä. Jo tuo on huolestuttavaa, että hän ei itse huomaa polton vaikutuksia itsessään. Tuollaisella suhteella ei ole tulevaisuutta. Mieti vaikka perheen perustamista. Miten teillä oli raha-asiat? Oliko hänellä "chilli" suhtautuminen työntekoon (eli oli syrjäytynyt tai työtön)?
Mun mies on ollut kannabiksen lääkekäyttäjä yli 20 vuotta. Meillä on kolme lasta. Miksi edes kuvittelet, että kannabis estäisi perhe-elämän? Vaikkapa niissä maissa, joissa kannabis on laillista.
Lääkekannabis ei taida niitä huumaavia ainesosia kasvista sisältää?
Päinvastoin. Lääkekannabiksessa voi olla päihtymyksen aiheuttavaa THC:tä jopa 22 prosenttia, eli se on todella vahvaa kannabista.
Tähänkin näköjään alapeukkua satanut vaikka asia on juurikin kuten kirjoittaja sanoi, jos et usko niin googleta.
En minä kyllä jokailtaista pössyttelyä katselisi - en myöskään jokailtaista tissuttelua. Se vaan ei oikein tunnu hyvältä, jos toinen on joka ilta vähän sinnepäin, ei ihan oma itsensä. Sinänsä mulla ei ole mitään pössyttelyä tai pikku juomistakaan vastaan, mutta ei noin usein. Lisäksi kannabis tuppaa tylsistyttämään ihmisen, jos sitä käyttää jatkuvasti. Ei hyvä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on ollut kannabiksen lääkekäyttäjä yli 20 vuotta. Meillä on kolme lasta. Miksi edes kuvittelet, että kannabis estäisi perhe-elämän? Vaikkapa niissä maissa, joissa kannabis on laillista.
Lääkekannabis ei taida niitä huumaavia ainesosia kasvista sisältää?
Päinvastoin. Lääkekannabiksessa voi olla päihtymyksen aiheuttavaa THC:tä jopa 22 prosenttia, eli se on todella vahvaa kannabista.
Tähänkin näköjään alapeukkua satanut vaikka asia on juurikin kuten kirjoittaja sanoi, jos et usko niin googleta.
Eipä juuri ketään kiinnosta se, mikä vaikutus esim. kannabiksella on ollut YHTEEN ihmiseen jos tarjolla on useita tieteellisiä tutkimuksia joissa data on kerätty tuhansilta ihmisiltä.
Minäkin lähdin suhteesta, jossa miestä ei nähnyt selvänä juuri koskaan. Kotona oli lähes aina päihtynyt mieshenkilö, poissaoleva, ei oma itsensä, ei se, jonka kanssa olisin halunnut viettää elämäni. Vaikka hän päihtyneenä olikin hyväntuulinen, hän ei silti ollut oma itsensä ja tuntui vieraalta.