Mikä tota Anna Erikssonia vaivaa?
Tuntuu olevan niin kovin katkera nykyään monessakin mediassa. Mun mielestä taas sellainen radiossa soitettava iskelmä-pop (vai mitä se nyt ikinä onkaan) esim. mitä Vain Elämää- levykin edustaa on yksinkertaisesti hyvän fiiliksen tuottavaa. En taas sitten tykkää yhtään sellaisesta tekotaiteellisesta musiikista, jota Erikssoninkin tuotanto nykyisin on. Mutta ehkä mä olenkin sitten sivistymätön juntti, kun en ymmärrä.
Kommentit (51)
[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 17:28"]
Kommenttinsa ovat minusta aika ikäviä ja outojakin, kun ottaa huomioon kauanko Anna keikkaili ja oli suomalaisten suosiossa vuodesta toiseen. On helppo manata kaupallisuutta ja imagoasioita, mutta veikkaanpa ettei olisi nainen rakentanut omaisuuttaan ilman massiivista tuotantotiimiä, joka tiesi mistä naruista vetää jotta levyt myisivät ja keikkapaikat täyttyisivät.
Se kun on aina kahden kauppa.
[/quote]
No mutta onko se ihme jos sellaiseen väsyy? Kun aikuistuu ja oppii huomaamaan itse mistä on kyse, niin voihan siinä tulla vähän turhautunut olo olla jonkun toisen tekemä tuote. Vähän niinkuin näyttelijä joutuisi antamaan haastattelut ja muutenkin esiintymään muuallakin sitä muiden kirjoittamaa roolia, jota kulloinkin teatterilavalla esittää.
Noista esiintymispalkkioista. Tietysti silloin kannattaa pyytää kun vielä maksetaan. Sitä kun ei Suomen kokoisessa maassa kauaa monellakaan kestä. Keikkapalkkiosta pitää kuitenkin vähentää bändin, roudareiden ja muun henkilökunnan palkat ja muut kulut. Ei niistä paljoa jaettavaksi jää. Toki jos artisti kiertää yksin omalla autolla taustanauhan kanssa, mutta kuka sellaisesta maksaisi?
Levy-yhtiöiden rakentamat tuotteet nostetaan isolla rahalla näkyviksi ja lypsetään nopeasti loppuun. Vaikkapa joku takavuosien Gimmel. Levyt myivät kuin leipä, keikkaa tehtiin ja radiosoittoa oli varmasti isolla kädellä. Mutta mitä jää käteen niille tytöille, jotka eivät itse tee edes biisejään. Teostomaksut yms menevät tuottajan/biisintekijän taskuun, ei artistille tule radiosoitosta penniäkään, jos et itse saa nimeäsi biisintekijöiden joukkoon.
Mun mielestä se tausta-ajatus, mitä hän yritti sanoa, oli ihan oikea, mutta todella vahvan negatiivisesti hän lausuntonsa silti antoi. Siis käsitin niin, että kritiikki ei niinkään kohdistu yksittäisiin artisteihin, vaan siihen, että uusille artisteille ei anneta edes mahdollisuutta tehdä muuta kuin sitä linjaa, joka varmasti tiedetään myyväksi. Levy-yhtiöissä ei haluta ottaa riskejä. Ja liiketoimintaahan se onkin, turha kuvitella, että sitä tehtäisiin muut arvot mielessä.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 17:10"]
Jos laulajan ura on ei-kaupallinen, miten sillä elättää itsensä??
Helppohan sen Annan on nyt huudella kun itsekin on kuitenkin aikamoisen pesämunan varmasti tulevillekin vuosille takonut juuri sen kaupallisen "paskan" avulla. Nyt voikin sitten helposti keskittyä vain olemaan oikea taiteilija.
Harmi sinänsä, olen ennen pitänyt Annasta tosi paljon, nyt lähinnä ärsyttää hänen avautumisensa kyseisestä aiheesta.
ps. mistä veto, niin kuukauden sisällä on joko Me Naiset tai Anna lehden kannessa tilittämässä saman kaupallisuuden mädästä maailmasta!
[/quote] Tää on niin totta!
Miettikääpä hetki Annan taustoja: koko ajan muuttamassa isän työn vuoksi, ei kotonaan missään. Ei juuria, ei ystäviä. Tämä kaikki vain siksi, että isän mielestä oli kiva tehdä töitä ulkomailla, kyllä ne lapset sopeutuu.
Sopeutuu, kun on pakko, mutta kärsivät.
Anna on ihan oikeessa. Iskelmä tosiaankin on paskaa ja varmasti sen ympärillä pyörivä naailma/ rahastus on vieläkin paskempaa..
Anna uus levy on vitun jees.. en osaa paremmin sanoa, vitun jees!
Annaa on vaivannut jokin angsti jo kauan. Jos maailma ei ole sellainen kuin haluaisi, se on voi voi. Silloin pitää tarkistaa tekeekö oikeita asioita ja voiko itse muuttaa jotain. Jos ei voi, ei voi kuin sopeutua tai poistua.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 19:12"]
Annaa on vaivannut jokin angsti jo kauan. Jos maailma ei ole sellainen kuin haluaisi, se on voi voi. Silloin pitää tarkistaa tekeekö oikeita asioita ja voiko itse muuttaa jotain. Jos ei voi, ei voi kuin sopeutua tai poistua.
[/quote]
Non eikö hän sitä muutosta ole nyt tekemässä ja siitä on toimittaja tehnyt sitten jutun.
Minusta Anna Erikssonin lauluääni on tasapaksu ja tylsä enkä tajua suosiota. On kyllä musikaalinen, mutta särmä puuttuu.
Anna E. vaan ilmaisee itseään "rahvaasti". Ehkä toisin ilmaistuna asia olisi mennyt paremmin perille. Ikävää, jos Annaa on hyväksikäytetty bisneksessä ja siitä on jäänyt kakan maku.
Joo, mutta pitää muistaa, että rahahan se näitä artistejakin ajaa. On suorastaan tekopyhyyttä osoitella vain levy-yhtiöitä.Varsinkin ns. pinnalla olevat artistit kahmivat myös kunnon potteja. Jos esiintyjä heittää klubikeikan, palkkio lienee 6000 euron luokkaa, festivaalikeikka onkin jo 15 000! Riku Räsänen totesi, että esim. Chisu ja Kaija Koo eivät kumpikaan tule lavalle juhannuksena alle 25000 € palkkiolla. Itseasiasassa Chisu veloitti Juhannuksena 2012 40000 euroa. Ja tästähän se nyt uskoakseni Annalla kenkä puristaakin, kun ei tuota sukseeta ole sattunut viimeaikoina olemaan. Annalla on vaikeaa. Kaikessa. Aina. Siksi kai antaakin näitä itsesäälissä rypeviä, syvä-analyyttisiä haastatteluja tyylin "vaadin itseltäni aina liikaa" vuorotellen joko Iltasanomiin tai Iltalehteen.No, ihan sama, ketään ei kiinnosta.[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 17:04"]
Täyttä tottahan Anna puhuu. Ei niitä levy-yhtiöitä kiinnosta mikään muu kuin raha.Siksihän näitä iänikuisia idolseja ym tehdään,jotta levy-yhtiöt,tv-yhtiöt ym saavat rahaa. Pienen osan saa laulaja,jos sitäkään.
Ihmiset hölmöinä ostavat levyjkä,kun pitäähän se nyt ostaa kun laulaja on voittanut jonkun kisan,tai sitten ostellaan samoja vanhoja ralleja,vähän uudelleen sovitettuna ja erilaulajan laulamana.
[/quote]