Mikä tota Anna Erikssonia vaivaa?
Tuntuu olevan niin kovin katkera nykyään monessakin mediassa. Mun mielestä taas sellainen radiossa soitettava iskelmä-pop (vai mitä se nyt ikinä onkaan) esim. mitä Vain Elämää- levykin edustaa on yksinkertaisesti hyvän fiiliksen tuottavaa. En taas sitten tykkää yhtään sellaisesta tekotaiteellisesta musiikista, jota Erikssoninkin tuotanto nykyisin on. Mutta ehkä mä olenkin sitten sivistymätön juntti, kun en ymmärrä.
Kommentit (51)
Pidän Anna Erikssonin äänestä, todella voimakas ja hyvä. Tuntuu kuitenkin siltä, että koko uransa aikana antanut lähinnä negatiivisia haastatteluja. Jotenkin läpi paistaa hänen oma paha olonsa. Tiedä sitten. En oikein ymmärrä mikä funktio on haukkua iskelmäskene, josta hänkin leipänsä tienannut. Kai siinäkin jotain hyvääkin oli eikä ihan paskaa, kun niin kauan viihtyi itsekin. Kaikkea hyvää vaan hänelle valitsemallaan tiellä ja vauvan kanssa:).
Ai jaa, mulle taas jäi positiivinen mielikuva tuosta jutusta. Ajatteleva, herkkä ihminen, joka on turhautunut maailman kaupallisuuteen. Tiedän tunteen, kun on itseltään hukassa! (En ole katsonut Vain elämää -ohjelmaa - en ees tiennyt, että Eriksson esiintyi siinä - enkä lukenut muita viimeaikaisia lehtijuttuja.)
[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 16:50"]
Ai jaa, mulle taas jäi positiivinen mielikuva tuosta jutusta. Ajatteleva, herkkä ihminen, joka on turhautunut maailman kaupallisuuteen. Tiedän tunteen, kun on itseltään hukassa! (En ole katsonut Vain elämää -ohjelmaa - en ees tiennyt, että Eriksson esiintyi siinä - enkä lukenut muita viimeaikaisia lehtijuttuja.)
[/quote]
Ei ollut mukana Vain elämää -ohjelmassa. Kunhan haukkui sen.
[/quote]
Eriksson ei ole esiintynyt Vain Elämää-ohjelmassa ja se varmaan sitä riepookin kun siinä esiintyvillä laulajilla menee kuitenkin keikkarintamalla aika lujaa nyt. Ei ole Anna ensimmäinen eikä varmasti viimeinen artisti, joka lyttää kyseisen formaatin, kun harmittaahan se kun kolleega takoo hillot moisen "roska ohjelman" avulla ja itse on sentäs niin taiteellinen ja "oikea" laulaja.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 17:00"]
[/quote]
Ei ollut mukana Vain elämää -ohjelmassa. Kunhan haukkui sen.
[/quote]
Joo, huomasin, kun luin tuon aloituksen uudelleen, mitä tuolla Vain elämää -viittauksella tarkoitettiin. Ensi lukemalta sain sellaisen kuvan, että hän oli kys. levyllä mukana. Pikaluentaa, ei hyvä!
Mulla tökkää heti artisti joka alkaa lätisemään taiteellisuudestaan ja itkee jotain kaupallisuudesta ahdistumisesta. Jos on niin ahdistavaa niin varmaan voi levynsä antaa ilmaiseksi kuuntelijoille. Mutta pitäähän sitä jotain keksiä että lehtiin pääsee..
Täyttä tottahan Anna puhuu. Ei niitä levy-yhtiöitä kiinnosta mikään muu kuin raha.Siksihän näitä iänikuisia idolseja ym tehdään,jotta levy-yhtiöt,tv-yhtiöt ym saavat rahaa. Pienen osan saa laulaja,jos sitäkään.
Ihmiset hölmöinä ostavat levyjkä,kun pitäähän se nyt ostaa kun laulaja on voittanut jonkun kisan,tai sitten ostellaan samoja vanhoja ralleja,vähän uudelleen sovitettuna ja erilaulajan laulamana.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 17:01"]
[/quote]
Eriksson ei ole esiintynyt Vain Elämää-ohjelmassa ja se varmaan sitä riepookin kun siinä esiintyvillä laulajilla menee kuitenkin keikkarintamalla aika lujaa nyt. Ei ole Anna ensimmäinen eikä varmasti viimeinen artisti, joka lyttää kyseisen formaatin, kun harmittaahan se kun kolleega takoo hillot moisen "roska ohjelman" avulla ja itse on sentäs niin taiteellinen ja "oikea" laulaja.
[/quote]
Joo, huomasinkin tuon lukumokani!
Mä en taas usko tuon haastattelun perusteella, että Eriksson kadehtisi toisten menestystä, mä sain sellaisen kuvan, että häntä nimenomaan ahdistaa kaupallisuuteen perustuva menestys. Ymmärrän häntä oikein hyvin!
Anna Eriksson on paljon lahjakkaampi kuin suurin osa Suomen laulajista, eikä hän halunut sopia siihen muottiin, johon Suomessa tuottajat laulajat painostavat. Anna on taitava sanoittaja ja säveltäjä, jolla ei ole huolen häivää taloudellisesti. Annahan on ollut jo neljä vuotta naimisissa Martti Pyykön kanssa ja odottaa nyt ensimmäistä lastaan.
Jos laulajan ura on ei-kaupallinen, miten sillä elättää itsensä??
Helppohan sen Annan on nyt huudella kun itsekin on kuitenkin aikamoisen pesämunan varmasti tulevillekin vuosille takonut juuri sen kaupallisen "paskan" avulla. Nyt voikin sitten helposti keskittyä vain olemaan oikea taiteilija.
Harmi sinänsä, olen ennen pitänyt Annasta tosi paljon, nyt lähinnä ärsyttää hänen avautumisensa kyseisestä aiheesta.
ps. mistä veto, niin kuukauden sisällä on joko Me Naiset tai Anna lehden kannessa tilittämässä saman kaupallisuuden mädästä maailmasta!
Anna taitaa olla perusluonteeltaan kiukkuinen ja tyytymätön. Joitakin vuosia sitten hän haukkui rockmusiikin maanrakoon, vain iskelmä oli hienoa. Nyt on sitten iskelmä paskaa.
Katkerana tilittää kun ei oikein lyö läpi tällä nykyisellä tyylillä..jos vertaa esim. Jenni Vartiaiseen, Irinaan, Mariskaan, Anna Puuhun ja ketä näitä nyt on, niin varmasti veetuttaa kun nämä menestyvät ihan eri tavallla. Anna on vaan jotenkin kovin luotaantyöntävä ja ylimielinen eikä lauluäänikään kummoinen ole.
Raskaushormonit ne teettää kaikenlaista.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 17:10"]
Jos laulajan ura on ei-kaupallinen, miten sillä elättää itsensä??
Helppohan sen Annan on nyt huudella kun itsekin on kuitenkin aikamoisen pesämunan varmasti tulevillekin vuosille takonut juuri sen kaupallisen "paskan" avulla. Nyt voikin sitten helposti keskittyä vain olemaan oikea taiteilija.
Harmi sinänsä, olen ennen pitänyt Annasta tosi paljon, nyt lähinnä ärsyttää hänen avautumisensa kyseisestä aiheesta.
ps. mistä veto, niin kuukauden sisällä on joko Me Naiset tai Anna lehden kannessa tilittämässä saman kaupallisuuden mädästä maailmasta!
[/quote]
Mä sanoisin, että on kaupallista ja kaupallista. Totta kai ammatikseen musiikkia tekevä laulaja joutuu ajattelemaan kaupallisuutta esim. sen verran, että haastatteluja on pakko antaa. Mutta sitten se maailma, jota itse tulkitsin Erikssonin kritisoivan, missä artisti on levy-yhtiön valmiiksi pureksima tuote, on asia erikseen. Tuotteella tarkoitan siis sitä, että levy-yhtiö miettii kaiken valmiiksi biiseistä ulkoasuun ja artistin täytyy vain lainata tälle tuotteelle äänensä ja kasvonsa.
En sano, että tällainen hyvin kaupallinen musiikki on automaattisesti huonoa tai sitä tekevät muusikot automaattisesti kärsivät, mutta mua ainakin kiinnostaa enemmän sellainen musiikki (tai mikä tahansa taiteenala), jossa musiikintekijä luo musiikkia suoraan sydämestään ja omasta persoonastaan.
Muutama vuosi sitten Lauri Tähkältä kysyttiin, ketä naisartistia arvostaa ja Lauri sanoi "Anna Erikssonia". Annalla on todella hyvä ääni. En tiedä, onko katkera tai jotain, saattaa liittyä raskauteen...
Oho, tämä taisi olla ihan OT ;)
Pakko vielä sanoa sen verran, että mua ihmetyttää, miten tässä ketjussa Erikssonin kritiikin ajatellaan kumpuavan nimenomaan kateudesta jotakuta toista kohtaan. Musta se on outo ajatus! Ettekö itse kritisoi asioita muista kuin henkilökohtaisista syistä? Esim. pitääkö nämä Anna Erikssonia kritisoivat viestit tulkita niin, että olette hänelle jostain kateellisia?
Kommenttinsa ovat minusta aika ikäviä ja outojakin, kun ottaa huomioon kauanko Anna keikkaili ja oli suomalaisten suosiossa vuodesta toiseen. On helppo manata kaupallisuutta ja imagoasioita, mutta veikkaanpa ettei olisi nainen rakentanut omaisuuttaan ilman massiivista tuotantotiimiä, joka tiesi mistä naruista vetää jotta levyt myisivät ja keikkapaikat täyttyisivät.
Se kun on aina kahden kauppa.
Tuskinpa se Anna nyt minkään Santapukin perään itkee, oli hänellä sitten vaikka 15 vuotias tyttöystävä. Anna on ihan vakiintunut ja viimeisillään raskaana.