Jäin vanhuus eläkkeelle viimevuonna,niin se työelämä meni koko elämäni aikana en ole ollut kuin yhteensä vajaan kuukauden töissä. Oliskohan peräti Suomenennätys?
Terveenä sai jäädä eläkkeelle kun en töitä ole tehnyt kuin vajaat kuukauden koko elämäni aikana ja se oli 80luvun alussa. Muistan kyllä kuin eilisen päivän sen työhomman,silloin päätin en koskaan enään mene töihin. Perikunnan omistamassa kotitalossa olen koko ajan asunnut ja työttömyys korvauksia nostanut ja sillä olen pärjännyt. Muut perikunnan jäsenet pitäneet kotitaloa kesäpaikkana he ovat olleet tyytyväisiä kun talon olen kunnossa pitänyt (en sitä laske työksi)Peräkammarin poijaksihan kyläläiset haukkuu mutta en välitä. Ei minulla ole koskaan naista ollut ja en alkoholiakaan ole koskaan ottanut.Rahaa minulla on säästössä mutta en pidä niitä pankissa.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitustaidosta päätellen en yhtään ihmettele.
Ihmettele mitä? Monessa työssä, etenkin käytännön töissä ihmisiä, joiden kirjallinen ulosanti ei ole laudatur tasoa. Silti pärjäävät.
Mulla ei ole pitkä elämä enkä aio töitä tehdä 75v asti mikä olisi eläkeikäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut satoja naissuhteita, olen syönyt ja juonut, matkustellut ympäri maailmaa ja tehnyt vuosikaudet työtä jota rakastan ja saanut siitä hyvää palkkaa. Lisäksi minulla on kaunis, itseäni toistakymmentä vuotta nuorempi vaimo ja kaksi ihastuttavaa lasta. Auto, asunto, kesämökki, ystäviä ja arvostusta ystävieni keskuudessa.
Rahaakin on säästössä ja eläkeikään on vielä jokunen vuosi. Terveenä tulen eläkkeelle jäämään.
Miksi se vaimon ikä niin tärkeä? Terveyttään ei voi kukaan ikinä vannoa.
Koska vaimo on hänelle kulutushyödyke, siinä missä vaikka auto, jonka ikä on ihan luontevaa ilmoittaa.
Pääseekö masennuksesta eläkkeelle ennen aikojaan?
En yhtään ihmettele, ettei ole ollut töitä. Montako luokkaa koulua kävit?
Vierailija kirjoitti:
Miten se eläke saadaan, kiinnostaisi minuakin jäädä eläkkeelle sillä töitä en enään saa.
Mene mielenterveysasemalle ja sano että kaajat tämän rakennuksen. Tai ota onki mukaan ja alat onkimaan toimiston vessanpytyllä. On sitten sellanenki vaihtoehto kävele takaperin ja sano että joku ajaa sinua takaa sinulla pakko kävellä näin. Käytä hyvä ihminen mielikuvitusta sanontahan on hullu saa eläkkeen mutta tyhmä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se eläke saadaan, kiinnostaisi minuakin jäädä eläkkeelle sillä töitä en enään saa.
Mene mielenterveysasemalle ja sano että kaajat tämän rakennuksen. Tai ota onki mukaan ja alat onkimaan toimiston vessanpytyllä. On sitten sellanenki vaihtoehto kävele takaperin ja sano että joku ajaa sinua takaa sinulla pakko kävellä näin. Käytä hyvä ihminen mielikuvitusta sanontahan on hullu saa eläkkeen mutta tyhmä ei.
Ootko itse eläkkeellä kun neuvoja jakelet?
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän eräs mm. raveja ja puukkohipppaa harrastava kansanosa ole onnistunut vielä paremmin minimoimaan lapsilisän loppumisen ja kansaneläkkeen alkamisen välisen ajanjakson.
Jaa, m a n n e t vai ?
Nehän kyllä tunnetusti pääsevät suoraan lapsilisiltä eläkkeelle. Niillä menee se muutos smoothisti kuin Klarna-maksu. Smooth Payments.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuin suoraan Liksomin novellista. Mikäpä tuossa. Hienoa, että on erilaisia ihmiskohtaloita. Ei kaikkien tarvisekaan jotain amk-tutkintoa tehdä ja hakeutua johonkin pilipali-työsuhteeseen tuottamaan muka lisäarvoa. Paljon on turhia töitä, joita polleana tehdään, ja elellään muiden odotusten mukaan aina lastenhankintaa ja lomamatkailua myöten.
Hyvä eli minäkin voin ruveta loisimaan muiden rahoilla hyvällä omatunnolla. Ei kiinnosta työt pätkääkään.
Rupea vaan ja jo huomenna joku tekee työsi. Vai pelkäätkö olevasi korvaamaton?
En tosiaankaan pelkää. Mulla on kuitenkin ollut toistaiseksi työmoraalia enkä ole halunnut jäädä loisimaan toisten varaan, mutta kyllä sekin vaan onnistuu.
Miksi se vaimon ikä niin tärkeä? Terveyttään ei voi kukaan ikinä vannoa.