Jäin vanhuus eläkkeelle viimevuonna,niin se työelämä meni koko elämäni aikana en ole ollut kuin yhteensä vajaan kuukauden töissä. Oliskohan peräti Suomenennätys?
Terveenä sai jäädä eläkkeelle kun en töitä ole tehnyt kuin vajaat kuukauden koko elämäni aikana ja se oli 80luvun alussa. Muistan kyllä kuin eilisen päivän sen työhomman,silloin päätin en koskaan enään mene töihin. Perikunnan omistamassa kotitalossa olen koko ajan asunnut ja työttömyys korvauksia nostanut ja sillä olen pärjännyt. Muut perikunnan jäsenet pitäneet kotitaloa kesäpaikkana he ovat olleet tyytyväisiä kun talon olen kunnossa pitänyt (en sitä laske työksi)Peräkammarin poijaksihan kyläläiset haukkuu mutta en välitä. Ei minulla ole koskaan naista ollut ja en alkoholiakaan ole koskaan ottanut.Rahaa minulla on säästössä mutta en pidä niitä pankissa.
Kommentit (51)
Minulla taas opiskelut vähän venähti ja sain ensimmäisen varsinaisen työpaikkani 30-vuotiaana. Siitä homma lähtikin liikkeelle aika temmolla ja jäin pois työelämästä 55-vuotiaana kun kasassa oli 700 tuhatta. Aloin aikani kuluksi tehdä pieniä investointeja ja nyt 4 vuotta myöhemmin on rahakasa tuplaantunut eli 1,5 miljoonaa ja parin vuoden päästä pitäisi olla kakkosen rajapyykki saavutettu.
Töitä on tullut tehtyä aika paljon silloin kun niitä tein mutta ei se niin kauheaa ollut, ja sen seurauksena olen nyt missä olen ja nykyistä olotilaa en vaihtaisi pois.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitustaidosta päätellen en yhtään ihmettele.
Kirjoitustaidolla ei ole mitään merkitystä ihmisen pärjäämiseen. Tiedän upporikkaan yrittäjän joka ei osaa kirjoittaa ja huonosti lukeekin. Omaisuutta hankkinut yli 20miljoonaa ja ihan itse.
Olet suomalaisen sisun malliesimerkki.
Kuin Saarijärven Paavo olet pysynyt kotiseudullasi, tehnyt kaikkesi ettet joudu kenenkään orjaksi ja tarkoituksella tai vahingossa luovuttanut oman oravanpyöräsi sitä enemmän tarvitsevalle.
Ihailen päämäärätietoisuuttasi, elämänasennettasi, ettet ole päästänyt naisia sotkemaan elämääsi ja olet edelläkävijä mgtow nuorukaisille jotka vielä etsivät tietään rauhalliseen elämään, ilman nalkutusta ja velvollisuuksia, velvollisuuksia ja velvollisuuksia.
Olet myös tietämättäsi ehkä ilmastonmuutoksen kauhistuksen estäjä, sillä lapsettomuutesi on suurin ympäristöteko, mitä kukaan suomalainen voi tehdä maapallon hyväksi.
Nostan olematonta hattuani sinulle monenkin asian pioneeri ja toivottelen onnea vanhuutesi päiviksi.
Kuole saappaat jalassa työttömyytesi ääreen, mieluummin kuin että joudut joidenkin työn sankareiden vittuuntuneisiin ja känsäisiin käsiin vanhusten pahoinvointilaitoksissa.
Kokoomuksen trolli.
Ja läpi meni.
Teet töitä tai et,samanlailla elämä täällä joskus päättyy. Tärkein on uskoa Jeesukseen kristukseen ja pelastua.Kuoleman jälkeinen aika on oleva ikuista. Elämä täällä ajassa on lyhyt kuin kanan lento.
Vierailija kirjoitti:
Minulla taas opiskelut vähän venähti ja sain ensimmäisen varsinaisen työpaikkani 30-vuotiaana. Siitä homma lähtikin liikkeelle aika temmolla ja jäin pois työelämästä 55-vuotiaana kun kasassa oli 700 tuhatta. Aloin aikani kuluksi tehdä pieniä investointeja ja nyt 4 vuotta myöhemmin on rahakasa tuplaantunut eli 1,5 miljoonaa ja parin vuoden päästä pitäisi olla kakkosen rajapyykki saavutettu.
Töitä on tullut tehtyä aika paljon silloin kun niitä tein mutta ei se niin kauheaa ollut, ja sen seurauksena olen nyt missä olen ja nykyistä olotilaa en vaihtaisi pois.
Joo, ja voinko arvata: olet mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein.
Mistä arvasit?
Kuinkahan paljon Suomen syrjäkylillä asustelee tuollaisia peräkammarin poikii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein.
Mistä arvasit?
Ei liene vaikeaa arvata: miehillä paremmat palkat, et ehkä ole ollut pitkillä hoitovapailla ja sijoitusosaamista tuntuu löytyvän. Naisen kertomuksena tämä olisi ollut toki mahdollista, mutta erittäin harvinaista.
No, hyvä jos olet tyytyväinen.
Ainakin sinulla on omassa suvussa ihmiskontakteja, se on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut satoja naissuhteita, olen syönyt ja juonut, matkustellut ympäri maailmaa ja tehnyt vuosikaudet työtä jota rakastan ja saanut siitä hyvää palkkaa. Lisäksi minulla on kaunis, itseäni toistakymmentä vuotta nuorempi vaimo ja kaksi ihastuttavaa lasta. Auto, asunto, kesämökki, ystäviä ja arvostusta ystävieni keskuudessa.
Rahaakin on säästössä ja eläkeikään on vielä jokunen vuosi. Terveenä tulen eläkkeelle jäämään.
Toivon todellakin että näin käy, elämällä vaan on ärsyttävä tapa yllättää ikävästi juuri silloin kuin julistaa varmana pitämäänsä totuutta tai päätöstänsä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan paljon Suomen syrjäkylillä asustelee tuollaisia peräkammarin poikii.
Jos joka kyläpahasessa vaikka 1-2 heitä olis jo tuhansia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut satoja naissuhteita, olen syönyt ja juonut, matkustellut ympäri maailmaa ja tehnyt vuosikaudet työtä jota rakastan ja saanut siitä hyvää palkkaa. Lisäksi minulla on kaunis, itseäni toistakymmentä vuotta nuorempi vaimo ja kaksi ihastuttavaa lasta. Auto, asunto, kesämökki, ystäviä ja arvostusta ystävieni keskuudessa.
Rahaakin on säästössä ja eläkeikään on vielä jokunen vuosi. Terveenä tulen eläkkeelle jäämään.
Toivon todellakin että näin käy, elämällä vaan on ärsyttävä tapa yllättää ikävästi juuri silloin kuin julistaa varmana pitämäänsä totuutta tai päätöstänsä.
Ylpeys käy lankeemuksen edellä sanoo Herra.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon, tuonlaisia ihmisiä tämä kallisarvoinen isänmaa tarvii.
Ihminen ei ole yhteiskuntaa varten, vaan yhteiskunta on ihmistä varten. Hyvä, että ap:sta on yhteiskunnan taholta pidetty edes jotenkin huolta, että on saanut hieman tukea henkensä pitimiksi.
Varmaan johonkin dokumenttifilmiin tai sensaatiolehteen kelpaisi elämäntarinasi. Nehän saattaisi jopa maksaa jotain. Olisi siinä pällisteltävää ja taivasteltavaa, jos ei myös sääliteltävää.
Miten se eläke saadaan, kiinnostaisi minuakin jäädä eläkkeelle sillä töitä en enään saa.
Eihän tuo ole totta,olet ollut työttömänä työnhakijana etkä ole yhteenkään työpaikkaan patistettu! Tuommoiselle kuulu korvausta maksaa jolla ei ole aikomustakaan tehdä töitä!Ehkä ne huomas siellä toimistos,jotta oot niin toivoton tapaus ettei sua kukaan palkkais,mitä tekee tyypillä joka ei osaa muuta tehdä kuin leivästä paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten se eläke saadaan, kiinnostaisi minuakin jäädä eläkkeelle sillä töitä en enään saa.
Eläkkeen saa kun elää tarpeeks kauan
Vierailija kirjoitti:
Varmaan johonkin dokumenttifilmiin tai sensaatiolehteen kelpaisi elämäntarinasi. Nehän saattaisi jopa maksaa jotain. Olisi siinä pällisteltävää ja taivasteltavaa, jos ei myös sääliteltävää.
Siitähän voitaisiin tehdä joku televisio ohjelma jossa olisi 10 peräkammarin poikaa päivän askareissa. Ne askareet taitaisi olla melko tylsää katottavaa,tai mistäpä sen tietää mitä jännää net touhuaa ittekseen.
Rupea vaan ja jo huomenna joku tekee työsi. Vai pelkäätkö olevasi korvaamaton?