Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko teillä on kulutusluottoa?

Vierailija
23.03.2019 |

Kuinka paljon teillä on muuta kuin asuntolainaa?

ikä?

Perheen nettotulot?

ihmetyttää nuo jatkuvat rahalaitos ym. mainokset, niin koitetaan selvittää anonyymisti paljonko ihmisillä noita luottoja on.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 euroa.

Ikää 30 vuotta ja sinkun opiskelijan tulot n. 1200 kuussa.

Vierailija
2/45 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 euroa oikeaa lainaa mutta luottokortilla muutama satanen ja H&M:n tilillä kans muutama kymppi taitaa olla nyt. Brutto 2500, ikä 40.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutusluottoa autosta vielä jäljellä 6000€, jonka todellinen vuosikorko 2,5%. Talouden bruttotulot 80 000€ vuodessa.

Vierailija
4/45 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000 euroa noin osamaksuluottoa.

tulot 2200 euroa, sinkku

Vierailija
5/45 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

300 vielä auton kulutusluottoa, asuntolainaa ei ole.

n33, sinkku, tulot 1700

Vierailija
6/45 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut ikinä muuta kuin opinto- ja asuntolainaa. Samaa ihmettelen apn kanssa, että kuka niitä oikein ottaa. Kai niitä kulutusluottoja kuitenkin monilla on, kun niille kerran markkinat löytyy 🤔.

Vierailija
7/45 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 eur, ikää 39 ja talouden nettotulot noin 9000.

Vierailija
8/45 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 euroa. Oon aina elänyt tulojen mukaan enkä oo ostanut sellaista, mihin ei raha riitä. Asuntolainaa on kyllä.

Perheen netto tällä hetkellä 5300 e kk. Ikää 39. Tulot on tällä hetkellä hyvät, mutta ei meillä kulutusluottoja ollut silloinkaan kun tulot oli murto-osa nykyisestä.

Vierailija
9/45 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 euroa. Nettotulot yhteensä kahdelta 5800 euroa. Ei ole ollut kulutusluottoa opiskeluaikoinakaan, ollaan aina eletty tulojen mukaan. Poikkeuksena yhteiseen asuntoon opiskeluaikoina ostettu sohva ja sänky, mitkä maksettiin 2 erässä (kahdessa kuukaudessa pois) opiskeluaikoina. Niistä ei mennyt silloin korkoa eikä mitään maksua, kun niin lyhyessä ajassa lyhensi. Luottokortti on, mutta sitä käytetään turvallisuussyistä matkojen tms. maksuun. Silloin siirretään luottotilille tarvittava summa, joten ei mene maksuja.

Vierailija
10/45 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinta maksan osamaksulla, jos se lasketaan. Muuten ei yhtään.

Vierailija
11/45 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 000 € erittäin edullista autoluottoa sekä 20 000 tulonhankkimislainaa, joka siis ei varsinaisesti ole kulutusluottoa.  Nettotulot kuukausittain vaihtelee riippuen pääomatuloista.

Vierailija
12/45 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti tähän vastaa avoimesti myös ne, kenellä noita luottoja on. ei tuomita, vaan koitetaan selvittää paljonko noita on ja mihin ne on nostettu.

ap

Vierailija
13/45 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0e kulutusluottoa.

Mies tienaa levyseppähitsaajana n. 2200/kk ja maksaa talolainaa.

Minä olen laitoshuoltaja, 1500e/kk.

Vierailija
14/45 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkutalous, ikä 30v, nettotulot 2.2t €, ei muita lainoja kuin kulutusluotto 5t €, jota maksan pois seuraavan luottokorttilaskun yhteydessä. Rahoituskulut siten 0 €. Maksoin isoimmat suunnitellut hankinnat luotolla, kun pystyy keräämään "bonuksia." Palkasta jää säästöön n. 1t €/kk.

Vierailija
15/45 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 euroa. Omakotitalo, kesämökki ja kaksi autoa ovat velattomia.

Ikää mulla 44 ja mies 43. 

Minun nettotulot on tällä hetkellä 3200 euroa/kk ja miehellä 4200 euroa/kk eli yhteensä palkkatuloista meillä jää käteen 7400 /kk. Lisäksi kolmen lapsen lapsilisät. Meillä yksi yhteinen tili mihin kaikki perheen tulot tulevat ja molemmilla miehen kanssa pankki kortit tuohon tiliin. Säästöön meillä menee 4000-5000 euroa/kk, riippuu vähän miten laskuja tulee. Käytetään ylimääräinen raha matkusteluun, säästetään uuteen autoon (ei tarvitse ottaa autolainaa) jne.

Vierailija
16/45 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa kulutusluottoon.

Vierailija
17/45 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustalla riippuvuus ja vaikea elämäntilanne, jonka aikana sain haalittua 50t euroa kulutusluottoja. Nykyään hyvät tulot ja elämä kunnossa, joten harmitellen makselen pikkuhiljaa pois.

Vierailija
18/45 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on auto osamaksulla. Jäljellä vielä 9000€. Luottokortti on myös ja se on 1300 euroa tappiolla.

Miehen kanssa kun asuin niin piti olla sitä ja tätä. Mulla meni ruokaan rahaa ihan hirveitä määriä kuussa. Maksoin kahden asunnon vuokraa ja hirveitä määriä dieseliä. Siitä alkoi hyvä velkakierre.

Nyt kun asuu yksin koitan maksella noita pois. Maksan kuussa noin 500€ pelkkiä lainoja. Nettotulot on noin 2200 euroa kuussa.

Vierailija
19/45 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolainaa nollakorolla 2500 euroa, 25000 vielä asuntolainaa, nettotulot 4500, viisikymppisiä ollaan.

Vierailija
20/45 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko jotain 8000 euroa, vähän enemmän jos opintolainan rippeet lasketaan mukaan. Velkaannuin avioliiton loppupuolella ja erossa kun yritin elättää perhettä yksin. Koko ajan lyhennän velkaa ja yritän välttää kalliita ostoksia. On todella vaikea saada taloutta tasapainoon kun joutuu maksamaan joka kuukausi kiinteän määrän elatusmaksuja (useampi satanen kuussa). Samalla pitäisi yrittää itsekin maksaa vuokra, työmatkat, syödä, ostaa vaatteita...

Pikavipeistä ja noista yhdistelyluotoista olen pysytellyt erossa. Joskus nuorempana otin kerran pikavippiä vastaavan lyhytaikaisen luoton ja ne korot olivat sulaa hulluutta. Ja yhdistelyluotoilla tarkoitan näitä rahoitusyhtiöiden vapailla markkinoilla tarjoamia kulutusluottoja.

Nettotulot on jotain 2,5-3 tonnin luokkaa per kk, vaihtelee jonkin verran.

Minä tosiaan ihmettelen miten ihmisillä on varaa pitää pk-seudulla sellaista elintasoa mitä pidetään keskiluokkaisena eli iso rivitalo- tai kerrostalohuoneisto, kaksi autoa ja kaksi lasta vaikka oikeasti tuollaiseen tarvitaan jo ylimmän kolmanneksen tulot. Toki jonkin verran helpottaa jos perheessä on kaksi hyvätuloista, mutta silti, kuinka monessa on? Jo pelkästään autot on monella niin kalliita ettei minulla olisi varaa. Vai onko se sitten niin, että ei ole varaa muuhun kuin siihen autoon? Vai muu eläminen sitten rahoitetaan täysin velkavetoisesti ja toivotaan ihmettä?