14v tytär haluaisi mennä sunnuntaina valtakunnansalille, päästänkö?
Niiden luokalla on joku uskontojakso menossa, missä tutustuvat paikallisiin uskontokuntiin ja järjestöihin, olivat tänään käyneet siellä salilla katselemassa paikkoja, joku esittelijä oli ollut paikalla.
Nyt tyttö haluaisi mennä sunnuntaina niiden kokoukseen tekemään jotain muistiinpanoja tms.. Uskallanko päästää, menenkö katsomaan perään?
Olemme evankelisluterilaisia ja minun mielestäni muihin uskontoihin tutustuminen on ok.
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 08:31"]
Me kävimme katolisessa kirkossa...jos koulua varten on pakko mennä...älä päästä yksin, ei niistä tiedä ja tuon ikäinen on manipuloitavissa. Mene hänen kanssaan.
[/quote]
Samaa mieltä, ja eikö ihan ev.lut jumalanpalvelus riittäisi jos johonki tollaseen mentävä ?
[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 08:20"]
Oikeastaan vähän ihmeellistä että lukiolaisilla (olihan se niin) teetetään tuollaisia tehtäviä. Yliopistossa oli aikanaan tuollainen kurssi, mutta se lakkautettiin, enkä yhtään ihmettele. Itse kävin kauheassa krapulassa jehovien tilaisuudessa, ja siinä oli kyllä naurussa pitelemistä. Vaikea uskoa, että joku sellaiseen hurahtaa, mutta 14v on herkässä iässä. Oman tyttäreni uskaltaisin periaatteessa päästää, mutta en ihan hänen käytökseensä.
[/quote]
14-vuotiaat eivät ole lukiossa, joten on kyse yläasteikäisestä. Menisin itse mukaan.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 23:48"]
Jos nyt tosiaan kuuluu koulutehtäviin, miksi ei. Mutta jos tutustumiskäynnin jälkeen tahtoo mennä uudestaan, voisi olla keskustelun paikka. T: ateisti mörköö
[/quote]
se siitä uskonvapaudesta sitten....
Jos tämä ei ole provo, niin älä päästä sinne. Ne ovat todella taitavia manipuloimaan ja pelottelemaan ja pian tyttäresi käy niiden kanssa "tutkiskelemassa".
t. ex-JT:n tunteva
[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 23:40"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 22:57"]
Niiden luokalla on joku uskontojakso menossa, missä tutustuvat paikallisiin uskontokuntiin ja järjestöihin, olivat tänään käyneet siellä salilla katselemassa paikkoja, joku esittelijä oli ollut paikalla.
Nyt tyttö haluaisi mennä sunnuntaina niiden kokoukseen tekemään jotain muistiinpanoja tms.. Uskallanko päästää, menenkö katsomaan perään?
Olemme evankelisluterilaisia ja minun mielestäni muihin uskontoihin tutustuminen on ok.
[/quote]
ilman muuta päästät tyttäresi, ja menet itsekin. Aivan varmasti tulette molemmat hämmästymään ihanasta sydämellisesta vastaanotosta salilla :)
kaikki ovat teille ystävällisiä, tulevat tervehtimään jne
kaikki ovat siististi pukeutuneita, käyttäytyvät hyvin, pienet lapsetkin istuvat ja osallistuvat , jne
eli kannatta mennä ja tutustua todistajiin ja etenkin raamatun totuuteen.
[/quote]
Noinhan se tosiaan alkaa, alkuun ollaan ystävällisiä että saataisiin uusi läsen joukkoon kummaan.
Vaan annas olla kun pitäisi erota siitä porukasta...
Ihan sama kun huumeitakin voi saada ensimmäisen annoksen ilmaiseksi.
Hihhuleista kannattaa pysyä erossa, todella.
Miks ei mielummin budhalais rientoihin?
[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 08:20"]
Oikeastaan vähän ihmeellistä että lukiolaisilla (olihan se niin) teetetään tuollaisia tehtäviä. Yliopistossa oli aikanaan tuollainen kurssi, mutta se lakkautettiin, enkä yhtään ihmettele. Itse kävin kauheassa krapulassa jehovien tilaisuudessa, ja siinä oli kyllä naurussa pitelemistä. Vaikea uskoa, että joku sellaiseen hurahtaa, mutta 14v on herkässä iässä. Oman tyttäreni uskaltaisin periaatteessa päästää, mutta en ihan hänen käytökseensä.
[/quote]
vai krapulassa, ja mitähän naurettavaa seillä salilla oli ???