Ottaako kukaan enää nykyään päähänsä PERMANENTTIA eli permistä? Ysärillähän se oli suorastaan aikuisuuden merkki ja niitä tehtiin kotonakin kavereiden avustuksella !
Tukkataika taisi olla sen kotipermis-aineen nimi.
Kommentit (9)
Lähinnä +50 naiset, esim. äitini samassa kampaamossa jossa on käynyt jo noin 40 vuotta. Mummoja siellä lähinnä käykin, eikä ikivanha omistaja muuta varmaan osaa tehdäkään kuin permiksiä ja yhden värin värjäyksiä.
Kasarilla enemmän ja ihan ysärin alussa. No joo, muutama vuosi sitten oli tulossa takasin ja jonkin verran näkyi katukuvassa, mutta ei yleistynyt.
Eilen näin yhdellä mummolla uimahallissa. Aika harvinaista on mummoillakin.
Kukkakaalipermanentti.
Hyi s##tana....
Ilmankos pitkät hiukset tekevätkin naisesta kuin naisesta kauniin, koska koko lapsuuteni/nuoruuteni aikuisilla naisilla oli pää kuin kukkakaali!
Mulla on ja olen parin viikon päästä menossa laittamaan uuden. Mikään muu ei pidä mun piikkisuoria ja nopeasti rasvoittuvia hiuksia kuohkeana ja puhtaana yli puolenpäivän. Pesun jälkeen föönaan ja isorullaisella ilmakihartimella viimeistelen hiukset, joten kukaan ei edes tiedä että mulla on permis, eli varsinaista kiharakampausta en käytä.
Inhosin niitä jo 80-luvulla. Mummotukka.
Muistan miten äitini otti joka kevät permamentin ja minäkin tahdoin, mutta äiti sanoi että aine polttaa ja kutittaa enkä jaksaisi istua niin pitkään. Lopulta kuitenkin sain 16vuotiaana elämäni ekan permamentin ja muistan miten ylpeä olin, kun poistuin kiharapilveni kanssa kampaajalta! Viimeisin permamentti minulla oli 22vuotiaana, olen nyt 40vuotias.
Tottakai, tosin ei sellaisia tiukkoja kiharoita taida monikaan enää haluta. On myös jotain suoristuspermanentteja olemassa.