Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahdistaako ketään muuta yrityksen voitonmaksimointi (työntekijänä)?

Vierailija
22.03.2019 |

Että olet vain koneiston osa, kulu, jolle sinun pitää antaa vastinetta. Kaukana menneisyydessä idyllinen maatila, jossa perhe ja suku teki omaan tahtiinsa asioita yhteisen hyvän vuoksi. Ruokaa saatiin pöytään ilmankin että kaikki uuvutettiin kuoliaaksi. En minä paheksu kuitenkaan sitä, että voitto halutaan maksimoida, mutta olisi kiva löytää sympaattinen työpaikka jossa voittoa tulisi hyvin, mutta tärkeää olisi yhteisöllisyys ja hyvinvointi. Ei sellaisia juuri ole. ”Sinä olet tällä töissä, me haluamme sinusta maksimaalisen hyödyn. Joten ei, firman kahvimaito ei ole sinua varten, koska se on KULU”.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
2/8 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän voit itse perustaa yrityksen, jossa on haluamasi arvot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa. Koko ajan on kiire ja työtehtävissä tulee lisää vastuuta ilman, että se näkyy omassa palkassa. Tulos näkyy ainoastaan osakkeenomistajien pussissa.

Vierailija
4/8 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista nykyisessä työpaikassa. Ahdistaa ne jotka ei tajua ettei töihin voi mennä hengailemaan.

Vierailija
5/8 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kunpa yritykset ymmärtäisivät satsata työntekijöiden hyvinvointiin, tulokset olisivat huimasti paremmat ja yritykset menestyisivät kun olisi motivoituneet työntekijät. Ihmiset sitoutuvat ja joustavat mielellään jos saavat todellista vastinetta työpanokselleen, ( Rahaa, vastuullisuutta, vapautta ja arvostusta).  

Lisäksi tarvitaan hyvä esimies, jolla on tilanne hallussa ja kiinnostusta kehittää kaikkien kannalta työympäristöä, ollen täysillä työntekijöiden tukena. Itse olen kohdannut työurallani ( 30 vuotta ), yhden! työntekijöitään kuuntelevan ja näiden puolia pitävän esimiehen.  Tämän esimiehen alaisena oli ilo työskennellä. Harmi vain, että pääsääntöisesti lähiesimiehetkin varsinkin naisvaltaisilla aloilla  ovat ammattitaidottomia, tulospalkkauksen voimin alaisiaan huonosti kohtelevia minidiktaattoreita.

Vierailija
6/8 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ahdista nykyisessä työpaikassa. Ahdistaa ne jotka ei tajua ettei töihin voi mennä hengailemaan.

En minä hengailua tarkoita. Työaika käytetään työntekoon, mutta firman rahoilla ostetun kahvimaidon rajaaminen vain tietylle osalle työntekijöistä on turhan tarkkaa voiton maksimointia. Siitä tässä oli kyse. Tai siitä, että mitataan kävelynopeutta (kukaan ei löntystä). Voittoa tulee kyllä runsaasti ilman tuollaista maksimointiskitsoilua. Eihän sitä tiedä vaikka tulisi enemmänkin, jos henkilöstö voisi paremmin.

Vierailija
7/8 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jossain määrin kapitalisti mutta onhan nykyinen kvartaalitalous aika haastavaa. Kerran/useamman kerran vuodessa firman kassa pumpataan osinkoina ulos ja lähdetään persaukisina uuteen kvartaalin/vuoteen. Kasvun kannalta saattaisi olla jopa parempi jättää vähän sitä rahaa kassaankin.

Vierailija
8/8 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up