Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lumilautailun aloittoittaminen 3,5 -vuotiaana.

Vierailija
05.04.2013 |

Lapsemme on 3,5 vuotta ja olen aloittamassa hänen kanssaan lumilautailua.

Itse lumilautailen ja myös vaimoni, meillä on siis kaksi lasta josta vanhin 3,5v.

Olen ostamassa lapselle pienintä burtonin lautaa, jolla olisi hyvä aloittaa harrastus.

Vaimoni ei ihan usko ,että onnistuu noin pienenä aloittaa laji, mutta itse olen melko luottavainen.

Lapsi on pitkäjänteinen ja hyvin motorisesti kehittynyt. Tarkoitus olisi vielä tänä keväänä hieman tutustua lautaan ja sitten ensi talvena alkaa aktiivisemmin opettamaan. 

Minkä ikäisenä teidän muiden lapset ovat lautailun aloittaneet?

Kuinka kauan meni että pystyitte laskettelu rinteisiin menemään ?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi aloittaa tuossa iässä, ystäväperheen kaikki kolme lasta ovat aloittaneet jo ennen kolmatta syntymäpäivää! He ovat käyneet rinteissä, joissa on matto- tai köysihissi.

Vierailija
2/5 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Burtonilla noin lyhyitä lautoja? Pienin mitä me on löydetty on 110cm ja se tarkoittaa noin 6v ikäistä meidän perheessä. Samoin lumilautamonot pienimmät oli kokoa 31. Liian suurilla kamoilla on opettelu kyllä aivan persiistä, se on meillä jo todettu.

Ei kait tuossa muuten mitään ole, sama kait se on, aloittaako laudalla vai suksilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burtonilta löytyy 80cm lautoja, joten kyllä niiden puolesta onnistuu aloittaminen :)

Vierailija
4/5 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin just Burtonin maajohtajan ja esitteli 4v tyttarensa lautaa ja kertoi tilaisuuksista joita jarjestavat kohderyhmaan 3-6 vuotiaat lapset. Eli voi noin pienena aloittaa. Meille laskettelunopettajat sanoivat etta lautailla voi vasta 8-vuotiaana ja me odotettiin siihen saakka. Tuttavien poika taas aloitti jo 5-vuotiaana. Kai se on lapsestakin kiinni. Hauskaa lautailua!

Vierailija
5/5 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen ketju. Tytär vasta vuosikas, mutta olen ehtinyt jo miettiä samaista kysymystä:) Pienesti ajattelin itsekin, että harjoittelun voisi aloittaa parin vuoden päästä. Olen miettinyt juuri sitä, että onko tarpeeksi pieniä välineitä. Itse ollaan myös innokkaita lautailijoita miehen kanssa. Minä kyllä kannustan teitä. Jos ei ala onnistumaan, niin sitten yrittää myöhemmin uudelleen.