Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä testamentti?

Vierailija
22.03.2019 |

Vaikka olen nelikymppinen, niin olen tehnyt testamentin. Olen naimisissa, mutta lapseton ja haluan omaisuuteni menevän tietyn sairauden tutkimukseen. Mieheni tietää asiasta Jan on sen kanssa sinut. Ainakin hän tietää, ettei kannata tappaa meikäläistä perinnön toivossa.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Sekä vanha että uusi. Yksissä kansissa.

Vierailija
2/32 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, avomiehen kanssa keskinäinen testamentti, yhteiselle lapselle lakiosa (alaikäiselle ihan riittämiin).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Lapset perivät sen mitä minulta jää.

Vierailija
4/32 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On puoluson kanssa keskinäinen testamentti.

Vierailija
5/32 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Lapset perivät.

Vierailija
6/32 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse, olen yh ja lapset perivät.

Vierailija
7/32 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Lapset perivät.

Aijaijai! Tämä on varma riidan aihe: miksi haluavat asettaa lapsesi toisiaan vastaan?

Vierailija
8/32 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Lapset perivät.

Aijaijai! Tämä on varma riidan aihe: miksi haluavat asettaa lapsesi toisiaan vastaan?

Mitä tarkoitat?

Vierailija
9/32 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Lapset perivät.

Mitä tarkoitat?

No eikö se olevat ihan selvää? Tulevat kiistämään iin eletyn elämän aikana annetut avustukset kuin sairaana annetun hoivan/hoidonkin.

Vierailija
10/32 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en kehtaa kun olen köyhä.

Vierailija
11/32 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Lapset perivät.

Mitä tarkoitat?

No eikö se olevat ihan selvää? Tulevat kiistämään iin eletyn elämän aikana annetut avustukset kuin sairaana annetun hoivan/hoidonkin.

????

Vierailija
12/32 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut noin kolmekymppisestä lähtien.

Vierailija
13/32 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Lapset perivät.

Mitä tarkoitat?

????

???

??????

!!!!!!

Vierailija
14/32 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä, mutta pitäisi tehdä, koska ei ole lapsia.

Tämä voi nyt kuulostaa tyypilliseltä av-trollaukselta, MUTTA, äitini ei halua, että hänen omaisuuttaan ajautuu isäni toisesta avioliitosta syntyneille lapsille tai heidän jälkeläisilleen.

Mikä on teoriassa mahdollista, ellen tee testamenttia. Minulle on ihan sama, mutta tavallaan ymmärrän äitiänikin.

Vierailija
15/32 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, keskinäinen testamentti, jossa toive etteivät lapset vaadi lakiosaansa toisen meistä vielä eläessä. 

Lasten tulevat aviopuolisoilla ei ole avio-oikeutta meiltä perittyyn omaisuuteen. Tämä on mainittu.

Molemmat olemme perineet toisen vanhemmistamme ja myös heillä ollut aviopuolisot pois sulkeva lause.

Näitä vanhempien perintöjä olemme järkkäilleet lapsille pesämunaksi. Mekään emme siis ole vaatineet lakiosaa, vaan olemme ihan perineet isämme.

Vierailija
16/32 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, mutta eipä ole juuri omaisuuttakaan

Vierailija
17/32 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, avomiehen kanssa keskinäinen testamentti, yhteiselle lapselle lakiosa (alaikäiselle ihan riittämiin).

Meinaat, että toisen kuolo korjaa, ennen kuin lapsi ehtii täysi-ikäiseksi?

Vierailija
18/32 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Puolisoni kanssa omistusoikeustestamentti. Lapset saavat mahdollisen perinnön jakaa vasta molempien kuoltua. Toki, jos lakiosaansa vaatii, saa sen ensin vanhemman kuoleman jälkeen. Lasten puolisot ovat poissuljettuna perintöön.

Vierailija
19/32 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on testamentti. Olen omien vanhempieni ainut lapsi, joten minulla ei ole sisaruksia. Minulla on yksi lapsi, jonka toisesta vanhemmasta olen eronnut.

Jos kuolen ja lapseni perii minut ja hän kuolee lapsettomana, perisi ex-puolisoni sekä minun että vanhempieni omaisuuden.

Ennemmin määrään omaisuuteni lahjoitettavan vaikka kulkukoirille. Siksi testamentti.

Vierailija
20/32 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin lähiomaisettomana olen tehnyt testamentin eräälle säätiölle. Säätiö myös vastaa hautauksesta, lisäksi on yksityiskohtainen hautaustestamentti ja varmuudeksi myös hoitotestamentti ja elintenluovutuskortti.