Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako ulkomailta tilata huonekaluja ja jos, niin mistä?

Vierailija
04.04.2013 |

Tarvitaan uus sänky ja kotimaan tarjonta ei innosta. Lisäksi halutaan alle 160 cm leveä, mutta yli 120 cm, ja valikoima niissä on heikko.

Mutta kannattaako isoja huonekaluja tilata ulkomailta? Onko kokemusta nettikaupoista?

Kiitos vastauksista. :)

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP!! Minäkin tahdon tietää! Oletteko ostaneet huonekaluja nettikaupoista ulkomailta ja mistä? Ja mites tullit suhtautuu jne. Katselin että jostakin kiinakaupasta iso parisänky patjoineen ja kuljetuksineen maksaisi suunnilleen saman kuin jos hakisi itse IKEASTA. Kokemuksia, kiitos!

Vierailija
2/23 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon Saksan ebaysta tilannu ruokapöydän tuoleja. Kokeilemalla ja sanakirjan avulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 20:41"]Tarvitaan uus sänky ja kotimaan tarjonta ei innosta. Lisäksi halutaan alle 160 cm leveä, mutta yli 120 cm, ja valikoima niissä on heikko.

Mutta kannattaako isoja huonekaluja tilata ulkomailta? Onko kokemusta nettikaupoista?

Kiitos vastauksista. :)
[/quote]

Laitoin ebay.de hakusanan bett 140*200 ja valitsin "neu". Löytyi uusia vaikka miten paljo, toimitus 30-40e.

Vierailija
4/23 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mites se tulli on suhtautunut?

Vierailija
5/23 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:34"]

Niin mites se tulli on suhtautunut?

[/quote]

Jos tilaat EU:n sisältä, ei mitenkään. Eri asia jos tilaat EU:n ulkopuolelta.

Minä tilasin jokunen vuosi sitten Saksasta tv-pöydän kun sopivan kokoista ja mieleistä ei löytynyt muualtakaan. (Halusin ns. opiumpöydän ja tarvitsin sen tietyn kokoisena, että se mahtui sille tarkoitettuun välikköön). Löysin Saksan eBaysta eteläsaksalaisen huonekalukaupan josta löytyi juuri sopiva pöytä. Ostoksen tehtyäni maksoin PayPalin kautta ja myyjä varmisti vielä tarkan kotiosoitteeni. Sitten parin päivän päästä rahtifirmasta soitettiin, että lähetykseni on juuri saapunut maahan, olenko kotona seuraavana päivänä jos tuovat sen. Olin kotona ja pöytä tuotiin kotiovelle. Pöytä oli juuri sellainen kuin kuvissa ja olen siihen edelleen kovin tyytyväinen.

Pöytä maksoi jotain 150 euroa, rahti 120 euroa. Kallis rahti, mutta kokonaishinnaltaan jäi kuitenkin halvemmaksi mitä täällä katselemani pöydät olisivat maksaneet (siis ne vääränkokoiset). 

Vierailija
6/23 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunka luotettavia nuo ovat? 

Vierailija
7/23 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne joilla on paljon pos.kommentteja ovat luotettavia.

Vierailija
8/23 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 22:19"]Kunka luotettavia nuo ovat? 
[/quote]

Jos et ssksaan luota niin jo on. Varmasn paremmin sujuu toimitus kuin Suomessa.

Vierailija
9/23 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.groupon.fi sivulta ollaan tilattu sängyn pääty sekä kirjahylly sarja. Molemmat olivat tosi edullisia ja olen ollut tyytyväinen, ovat mielestäni paremman näköisiä, mitä Suomen huonekaluliikkeissä myytävät.

Vierailija
10/23 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Tuntuu vaan jännältä, että saksasta sängyn kuljetus tänne olisi edullisempi kuin kuljetus oman alueen huonekaluliikkeestä :D Grouponista olenkin jo katsellut, mutta ei ainakaan tällä hetkellä ole ollut mieluisia.

Vierailija
11/23 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virosta tilattiin puinen vuodesohva. Murto-osa suomen hinnasta ja muutama kymppi rahtiin. Kaappisängyn mekanismi oli edullisempaa ja parempi malli usasta kuin mistään euroopasta löytyi.
Melkeen sun pitää valita maa/maat ja googlailla sopivia hakusanoja, joko löytyy tai ei.

Patjat hakisin jyskistä, sieltä saa suomalaisia patjoja ihan kohtuuhintaan. Sänky tai pääty sitten mistä mieluinen löytyh edullisimmin.

Vierailija
12/23 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoreita kokemuksia?

Vierailija
13/23 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen aihe mutta ei omia kokemuksia Ikeaa kummempaa.

Vierailija
14/23 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut Saksasta yöpöydät. Muuten ok mutta ne piti koota itse. Puiset, valkoiset työpöydät, yksi laatikko - ja älyttömästi osia.

Vierailija
15/23 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraat vaan pakettiauton ja lähdet sillä viroon ostoksille.

Ei noita huonekaluja kannata ostaa näkemättä niitä kun kuvat ovat kaikki fotoshopattuja. Jos on sama huonekalu suomalaisissa liikkeissä niin ok.

Vierailija
16/23 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tilannut virolaisesta furgner -nimisestä nettikaupasta kaapin ja vaatenaulakon. Eivät olleet halpoja, mutta minun mielestä kauniita ja laatu on ollut aivan todella hyvää.

17/23 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin Furgnerin mainoksen ja huonekalut näyttivät todella tyylikkäiltä. Kävin sitten Furgnerin kaupassa kun Tallinnassa olin. Upeita pintoja ja materiaaleja, ihastuin. Nyt parin kuukauden päästä kun kodin remontti päättyy aion tilata Furgnerilta melkein kaiken (en vielä omista mitään huonekaluja). 

Minusta hinnatkin olivat oikein järkeviä. Suomesta ei saa samalla hinnalla mitään näin uniikkia ja laadukasta. Ikean hinnat mutta laadukas design. 

Vierailija
18/23 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunka luotettavia nuo ovat? 

Saksan Ebay on hyvin luotettava.

Vierailija
19/23 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilattu umpitamminen ruokapöytä ja -sivupöytä, toinen Saksasta ja toinen Ruotsista. Viikon sisällä tuli kotiin kannettuna ja 1/4 hinnalla

Ainakin pöytä oli ihan ko huonekalutehtaan omalta sivulta

Vierailija
20/23 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelu toimi hienosti ja Suomen kielellä. Uskon, että tilaamani sohvakin täyttää odotukset. Ellei, kerron täällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme