Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä sankareita, jotka ovat päässeet yliopistoon lähes lukematta?

Vierailija
19.05.2006 |

Olen hakenut teologiseen, enkä ole vielä avannutkaan pääsykoekirjoja.. Luotan taas moukan tuuriini, jolla olen selvinnyt ennenkin aika pitkälle.

Luen vahvuudekseni sen, että olen selvinnyt kertalukemisella ja säveltämällä kokeissa. Yo-tutkintokin meni hyvin ilman mitään lukemisia. Lukion kävin omistamatta ainuttakaan kirjaa, lainasin kirjastosta ja kavereilta pakolliset.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

matikkaa ja piirtämistä.

Vierailija
22/24 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu, kun ei ole edes mitään paineita. Olen mennyt tilaisuuksiin ja tapahtumiin aina tooosi lunkilla asenteella ja huomannut pärjääväni paremmin kuin verta hikoilemalla. Ainoa miinuspuoli tässä on vain laiskuuteni.

Lähihoitsun paperit luin tuossa sivussa, ja voin sanoa, että ainoa hyvä puoli koko koulutuksessa oli se, että sain varman duunin hätävaraksi. Muuten koulutus oli aivan hirvittävää paskaa piirileikkeineen kaikkineen, pölvästeine opettajineen ja oppilaineen. En koskaan sopeutunut kouluun ja pidinkin välivuoden töitä paiskoen, kun en vaan kestänyt. Olin kuulemma liian kyseenalaistava ja kriittinen, harjoittelupaikkojen ohjaajien mielestä osasin " liikaa" (mitähän sekin tarkoittaa..). Kukaan ei pitänyt minusta, mutta ei ollut väliksikään.

Alan töissä olen kuitenkin pärjännyt, ja sehän on tärkeintä. Ajatuksena on aina ollut rahoittaa myöhemmät opiskeluni työllä, enkä millään tuilla, joten sinänsä tein mielestäni oikean ratkaisun sinnitellessäni sen hoitsukoulun läpi.

Mietin, että olisko yliopisto enemmän heiniäni. Saisin aivan vapaasti kysellä miksi ja tutkia asioita. Vai onko se sielläkin asioiden pakkotoistoa?

-ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todella ole mikään sankari, mulla oli vaan hyvä päivä.

Siis toisena päivänä en ymmärrä mistään mitään ja toisena kaikki tuntuu ihan älyttömän helpolta.

Esim. matematiikan yo-kirjoituksissa syksyllä kirjoitin A:n ja keväällä E:n ja kevään koe oli harvinaisen vaikea.

No, meidän lukion matematiikan ope sanoi, että sillä on sama juttu. Tiedä sitten mistä johtuu:)

Vierailija
24/24 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yliopistolla et voi osata liikaa. Siksi se on niin ihana paikka. Vaikka olisit kuinka hyvä, niin aina on joku, joka pystyy kyseenalaistamaan ja aivot pääsee raksuttamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi