Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen stereotyyppisen machomiehen näköinen feministimies. Kysykää mitä tahansa.

M25
22.03.2019 |

Kaikki aina kyseenalaistavat feministisen puoleni, vaikka olen aina halunnut edistää naisten oikeuksia ja sukupuolten välistä tasa-arvoa, ja puuttua epäkohtiin. Tämä voi johtua siitä, että ulkoisesti olen hyvin maskuliinisen näköinen: lihaksikas (182cm/98kg, vähän fläsääkin mutta suurin osa lihasta) ja muutenkin aavistuksen karun näköinen (kasvoissa komeilee muutama arpi, urheiluharrastusten ja autokolarin seurauksena), ja pukeudun hyvin miesmäisesti. Mua ei tämän vuoksi oteta oikein tosissaan, vaikka nyt en älyttömästi välitäkään muiden mielipiteistä.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetko että nainen on ihminen?

Vierailija
2/33 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koetko että nainen on ihminen?

Tottakai. Nainen ja mies ovat keskenään täysin samanarvoisia ihmisiä, kuin myös muutkin olemassa olevat sukupuolet.

-Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä tuntuu olla mielikuvitushahmo?

Vierailija
4/33 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä tuntuu olla mielikuvitushahmo?

Tuntuu kyllä oudolta näin herran vuonna 2019, kun vieläkään ei uskota että vähän miehekkäämmänkin oloinen mies voisi puolustaa naisten oikeuksia :D no sitä ne hollywood-elokuvat teettää, joissa misogyynit roistot kuvataan aina minun näköisinä ja muotoisina.

- AP

Vierailija
5/33 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko toksinen?

Vierailija
6/33 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä ajattelet tai sanot. Ulkonäön perusteella suurin osa arvioi ihmisiä. Valitettavasti.

Vierailija
7/33 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko toksinen?

En ole, en hyväksy väkivaltaa missään muodossa. Oon sen kokoinen, että usein baarissa käydessä joku yrittää haastaa riitaa, mutta jätän nämä yleensä omaan arvoonsa, mutta tarpeen tullen kyllä puolustan itseäni/ja muita.

-Ap

Vierailija
8/33 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä oot varusmiespalveluksesta ?

Vierailija
9/33 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen 25 vuotiaan poikana enkä ainakaan machomiehenä. 

Ja feminismi ei ole varsinaisesti tasa-arvoa, vaan naisten asian ajamista kuten kokoomus on rikkaiden asialla. Feminismin taustalla on teoria siitä, jonka mukaan naiset ovat aina alisteisessa asemassa eli feminismi ei voi objektiivisesti haalia tasa-arvoa, koska se lähtee vääristä premisseistä. 

Oikeassa tasa-arvoajattelussa ei keksitä mitään patriarkkoja tai pahoja kirkkoveneitä, vaan yritetään hahmottaa suuria kokonaisuuksia vaatimatta toisia kiristämään vyötä. 

Vierailija
10/33 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä asiat naisilla on huonosti Suomessa vuonna 2019, arvon trolliina? 

Vierailija
11/33 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäkösi (ja sukupuolesi) vuoksi sinua kuitenkin kuunnellaan ja sanomisiasi arvostetaan. Toivonkin, että jokainen humaani ja älykäs mies ottaisi useammin kantaa sellaisiinkin asioihin joissa heiltä ei stereotyyppisten odotusten mukaan odoteta kannanottoa. Somen trollipojat kuvaannollisesti pyrkivät raatelemaan kuoliaaksi ja hiljentämään naiset. Muutaman aikuisen miehen läsnäolo rauhoittaisi tilannetta ihan olennaisesti.

Minusta tuntuu siltä että nykyisin miehet ovat kyllä aktivoituneet ja yhä useampi kaappihumanisti uskaltaa/viitsii kertoa mielipiteitään ihan julkisesti.

Vierailija
12/33 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä asiat naisilla on huonosti Suomessa vuonna 2019, arvon trolliina? 

Sinä esimerkiksi.

Vierailija
13/33 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko toksinen?

En ole, en hyväksy väkivaltaa missään muodossa. Oon sen kokoinen, että usein baarissa käydessä joku yrittää haastaa riitaa, mutta jätän nämä yleensä omaan arvoonsa, mutta tarpeen tullen kyllä puolustan itseäni/ja muita.

-Ap

Kännissä toksinen. Yrittää peitellä feminismillä. JSSAP

Vierailija
14/33 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalju Pilotti kirjoitti:

Ihan sama mitä ajattelet tai sanot. Ulkonäön perusteella suurin osa arvioi ihmisiä. Valitettavasti.

Kaikki eivät kuitenkaan kuulu niihin pinnallisuuksien mukaan kaikkea ja kaikkia arvosteleviin, enkä olisi niin varma edes siitä,että juuri he ja ne  heidän laillaan arvostelevat  todella muodostaisivat enemmistön kaikista ihmisistä... 

Vierailija
15/33 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myös nelikymppinen isokokoinen metallimies.

Ja sosiaalialalla jo 20v.

Joskus nuorempi naisväki on "muodostanut" jo mielipiteensä, vaikka sanaakaan ei ole vaihdettu...

Vierailija
16/33 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein ymmärrä, että miten miesfeminismi on eri asia kuin machomaisuus. Ainahan machomaiset miehet ovat pyrkineet liehittelemään naisia ja olemaan mieliksi parantaakseen samalla omia pariutumismahdollisuuksiaan. Tuohan on sitä heteronormatiivisuutta ylimmillään samoin kuin se, että tosimies aina puolustaa naisia jne.

Onko kukaan muuten tullut koskaan ajatelleeksi, että onko näissä miesfeministeissä kovinkaan paljon homoja? Itse vähän luulen, ettei ole.

Vierailija
17/33 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä oot varusmiespalveluksesta ?

Musta pitäisi muuttaa vapaaehtoiseksi. Itse kävin aikoinani intin, mutta olisin varmasti käynyt vapaaehtoisenakin, sillä olin mieluisassa palveluspaikassa ja tehtävässä. Uskokoon ken tahtoo

- Ap

Vierailija
18/33 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudutko kesällä hihattomaan valkoiseen paitaan?

Vierailija
19/33 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon ja toivon että kaltaisiasi kaappifeministejä on miehissä enemmänkin. Naisten oikeudet eivät oikeasti ole miehiltä pois.

Vierailija
20/33 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva, mutta oikeastaan mies ei voi olla feministi vaan ainoastaan tukija tai liittolainen. 

(Itse olen tätä mieltä ja kannatan sellaista klassisempaa 70-lukulaista feminismiä.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän