Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sairastan syömishäiriötä, haluatko kysyä jotain?

Vierailija
22.03.2019 |

Kysy mitä vain, kunhan se on asiallista.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan.

Vierailija
22/43 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jankuti jankuti!!! kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En.

Siinä tapauksessa avasit keskustelun turhaan ja näit vaivaa kirjoittaaksesi turhan kommentin joka ei kiinnosta ketään. 

Kyllä. Miksi kiinnostais sun syömishäiriös.

Sen verran kuitenkin kiinnosti, että vaivauduit avaamaan keskustelun ja kommentoimaan jopa kahdesti. 

Kyllä, ilmoitin että ei kiinnosta.

Miksi se oli pakko ilmoittaa? 

Jankuti jankuti!

Itsehän sinä jankutat. Suosittelen hakemaan apua, et vaikuta olevan ihan kunnossa!

Jankuti.......

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö fyysisesti kuitenkin ap syömään? Siis ilman että vatsasi on aivan hirvittävän kipeä? Onko ongelma "vain" henkinen?

Vierailija
24/43 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtuuko ranteesi peukalon ja etusormen väliin?

Ei kait tämä nyt ole niinkään painosta kuin luiden paksuudesta ja sormien pituudesta kiinni? Mä oon ihan normaalipainon ylälukemilla ja todellakin mahtuu.

Vierailija
25/43 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla tumblr?

Mitä syöt cheat -daynä?

Abc?

Käytkö jossain sh foorumilla?

Kyllä mahtuu helposti. On aina mahtunut jopa ennen syömishäiriöön sairastumista. 

Ei ole, joskus oli mutta ei enää. 

Yleensä se on jotain suolaista hyvää, esim. perunalastuja sillä en ole makean ystävä. Yritän oppia positiivisempaa suhtautumista ruokaan ja itseeni niin, ettei tarvitsisi pitää tuollaisia päiviä, vaan voisi syödä sitä mitä tekee mieli silloin kun tekee mieli. Vielä sen kanssa on vaikeuksia.

En ymmärrä, mitä tuo abc tarkoittaa. Joskus aikoinaan kävin noilla foorumeilla, silloin kun olin vasta sairastunut. Nykyään välttelen niitä. Ap

Vierailija
26/43 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
27/43 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kait tämä nyt ole niinkään painosta kuin luiden paksuudesta ja sormien pituudesta kiinni? Mä oon ihan normaalipainon ylälukemilla ja todellakin mahtuu.

Et vaan ymmärrä kysymystä..

Se on sh porukoissa sellanen juttu, mitä tehdään, että tietää ettei ole lihonut.

Sillä kysymyksellä koitin saada vaan selvää onko ap, oikeasti sh vai leikisti.

Vierailija
28/43 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan voi olla ja tavallaan ei. Jotkut ovat luonnostaan siroja ja pieniluisia tai pitkäsormisia jolloin sormet helposti mahtuvat ranteen ympäri. Itse olen aina ollut pienirakenteinen joten olen jo ennen syömishäiriötä saanut sormet helposti ranteen ympäri ja jää vielä paljon tyhjääkin. Ap

Vierailija
29/43 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abc -dieetti...

Vierailija
30/43 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sh porukoissa sellanen juttu, mitä tehdään, että tietää ettei ole lihonut.

Niin, tuo kuuluu näihin syömishäiriöön kuuluviin "body check"- rituaaleihin. Silti, et sinä yhdellä kysymyksellä voi varmistaa onko joku "oikeasti syömishäiriöinen vai ei" sillä sairaus on jokaisella yksilöllinen. 

Vierailija
31/43 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki syömishäiriöiset tai sellaisina hoidettavat eivät kuulu mihinkään "sh porukoihin".

Vierailija
32/43 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka keksi rakkauden?

Vierailija
33/43 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Abc -dieetti...

En ole ikinä seurannut mitään tiettyä "dieettiä", laihdutin vaan aivan hullun lailla. Liikuin tolkuttomia määriä sekä söin todella, todella vähän kulutukseen nähden. Pahimmillaan vain kaloritonta mehua ja pari sokeritonta pastillia päivässä. Ap

Vierailija
34/43 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun et ole fyysisesti ja henkisesti tyytyväinen itseesi, oletko muihin?

Vierailija
35/43 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisenä sairaus alkoi ja kuinka vanha olet nyt? Jos olet jo 18v, niin muuttuiko hoito, kun tulit täysi-ikäiseksi? Miten mielestäsi vanhemmat ja muut löheiset voisivat parhaiten auttaa entä miten ei?

Vierailija
36/43 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun et ole fyysisesti ja henkisesti tyytyväinen itseesi, oletko muihin?

Kritiikki ja arvostelu kohdistuvat vain itseeni. Muita en osaa katsoa arvostellen tai tuomiten. Muissa ihmisissä näen paljonkin hyvää, olen hyvin suvaitsevainen muita kohtaan mutta itseni hyväksyminen on vaikeaa. Ap

Vierailija
37/43 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisenä sairaus alkoi ja kuinka vanha olet nyt? Jos olet jo 18v, niin muuttuiko hoito, kun tulit täysi-ikäiseksi? Miten mielestäsi vanhemmat ja muut löheiset voisivat parhaiten auttaa entä miten ei?

Olin 16-17 kun oireilu alkoi, eli suhteellisen myöhään. Olen nyt 24. Kyllä hoito muuttui aika radikaalisti kun tulin täysi-ikäiseksi. Yhtäkkiä olin paljon enemmän vastuuta itsellä kaikesta vaikkei sitä ollut kykeneväinen ottamaan vastaan.

Parhaiten läheiset voivat auttaa kannustamalla, olematta tuomitsevia. Paras on, että painoa tai sairastuneen olemusta ei kommentoi mitenkään. Pahinta on, jos sairaudesta syytetään sairastunutta ja häneen suhtaudutaan negatiivisesti.

Vierailija
38/43 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisimpa nyt oikaista sinua syömishäiriöinen, että myös bulimia ja ahmimishäiriö BED ovat syömishäiriöitä. Myöhemin lisättiin myös ortoreksia ja drikoreksia tähän kategotiaan.

Kirjoitat syömishäiriöstä ikään kuin se olisi pelkkä anoreksia, mikä ei siis pidä paikkaansa.

Lievempää oireilua on myös suruunsa ja huvikseen syövillä.

Kaikkein eniten intohimoja herättää juuri anoreksia. Anorektikot saavat uskomatonta vihaa päälleen, mutta muut syömishäiriöiset saavat olla suhteellisen rauhassa. Valtava ylipaino ehkä on yhtä vihattua kuin anoreksia.

Olen itse anoreksiasta nimellisesti toipunut aikuinen nainen. Takana ikäni kamppailua syömisen kanssa, ja muutama kerta sekä somaattisella että psykiatrisella osastolla. Tiedän mistä on kyse.

Vierailija
39/43 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisimpa nyt oikaista sinua syömishäiriöinen, että myös bulimia ja ahmimishäiriö BED ovat syömishäiriöitä. Myöhemin lisättiin myös ortoreksia ja drikoreksia tähän kategotiaan.

Kirjoitat syömishäiriöstä ikään kuin se olisi pelkkä anoreksia, mikä ei siis pidä paikkaansa.

Kaikkein eniten intohimoja herättää juuri anoreksia. Anorektikot saavat uskomatonta vihaa päälleen, mutta muut syömishäiriöiset saavat olla suhteellisen rauhassa. Valtava ylipaino ehkä on yhtä vihattua kuin anoreksia.

Olen itse anoreksiasta nimellisesti toipunut aikuinen nainen. Takana ikäni kamppailua syömisen kanssa, ja muutama kerta sekä somaattisella että psykiatrisella osastolla. Tiedän mistä on kyse.

Häh? Missä vaiheessa minä väitin, että vain anoreksia on syömishäiriö? Puhun tässä ketjussa nimenomaan omista kokemuksistani. Olen sairastanut monta vuotta ja tunnen paljon ihmisiä joilla on erilaisia diagnooseja, en koskaan vähättelisi toisen kokemusta tai sairautta. Eipäs nyt sotketa asioita! Ap

Vierailija
40/43 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh mitä oikolukua. Ymmärsitkö tahallasi väärin?