Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei VI**U! Joku on kopioinut graduni ja palauttanut sen omanaan!

Vierailija
22.03.2019 |

Olen kirjoittaessa usein jättänyt tietokoneen pöydälle tiedekunnan kirjastoon, esimerkiksi kun olen käynyt syömässä. "Kuka tahansa" on voinut käynnistää sen vaikka USB-muistista ja kopioida sisällöstä mitä lystää.
Sain tänään tietää että graduni ei läpäissyt edes softapohjaista plagiaattitarkistusta. Siitä löytyi laajoja, liki identtisiä tekstikokonaisuuksia yhden toisen hyväksytyn gradun kanssa. Ohjaaja sanoi tehneensä siitä ilmoituksen ja asiasta käynnistetään tutkinta.
Mutta mitä seuraavaksi tapahtuu?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttä kakkelia puhuu ap. Ei vaan voi olla mahdollista. Samalla yliopistolla ne gradut aiheineen ei niin valtionsalaisuuksia ole, kun on kuitenkin käytävä graduseminaarit jne.

Jäin vain miettimään, miksi moinen provo? Harkitseeko ap kenties itse plagiaatiota ja kyselee täältä kiertotietä vinkkejä siihen?

Vierailija
22/23 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aiheen vierestä: entä itseplagiointi? Kaverini on tehnyt 3 seminaaritutkielmaa ja 2 gradua (gradut eri tiedekuntiin, toinen suomeksi, toinen englanniksi), joissa on pyöritellyt samaa aihetta ja käyttänyt tekstiä uudestaan. Mielestäni törkeää rimanalitusta. Olen kysellyt melko suoraan moraalin ja etiikan perään, mutta kaveri ei tajua. "Proffa sanoo, että näin on ihan ok tehdä." Ei ole jäänyt plagiointiohjelmassa kiinni ehkä juuri tuon kielen vaihdon takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjua lukiessa en voi sanoa kun että voi naamapalmu sentään...