Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisiko 875 grammaa -ryhmä saanut näin paljon kannattajia

Vierailija
04.04.2013 |

ja sympatiaa jos ryhmän olisi perustanut nainen/äiti?

Mikähän siinä on, että miehen hehkuttaessa isyyttä ja lapsijuttuja nousee heti suuremmat tunteet kuin naisen hehkuttaessa äitiytty?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus :D Uskoisin että olisi. Siitä pienestä vauvasta siinä on kyse, ei mua ainakaan hevon paskaa kiinnosta sen isä.

Vierailija
2/14 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 10:00"]

ja sympatiaa jos ryhmän olisi perustanut nainen/äiti?

Mikähän siinä on, että miehen hehkuttaessa isyyttä ja lapsijuttuja nousee heti suuremmat tunteet kuin naisen hehkuttaessa äitiytty?

[/quote]

Olisi, mutta totta kai olisi saanut haukkuja huomionhakuisuudesta myös. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kyseinen isä ei ole isyyttään hehkuttanut, kyllä noissa kuvissa (ennen rahankeruukampanjaa ainakin) esillä oli vain vauva, enkä itse edes tajunnut, että kyseessä oli muualta tuttu mies, ennen näitä viimeisiä uutisia. Joten ei isä itseään todellakaan ollut tuonut esiin.

Uskon, että keskosen vointi oikeasti koskettaa normaalia ihmistä.

Vierailija
4/14 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, en mä nyt tarkoittanut suoraan vain tätä juttua vaan yleensäkin. Eikä siis mitenkään ole tuota ryhmää tai isää mitään vastaan. Onko se isä sitten joku julkkis, jos on "muualta tuttu"?

Ihan hyvällä siis vain mietiskelin. Just tuo kun kävi mielessä, että jos äiti pitäisi tuollaista ryhmää, niin saisi haukut huomionhakuisuudesta.

ap.

Vierailija
5/14 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä vieläkään kuka se isä on, joten valistakaa kiitos.

Vierailija
6/14 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi oli vastasyntyneiden teho-osastolla synnyttyään. Kiinnitin siloloinkin huomioni siihen, että kaikki keskoskaapit jo silloin yli 10 v sitten ( ja muutkin laitteet) oli lahjoituksia (ja varmaan ne täytyy jossain vaiheessa uusia). Jokaikisessä laitteessa tuntui olleen lahjoittajan nimi ( lions, Rotaryt, Zonta, jokunen firma, ja järjestö). Hieno asia, ja kiitos heille, mutta missä on yhteiskunnan ja sairaanhoitopiirien vastuu? Miksi tähän ei riitä verorahoja?

Vierailija
7/14 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 12:18"]

Mun lapsi oli vastasyntyneiden teho-osastolla synnyttyään. Kiinnitin siloloinkin huomioni siihen, että kaikki keskoskaapit jo silloin yli 10 v sitten ( ja muutkin laitteet) oli lahjoituksia (ja varmaan ne täytyy jossain vaiheessa uusia). Jokaikisessä laitteessa tuntui olleen lahjoittajan nimi ( lions, Rotaryt, Zonta, jokunen firma, ja järjestö). Hieno asia, ja kiitos heille, mutta missä on yhteiskunnan ja sairaanhoitopiirien vastuu? Miksi tähän ei riitä verorahoja?

[/quote]

No rahat voi laittaa johonkin muuhun kun tähän tarkoitukseen riittää aina lahjoittajia.

Vierailija
8/14 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Ap. ihan hyvällä vain miettii ja ei ole tuota miestä eikä ryhmää mitään vastaan, mutta sitten kuitenkin on peukkua alaspäin laitettu? Mikä tuossa oli pahaa? Täh?

Vierailija
9/14 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 12:22"]

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 12:18"]

[/quote]

No rahat voi laittaa johonkin muuhun kun tähän tarkoitukseen riittää aina lahjoittajia.

[/quote]

Niinpä. Keskoset keräävät lahjoituksia, mutta jos pitäisi saada papalle vaipanvaihtaja niin ketään ei kiinnosta. 

Vierailija
10/14 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 11:19"]

Niin, en mä nyt tarkoittanut suoraan vain tätä juttua vaan yleensäkin. Eikä siis mitenkään ole tuota ryhmää tai isää mitään vastaan. Onko se isä sitten joku julkkis, jos on "muualta tuttu"?

Ihan hyvällä siis vain mietiskelin. Just tuo kun kävi mielessä, että jos äiti pitäisi tuollaista ryhmää, niin saisi haukut huomionhakuisuudesta.

ap.

[/quote]

Siis tarkoitin, että on MINULLE muualta tuttu. Ei ole julkkis. Mutta nimi ei näy eikä kuvat ennen tuota Yhdysvaltojen suurlähettilään mukaantuloa mitenkään, joten en tunnistanut, vaikka luin noita juttuja. Joten huomiohakuisuus on silloin minusta aika kaukana.

Vierailija
11/14 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 14:22"]

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 11:19"]

ap.

[/quote]

Siis tarkoitin, että on MINULLE muualta tuttu. Ei ole julkkis. Mutta nimi ei näy eikä kuvat ennen tuota Yhdysvaltojen suurlähettilään mukaantuloa mitenkään, joten en tunnistanut, vaikka luin noita juttuja. Joten huomiohakuisuus on silloin minusta aika kaukana.

[/quote]

Ok. Ymmärsin, että joku julkkis.

Ja siis mähän en ole tuota miestä syyttänyt mistään huomionhakuisuudesta tms. Tämä mun avaushan meinaa mennä ihan väärille raiteille. Olisi kai pitänyt ottaa esimerkiksi joku muu tapaus... :)

ap.

Vierailija
12/14 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulen, että äiti olisi voinut ihan yhtä hyvin sivun perustaa. Ei ehkä yhtä nopeasti, koska äiti on fyysisesti sidotumpi ensimmäisinä päivinä sinne sairaalaan, eikä varmaan voi kamalan hyvin noin alkuun. Siksi ehkä herättäisi enemmän ihmetystä, jos äiti olisi sivun perustanut. Mutta muuten isyyttä ei tuossa tuoda esiin. Eikä tosiaan isää. Joten tuskin äitiäkään voisi huomiohakuisuudesta syyttää, jos äiti pitäisi sivua, josta häntä ei tunnista.

Monet blogit, joiden pitäjät vaikuttavat huomiohakuisilta, ovat täynnä pitäjiensä kuvia, blogisti istuu, blogisti makaa, blogisti edestä ja takaa. Tämä ei ole sellainen.

Vierailija
13/14 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelin tänään samaa kuin ap. Niin se vaan menee, että miehen aloittamana tällainen teema on kiinnostavampi ja naisillekin jotenkin tunteikkaampi kuin naisen avaamana. Mutta tässä tapauksessa toki asia on vain hyvä - lahjoituksia tullee enemmän näin.

Vähän samanlainen ilmiö kuin se, että isien mahdollisuutta hoitovapaaseen markkinoidaan SUPERISYYDELLÄ ja se on jotain mahtavaa, kun mies on kotona lasten kanssa ja kaikki naiset on ihan että siis wow, mutta naisen tekemänä kotivanhemmuus onkin jotenkin vähemmän upeeta ja mahtavaa.

Vierailija
14/14 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

14, juuri tuota mä tarkoitan! Kiitos, kun toit sen paremmin esille.

ap.