Sinä yöllä kaupassa kävijä: ymmärrätkö, että sinun soijamaito/oluthimosi tyydyttäminen revitään kaupan henkilökunnan selkänahasta?
Aivan järjettömäksi mennyt meno kaupan puolella. Ei vakituisia töitä, tuntisopimuksia. Sunnuntait muuttuivat työpäiviksi ja sitten myös yöt. Kaikki tämä kaupan työntekijöiden ja heidän perheidensä kustannuksella. Lapsi itkee kotona kassalla puurtavaa äitiään. Saisit hävetä, että oluthimosi takia hän joutuu olemaan siellä öisinkin!
Bertta, Vasemmistoliiton kannattaja aina
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vastauksissa näkyy ajallemme tyypillinen itsekkyys: minä, minä, minä. Suurin osa täällä kirjoittavista on NARSKUJA.
Bertta
Samaa itsekkyyttähän viljelet. Voitko puhua kaikkien Suomen kassojen puolesta, että yötyö on sovi?
Hyvä Paksu-Bertta!
En ole uskovainen enkä kannata vasemmistoliiiton kaltaisia kommareita, mutta minun puolesta ruokakaupat saisivat olla edelleen kiinni sunnuntaisin, jotta ihmisillä olisi yhteisiä vapaapäiviä. Jos ja kun marketit ovat auki ma-pe klo 7-21 ja la klo 7-18, niin siinä olisi aivan riittävästi aikaa tehdä ostoksia.
Kun käyn tänään perjantaina paikallisessa Citymarketissa tekemässä täydennysostoksia viikonloppua varten, niin niillä pitäisi pärjätä helposti ainakin maanantai-iltapäivään asti. Jos minun tekee vaikkapa lauantai-iltana mieli jäätelöä, niin sitä löytyy siltä varalta pakastimesta eikä minun tarvitse lähteä erikseen kauppaan. Pyrin yleensäkin siihen että minulla on kotona monenlaista ruokaa ja juomaa joista voi sitten valita mitä milloinkin syö ja että niiden viimeistä ennen käyttöpäivä on mahdollisimman kaukana.
Luojan kiitos että ostokset voi kohta hoitaa automaattikaupasta ilman happamia kassaneitejä.
Enemmänhän sinä olet päivällä kotona lasten kanssa, jos olet yöllä töissä.
Vaikka kauppa on auki 24/7 niin ei se kassatäti ole siellä 24/7, vaan enintään 40 tuntia viikossa.
Yöllä kaupassa käyvät ovat suorastaan hyväntekijöitä, mieti nyt kuinka paljon yölisä nostaa muuten pienipalkkaisten kuukausituloja.
Toivottavasti alkoholilaki jatkaa vapautumistaan ja joskus tulevasuudessa olutta voisi ostaa myös yöllä ja miksipä ei väkeviäkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei kenenkään ole pakko olla töissä jos ei halua.
Valitettavasti...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ammatinvalintakysymys.
Väitän, ettei monikaan ole ammattia valitessaan edes aavistanut tällaista. Mä olen ollut töissä kaupassa alle viisi vuotta opiskelujen ohella. Kun aloitin, lauantaisin pääsi aina kello 18 jälkeen, ja sunnuntaisin eka vuoro alkoi kello 11 (avattiin 12). Pyhät kauppa oli kiinni. Nyt lauantaina viimeinen vuoro pääsee 23:15, sunnuntaina ekat töihin 7:00. Vuodessa on kaksi päivää (juhannuspäivä, joulupäivä), jolloin ollaan kiinni. Onhan se nyt aivan järjettömän iso muutos todella lyhyessä ajassa. Eikä sitä kukaan ennustanut viisi vuotta sitten.
Ammattia voi myös vaihtaa, eli kyllä se on aina ammatinvalintakysymys. Ei kai kukaan ole uskonut että kauppa voisi säilyä loputtomiin normaalin yhteiskunnan ulkopulisena ja pyhä- ja yötyövapaana? Kaikilla muillakin aloilla tehdään töitä silloin kun tarvii tehdä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Missä vaiheessa se soijamaito revitään sieltä kaupan henkilökunnan selkänahasta? Onko se niin, että työvuoroon saapuessa kaikilta kaavitaan soijat selästä, vai puristetaanko ne vasta vuoron jälkeen työpaidasta ja pakataan nätteihin Oatly-purkkeihin?
huh huh, soijaa pukkaa
Vierailija kirjoitti:
Vastauksissa näkyy ajallemme tyypillinen itsekkyys: minä, minä, minä. Suurin osa täällä kirjoittavista on NARSKUJA.
Bertta
Asiasi ei näy vastauksissa vaan aloituksessa.
Ei kai se kaupankassan asia ole juosta kaljavarkaita kiinni? Eikö ne oluset sitä paitsi laiteta lukkojen taa yöksi?
Provohan tämä mutta kyllä moni oikeasti ajattelee noin.
Unohtaa siinä samalla kuka sen kaupan kassan palkan loppujen lopuksi maksaa....
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti alkoholilaki jatkaa vapautumistaan ja joskus tulevasuudessa olutta voisi ostaa myös yöllä ja miksipä ei väkeviäkin.
Etkö sinä pysty tai osaa suunnitella omaa alkoholinkäyttöä yhtään pidemmällä aikavälillä? Jos ostat perjantaina 24 pullon kaljakorin, niin eikä sitä ole pakko juoda yhdellä kertaa tyhjäksi. Tai jos ostat Alkosta viiniä kala- tai liha-aterian yhteydessä nautittavaksi, niin eikös se yksi pullo ateriaa kohden riitä.
Ne pahimmat dokut taitavat olla heti sunnuntaiaamuna menossa oluen ostoon tai istuvat maanantaina puolenpäivän aikaan puistonpenkillä nauttien väkeviä.
Suomessa pitäisi olla enemmän 24/7 kauppoja, vaikka yksi pakollinen per kaupunki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö sinä pysty tai osaa suunnitella omaa alkoholinkäyttöä yhtään pidemmällä aikavälillä? Jos ostat perjantaina 24 pullon kaljakorin, niin eikä sitä ole pakko juoda yhdellä kertaa tyhjäksi. Tai jos ostat Alkosta viiniä kala- tai liha-aterian yhteydessä nautittavaksi, niin eikös se yksi pullo ateriaa kohden riitä.
Ne pahimmat dokut taitavat olla heti sunnuntaiaamuna menossa oluen ostoon tai istuvat maanantaina puolenpäivän aikaan puistonpenkillä nauttien väkeviä.
Elämänrytmit ovat erilaisia ja kuka meistä liikkuu mihinkin aikaan vuorokaudesta. Ei se ostettu alkoholi ole pakosti menossa heti nautittavaksi, vaan kauppareissu ajoittuu miten itselle sopii. Nyt on tehty keinotekoisia rajoituksia normaalin elintarvikkeen ostamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se sinun elämääsi haittaa?
Kioskit hävisivät, kun kaupat saivat olla vapaasti auki. Se on mielestäni ikävää.