Naapuri hermostui mokastani pyykkituvassa?
Hei, elikkäs olin varannut pyykkituvan 17-21 ja saavuin sinne reilu 30min myöhässä. Huomasin, että jonkun toisen pyykit olivat pyörimässä ja odotin ohjelman loppuun ja laitoin omani tilalle, naapurin pyykit nostin koneen päälle. Pari h myöhemmin hain omani ja olin saanut heippalapun, jossa kerrottiin että ajan menettää jos ei ole tullut puolen tunnin sisällä pyykkäämään ja kommentin, että ”älä koskaan enää koske vaatteisiini”.
En ollut kuullut moisesta säännöstä, eikä sitä lue pyykkituvassa, joten en tiennyt toimivani väärin. Kirjoitin lappuun ”ok, anteeksi, en tiennyt” ja lähdin. Naapuri ei enää pessyt pyykkiä joten laitoin omat vaatteeni pyörimään. Tunnin kuluttua hain omani ja heippalappu oli kadonnut, ajattelin että ainakin hän näki anteeksipyyntöni. Muta ei.
Kyseinen naapuri tuli soittamaan ovikelloa vielä kl 22. En avannut ovea. Mitähän tosta pitäisi ajatella?
Kommentit (28)
Eipä mulle ole tuollaista peruutussääntöä vastaan ikinä. Mua harmitti yksi naapuri, joka tuli aina 20 min ennen oman aikansa alkua kyttäämään pesutupaan, ja nyrpisteli sit kun tuli hakemaan omia pyykkejään, katseli merkittävästi omaa kelloaan. Selkeästi viestitti, että mä olen muka myöhässä, vaikka ihan hyvissä ajoin olin hakemassa omani pois. Toinen oli vanhempi naishenkilö, jonka elämäntehtävänä oli pesutupa ja kuivaushuone. Yleensä pyrin juoksemaan karkuun hänet nähdessäni, kun tiesin että hän haluaa raportoida naapurien kuivaushuonesyntejä.
Meidän talossa on myös 4h kiinteät ajat, mutta sääntöjen mukaan vuoro pitää ottaa käyttöön 2h kuluessa vuoron alkamisesta tai sen menettää. Eli jos teillä ei lue sääntöjä missään, niin mistä sen tietää, että aika on 30min????
Vierailija kirjoitti:
Monenlaisia valittajia sitä on. Aika oli varattu sinulle, naapurille ei kuulu moneltako sinne menet. Älä välitä.
monessa taloyhtiössä on 15 minuutin sääntö, sen jälkeen on menettänyt sen vuoronsa seuraavalle pyykkärille.
Vierailija kirjoitti:
Monenlaisia valittajia sitä on. Aika oli varattu sinulle, naapurille ei kuulu moneltako sinne menet. Älä välitä.
Tässä kouluesimerkki siitä, että minkälaiset höppänät aiheuttavat näitä pyykkitupariitoja. MINÄ varaan pyykkikoneet seisomaan tyhjänpanttina, koska mä voin. MULLA on OIKEUS.
Jos pyykkituvassa ei ole kerrottuna näitä sääntöjä niin tarkista isännöitsijältä, mitkä ovat pyykkituvan käytön säännöt. Yleensä nämä kyllä lukee pyykkituvan seinällä tai ovessa. Asunnossa on voinut olla muuttaessa myös asukkaan opas, jossa ne lukee.
Eikö pyykkituvassa ole mitään sääntöjä?
Jos kuitenkin ajattelisit, että käyttäydyt huomaavaisesti naapuria kohtaan? Ainakin meillä jos toisen pyykit olisi koneessa, niin voisi ajatella, että toinen voi ottaa vuoron käyttöön, eihän sitä voi tietää, jos toinen on unohtanut koko vuoron. Toisekseen samalla varataan myös kuivaushuone, että jos toinen on jo ehtinyt ottaa pyykkikoneet käyttöön niin miten kuivaus sitten onnistuu (meillä ei mahtuisi kaikki yhtäaikaa)?:)
Mutta miettisin sitä, että kuinka haluasit itse jonkun toimivan, jos sinä olisitkin naapurin asemassa. Tosin pahoittelit kyllä asiaa.
Anteeksi ap,luin vain otsikon ja aloin miettiä, eikö mokkaa saa pestä siellä pesutuvassa.
Onneksi jatkoin ja selvisi oikea asia🤗
Meidän talossa ei ole varaukselle aikarajausta, mutta kaikki uudet tulijat eivät alussa ymmärrä, että varattuun aikaan pitää sisältyä myös kuivaushuoneen käyttö. Siitä olrn nähnyt muutamia muistutuksia, mutta en muusta, ja pienikylpyhuoneisessa viisikymmentäluvun talossa tupa ja kuivaushuone ovat ahkerassa käytössä (puolen tunnin sääntö on myös).