Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapuri hermostui mokastani pyykkituvassa?

Vierailija
22.03.2019 |

Hei, elikkäs olin varannut pyykkituvan 17-21 ja saavuin sinne reilu 30min myöhässä. Huomasin, että jonkun toisen pyykit olivat pyörimässä ja odotin ohjelman loppuun ja laitoin omani tilalle, naapurin pyykit nostin koneen päälle. Pari h myöhemmin hain omani ja olin saanut heippalapun, jossa kerrottiin että ajan menettää jos ei ole tullut puolen tunnin sisällä pyykkäämään ja kommentin, että ”älä koskaan enää koske vaatteisiini”.

En ollut kuullut moisesta säännöstä, eikä sitä lue pyykkituvassa, joten en tiennyt toimivani väärin. Kirjoitin lappuun ”ok, anteeksi, en tiennyt” ja lähdin. Naapuri ei enää pessyt pyykkiä joten laitoin omat vaatteeni pyörimään. Tunnin kuluttua hain omani ja heippalappu oli kadonnut, ajattelin että ainakin hän näki anteeksipyyntöni. Muta ei.

Kyseinen naapuri tuli soittamaan ovikelloa vielä kl 22. En avannut ovea. Mitähän tosta pitäisi ajatella?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monenlaisia valittajia sitä on. Aika oli varattu sinulle, naapurille ei kuulu moneltako sinne menet. Älä välitä.

Vierailija
2/28 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi ajatella, että kannattaa ottaa huomioon myös muut. Minun taloyhtiössäni on ainakin erittäin varattu pyykkitupa. Ei aikaa saa varata koneen käyttämättömänä pitämiseen. Naapurisi oli oikeassa. Mitä hän siellä oven takana teki on mysteeri. Vastasit ihan asiallisesti hänen viestiisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako sitä edes 4:ksi tunniksi varata?

Vierailija
4/28 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, sen ajan menettää jos 30min myöhässä tulee!! Ei talonkonetta turhaan varailla.

Vierailija
5/28 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako sitä edes 4:ksi tunniksi varata?

Meillä on kiinteät ajat jotka on aina 4h. Ja siis pyykkivuoroja ei tosiaankaan varata edes joka päivä, tällä viikolla olin toinen kolmas joka pesi pyykkiä.

Vierailija
6/28 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkäri kirjoitti:

Voisi ajatella, että kannattaa ottaa huomioon myös muut. Minun taloyhtiössäni on ainakin erittäin varattu pyykkitupa. Ei aikaa saa varata koneen käyttämättömänä pitämiseen. Naapurisi oli oikeassa. Mitä hän siellä oven takana teki on mysteeri. Vastasit ihan asiallisesti hänen viestiisi.

Ok. Tässä ei kyse kuitenkaan ole suositusta pyykkituvasta. Olen samaa mieltä siitä, että viestini oli asiallinen.

Vierailija
7/28 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei lue yhtiöjärjestyksessä tai isännöitsijän ohjeissa pyykkituvan käytöstä, mitään vuoron menetystä ei tapahdu 30 min tai muunkaan ajan jälkeen.

Olit kyllä isompi ihminen, kun hoidit heippalapun mallikkaasti.

Vierailija
8/28 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietityttää tämä, etten avannut ovea. Eikai sitä tarvitse avata noin myöhään? Voinko saada varoituksen tietämättömyydestäni?

Ap

Vierailija
9/28 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina näissä pätemässä ne jotka eivät ymmärrä että eri tavalla on eri säännöt eikä niitä keksitä itse jos niitä ei missään lue.

Vierailija
10/28 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita idiootti naapureita on aina, jotka oikein hullaantuvat siitä kun mielestään havaitsevat jonkin rikkeen mihin voivat puuttua. Älä välitä, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Nuo idiootit purkavat omaa pahaa oloaan kyttäämällä kaikkea ja nauttivat vallantunteesta, minkä saavat jos uhri on pahoillaan.

Vierailija
11/28 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietityttää tämä, etten avannut ovea. Eikai sitä tarvitse avata noin myöhään? Voinko saada varoituksen tietämättömyydestäni?

Ap

Jos säännöissä ei lue että vuoron menettää ainoa joka jonkun varoituksen voi saada on se naapurisi joka vuorosi varasti. Miksi muuten oli kyttäämässä peseekö muut pyykkiä vai ei??! Ja ovea ei tarvitse avata naapureille mihinkään kellon aikaan.

Vierailija
12/28 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina näissä pätemässä ne jotka eivät ymmärrä että eri tavalla on eri säännöt eikä niitä keksitä itse jos niitä ei missään lue.

Siis tavalla=taloyhtiöllä

Vierailija
13/28 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

No ei tuollaisesta voi saada varoitusta. 

PS. En olisi minäkään avannut tuohon aikaan ovea idioottinaapurille.

Vierailija
14/28 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et voi kyllä saada varoitusta, jos ei järjestyssäännöissä tällaista edes lue. Eikä sinulla ole mitään velvollisuutta avata oveasikaan kenellekään jos et itse halua. Naapurisi on itse kehittänyt tällaisen säännön ja ollut typerä kun ei ole ehkä muistanut varata omaa vuoroa.

Vierailija
15/28 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monenlaisia valittajia sitä on. Aika oli varattu sinulle, naapurille ei kuulu moneltako sinne menet. Älä välitä.

Luultavasti jokaisessa pyykkipäiväkäyttöön on sääntö, että 15 min jälkeen menettää vuoron. Se johtuu, kun ihmiset varaavat, eivätkä Peru jos ei huvitakaan pestä pyykkiä. Joillakin unohtuu lukko varaustauluun moneksi kuukaudeksi.

Eikö tuo sääntö ole enää ihmisille selvä? Lukekaa ne asunnon järjestyssäännöt.

Vierailija
16/28 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo sääntö on ollut jokaisessa asumassani talossa. Onko se poistumassa?

Vierailija
17/28 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän talossa on usein tupa tyhjänä jopa puolivälissä varausaikaa. Kyllä se tympii, kun on lähtenyt vuoroa varaamaan. Itse menen kun varaus on ja jos pyykkiä ei ole koko varausajalle yliviivaan oman varaukseni. Toinen on, että siellä on kone pyörimässä, eikä kirjassa mitään varausta eli ei tietoa meinaako montakin koneellista pestä peräkkäin.

Vierailija
18/28 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia, että vuoro on peruttu jos myöhästyy paljon. Meillä on tupa kovassa käytössä ja jo 5min myöhästyminen lasketaan peruutukseksi.

Ja osa harrastaa sitä, että ottaa toisen pyykit pois kesken pesun jos on väärällä vuorolla, joten todennäköisesti naapurisi luuli sinun tehneen niin.

Vierailija
19/28 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimii mainiosti. Ajan saa varata kahdeksi tunniksi kerrallaan ja jos vuoroa ei oteta käyttöön 15 min. varauksen alkamisesta, voi vuoron menettää. Kaikki tietävät tämän, koska peliohjeet ovat pyykkituvan seinällä näkyvissä. Heippalappuja tarvitaan erittäin harvoin. Neljän tunnin varaus on kyllä  liian pitkä, mistä kertoo sekin, että vuoron varaaja tulee paikalle jopa puoli tuntia myöhässä. 

Vierailija
20/28 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä toimii mainiosti. Ajan saa varata kahdeksi tunniksi kerrallaan ja jos vuoroa ei oteta käyttöön 15 min. varauksen alkamisesta, voi vuoron menettää. Kaikki tietävät tämän, koska peliohjeet ovat pyykkituvan seinällä näkyvissä. Heippalappuja tarvitaan erittäin harvoin. Neljän tunnin varaus on kyllä  liian pitkä, mistä kertoo sekin, että vuoron varaaja tulee paikalle jopa puoli tuntia myöhässä. 

.

Olen samaa mieltä että 4h on pitkä, mutta ne ovat kiinteitä varausaikoja. Ja olisin noudattanut sääntöä enkä laittanut omaani pyörimään jos olisin tiennyt vuoron menetyksestä!