Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdevuodet?

Vierailija
03.04.2013 |

Minkä ikäisenä sulla alkoi vaihdevuodet ja miten? Minä 48 v ja nyt jouluna viimeksi oli kuukautiset, vaihdevuodetko? Ei muita oireita. Alkaako kuumat aallot, kuivuuko nyt paikat?

vanhus

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään oiretta vielä. Terveellisyys kannattaa.

N55v

Vierailija
22/39 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän hyvin terveellisesti, mutta seuranani on kasvojen hikoilu n. 10 vuotta kuukautisten loppumisen jälkeen.

Itseensä tyytyväiset terveellisyyskommentit voi jättää väliin. Terveet elämäntavat auttavat kaikkia, mutta vaihdevuosioireet ovat aivan muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohta 52v. Kohtu poistettu vuonna 2014. Nyt kuumia aaltoja ja uni on huonoa. Pärjään. Liikunta auttaa ja avanto.

Vierailija
24/39 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis koko kymmenen vuotta jo ollut tuota hikoilua.

Upeaa on kuukautisten poisjäänti.

Hormoneja en halua käyttää, näillä mennään.

T. 22

Vierailija
25/39 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle viisikymppisenä alkoi, olisinkohan ollut 48 tai 49.

Kuukautiset harvenivat ja tuli kuumat aallot. Aika vähällä kuitenkin selvisin, enkä halunnut syödä hormoneja, koska äidilläni oli ollut hormonipositiivinen rintasyöpä.

Kuumottelu kesti ehkä noin puolitoista vuotta.

Nyt kun se on ohi, elämä on helppoa. Ihanaa kun ei ole kuukautisia!

Vierailija
26/39 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään oiretta vielä. Terveellisyys kannattaa.

N55v

Ne ihmiset, joilla on suht aikaiset vaihtarit, elävät epäterveellisesti. Tunnen monta.

Vierailija
27/39 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kuukautiset tulleet viimeisen 1v ajan hieman lyhyemmällä kierrolla eli 22-27pv vaihtelu, mutta siis tulevat joka kuukausi.

Olen 47v.

Vierailija
28/39 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ainakaan ole ollut mitäänoireita. Helposti kaikki laitetaan vaihdevuosien syyksi. Keskiiässä monet kokee yksinäisyyttä. Intiimielämä ei kukoista. Mies tylsä eikä innostu. Lapset jo aikuisia. Mulla on usein tylsää.Onneksi on edes lemmikkejä.

Vierailija
29/39 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ainakaan ole ollut mitäänoireita. Helposti kaikki laitetaan vaihdevuosien syyksi. Keskiiässä monet kokee yksinäisyyttä. Intiimielämä ei kukoista. Mies tylsä eikä innostu. Lapset jo aikuisia. Mulla on usein tylsää.Onneksi on edes lemmikkejä.

Suurimmalla osalla ei ole oireita. Kun vouhkaa oireista, niitä alkaa olla ....

Vierailija
30/39 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, kyllä niitä vaikeita unettomuusoireita, kymmentä kuumaa aaltoa tunnissa ja aivosumua ei ole ikävä. Olen vähän päälle nelikymppinen ja sain onneksi oireisiin hormonikorvaushoidon melko nopeasti. Unettomuutta ei etenkään voi käsittää, jollei siitä ole kärsinyt.

Vierailija
31/39 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kaksi vuotta sitten gynellä ja diagnoosiksi tuli esivaihdevuodet. Menin kivuliaiden kuukautisten takia ja molemmat munasarjat olivat vielä aktiiviset, mutta hieman pienentyneet. Nyt on kolme kertaa jääneet kuukautiset välistä eli kierto muuttunut hieman epäsäännölliseksi. Toisaalta pääsääntöisesti kuukautiset ovat tulleet ihan säännöllisesti 3,5 viikon välein kuten aina ennenkin. Yöllä heräilyä on ollut, muita oireita ei. Toivottavasti olen tullut äitiini, jolla ei ollut kuumia aaltoja eikä muitakaan oireita. Ikää minulla on pian 56.

Vierailija
32/39 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä hormonikorvaushoito auttanut unettomuuteen? Valvon kaikki aamuyöt, olen ihan zombi. Aloitin vasta laastarin käytön. Seuraavaksivunilääkkeet, jos ei auta. Olen 54v.

Vierailija
33/39 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 48-vuotias ja kaikenlaista oiretta on, mutta siedettäviä. Menkkoja ei ole tullut vuoteen. Lämmönsäätely on pielessä eli öisin vuoronperään palelen ja kuumottelen. Hiukset ovat harventuneet ja ohentuneet. Hankalinta on heikko nukkuminen-nukahtaminen on vaikeaa ja uni on kevyttä horrostelua, johon liittyy aamuyön heräily. Mieliala on kuitenkin vielä positiivinen enkä äksyile.

Vierailija
34/39 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä hormonikorvaushoito auttanut unettomuuteen? Valvon kaikki aamuyöt, olen ihan zombi. Aloitin vasta laastarin käytön. Seuraavaksivunilääkkeet, jos ei auta. Olen 54v.

Kyllä auttoin hormonikorvaushoito aika lailla 1kk kuluttua jo uneen.  Tämä hormonikorvaushoito on kyllä pelastus meille, joilla unettomuus iskee ja lujaa. Ja nyt älkää vaivautuko tuputtamaan avantoa tms. 

Unettomuus pitää kokea ennen kuin siihen kannattaa ottaa kantaa.  Hormonikorvaushoito jos sitä saa käyttää on yleensä riittävä palauttamaan normaalin nukkumisen.  Toki kaikilla voi silloin tällöin olla uneton yö, joka on ihan normaalia.

Vierailija
35/39 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla niihin kuumia aaltoja, että lähellä olevat muoviastiat sulaaaa. Kaheetaa....

Vierailija
36/39 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras luontaistuote vaihdevuosiin - https://hespac.com/menopausafi.htm Hyvä tuote. Toimii nopeasti ja tehokkaasti. 

Vierailija
37/39 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeiset menkat 53 v. Samoihin aikoihin huomasin, että silmät ovat kuivat. Ei mikään muu paikka. Aamuyön uniongelmat alkoivat pari vuotta aiemmin.

Vierailija
38/39 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 56 vuotias, kun kuukautisissa oli kolmen kuukauden tauko. Sain ensimmäisen lapsenlapsen ja mummolla vissiin hormonit hyrähti, kun alkoivat taas. Sitä kesti säännöllisenä niin, että olin täyttänyt 60, kun viimeiset tuli. Sen jälkeen ei mitään oireita edes. Äidilläni myös kestivät pitkään. Sanoi, että saattoi sitä joskus vähän lämmin olla.

Vierailija
39/39 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap pelkäät seksiongelmia vain, niin hae ihmeessä apteekista reseptittä saatavia estrogeenipaikallishotovalmisteita emättimeen, esim. vagifem tai vagidonna. Pysyy paikat toimivina ja kosteina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä