Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummalleko äistä antasit mieluummin lapsesi hoitoon?

Vierailija
03.04.2013 |

Kummanko näistä antaisit hoitaa vauvaasi tai lastasi yksin? minkä ikäistä lasta ja antaisitko toisen näistä hoitaa yhdessä kanssasi mutta et yksin?

A. Victoria on 32-vuotias nainen, jolla on Aspergerin syndrooma. Victoria on myös eläkkeellä koska lisänä on ollut masennusta ja fyysisiä vaivoja. Victoria asuu itsenäisesti, hänellä on kissa ja hän on käynyt Palveluavustajakoulutuksen ja työskentelee kirpputorilla vaatteita lajittelemassa. Hän oli siellä töissä ennen sitä koulua vapaaehtoistyössä ja eläkkeen takia on vaikea saada työtä, mutta vapaaehtoistyötä tekee. hän on ollut myös siivoushommissa, alinhankintatöissä, keittiöpuuhissa ja työkseen autellut vauvojen hoidossa ja hoitanut sukulaisten apuna sukulaisten vauvoja, alkaen jo 3kk ikäisistä vauvoista. Hän pitää eläimistä ja vauvoista. Myös runsaasti mielikuvitusta löytyy ja kirjoittelee tarinoita. ongelmina on vaikeus saada läheisiä ystäviä ja kiintyminen ja takertuminen hoitajiin, lääkäreihin yms. Myös asioihin jumittumista, omissa maailmoissaan ja ei-tilanteen tasalla oloa esiintyy ja vaikeuksia ilmaista tunteitaan ja arkuutta etenkin vieraitten ihmisten kanssa. Tuttujen kanssa pärjää paremmin. on kiinnostunut erilaisista asioista, tietää paljon ja pärjää arkielämän tilanteissa melko hyvin.

B. Charlotta on 28-vuotias nainen, jolla on Downin syndrooma. Charlotta asuu omassa vuokra-asunnossa ja hänellä on henkilökohtainen avustaja joka avustaa Charlottaa arjen askareissa, kuten laskujen maksamisessa, tiskaamisessa ja siivouksessa. Charlotta on käynyt työhön ja itsenäiseen elämään valmentavan koulutuksen ja sen lisäksi myös kehitysvammaisille tarkoitetun kotitalouskoulun. Siellä hän oppi tekemään taloustöitä. Työpaikan Charlotta sai paikallisesta kebab-pizzeriasta jossa hän käy auttamassa keittiöllä tiskaamisessa, pöytien pyyhkimisessa ja tavaran laittamisessa hyllylle. Charlotta on sosiaalinen, omaa hyvät sosiaaliset vuorovaikutustaidot ja osaa ilmaista tunteitaan erinomaisesti. Hän on myös tyylitajuinen, tilannetajuinen ja rytmitaju ja esiintymistaidot on hyvät. Charlotta harrastaa teatteria, flamenco-tanssia ja osallistuu myös kehitysvammaisten salibandy-kerhoon eli sählykerhoon kerran viikossa. Charlotta on iloinen ja hyväntuulinen, mutta toisinaan itsepäinen ja dominoiva, johtajatyyppiä jolla taipumus myös pomotella. Charlotta ei ole hoitanut vauvaa, koska monilla tutuilla ja sukulaisilla ollut ennakkoluuloja sen suhteen, osaako kehitysvammainen hoitaa tai käsitellä vauvaa.

Nämä olisivat ehdokkaana sinun 5kk ikäisen vauvasi lapsenvahdiksi TAI jos ei lapsenvahdiksi niinainakin haluavat tutustua vauvaan ja hoitaa sitä yhdessä kanssasi tai ainakin pitää sylissä. Kummanko antasit hoitaa ja kummanko et? kumpiko saisi hoitaa kanssasi yhdessä? kumpi saisi pitää sylissä mutta ei hoitaa? kumpi ei saisi syliinkään?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kummankaan. Minun lastani hoitaa vain ammattitaitoinen, asiansa osaava, opiskellut ammattilainen.

Harjoittelijoina voi toki minun puolestani olla apuna kuka tahansa, jos rikosrekisteri ok.

Vierailija
22/37 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Whatta fuck.. mitä mä oon missannu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dangerous, this girl is a dangerous! iihiihiiihii!

Vierailija
24/37 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 23:30"]

Voi ap, tää on tosi noloa. Sun kirjoitukset tunnistaa kaikki, vaikka yrittäisit ovelasti esittää venäläistä tai miestä tai milloin mitäkin. Ja toivottavasti et ihan tosissasi luule, että nuo kirurgit ja muut juttelevat sinulle anonyymisti täällä keskustelupalstoilla?

[/quote]

Kyllä se oikeasti luulee, että täällä pyörii sen tuntemia ihmisiä. Tasaisin väliajoin aina kyselee muilta, että oletko sinä se ja se. Luulehan se aina, että niihin sen blogin äänestyksiinkin vastaa kirurgit ja muut, eikä tunnu ymmärtävän, että joku muu niitä siellä ruksii.

Vierailija
25/37 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä, sanoo Manu. Manu antaisi vauvansa hoitoon vain ihmiselle, jota ei hättäile. t. Maukka.K

Vierailija
26/37 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oskulle vaan kaikki vauvat hoitoon!

Vierailija
27/37 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
28/37 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Oskua haluaisin hoitaa!

Vierailija
29/37 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kummallekkaan! Ja itselläni on lievästi kehitysvammainen poika joka on 13v. muttei se ainakaan jankuti jankuta. Mulla ei ole sua vastaan mitään mutta en antaisi sulle lastani hoitoon. Jumiudut niin pahasti.

Vierailija
30/37 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
31/37 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
32/37 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Lto ja minulla on 2 lasta. Olen vakituisessa työsuhteessa päiväkodissa alle 3-vuotiaiden ryhmässä. Olen 29-vuotias.

Pitäisin todella omituisena jos joku vaan antaisi minulle hoitoonsa 5kk vanhan vauvansa. Jos vaikka olisin puistoilemassa omien lasteni kanssa ja ihastelisin jonkun vauvaa :D

Vierailija
33/37 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes jaksa lukea kummankaan seloatuksia loppuun, en antaisi kummankaan hoitaa lastani. Ehkä saisi kumpi vain hetken pitää valvotusti sylissä.

Mulla on muutenkin vähän ongelmia antaa lasta hoitoon hetkeksikään kenellekkään. Liikaa lukenut kaikista maailman pahuuksista.

Vierailija
34/37 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kummankaan. Kerran sai miehen skitsofreniaa sairastava veli hetken olla 1,5 vuotiaan lapsemme kanssa kahden (olimme viereisessä huoneessa parin metrin päässä ja ovi auki) ja tuo on ainut kerta kun lapselle on käynyt onnettomuus, putosi portaista. Onneksi ei käynyt pahasti. Veli ei vaan tajua vahtia kunnolla eikä tiedosta kaikkia riakejä vaikka onkin aika normaali ja työssäkäyvä.

Vierailija
35/37 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
36/37 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

B

Vierailija