Joko ekaluokkalaisesi saa istua autossa etupenkillä?
Kommentit (47)
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 21:23"]
Ylös. Jos joku eilisistä vouhkaajista vielä vääntäis rautalangasta tuon viimeisen kysyjän kysymyksen..
[/quote]
No ehkä aloittajalla ja monella muullakaan ei ollut mitään turvalaitetta, joten tällöinhän laki sanoo että on istuttava takana.
Ja meillä, kuten sanottu, istutaan takana vielä 150-senttisenäkin.
Olen lukenut nuo lakitekstit ym. linkit enkä minäkään löydä mitään tukea väitteelle, että lapsi ei saisi matkustaa turvalaitteella varustetulla auton etupenkillä. Airbag mainitaan vain tilanteessa, jossa lapsi matkustaa selkä menosuuntaan. Onko minun nyt av-mammojen mielestä siirrettävä matkapahoinvoiva 134cm pitkä lapseni takapenkille korokkeineen?
Minä olen 150-senttinen ja istun usein kuskin paikalla. Mitä laki siitä sanoo?
No asiaan, ihan oikeassa olette monet. Se tuttu lyhyt reitti on usein ollut se tappava ja siinä ei mikään oma varovaisuus auta, kun rattijuoppo tai kaahari pahtaa taajama-alueella satasta kylkeen tai keulaan 100 metrin päässä kotoa.
Ylös. Jos joku eilisistä vouhkaajista vielä vääntäis rautalangasta tuon viimeisen kysyjän kysymyksen..
[/quote]
Onks vouhkaamista, jos haluaa säilyttää lapsensa hengissä??? Mulle on ainakin ihan sama mitä laki sanoo, mutta kun järki sanoo että lapsen on turvallisinta istua takana eikä naama kiinni airbagissa!
Meillä on lapsi istunut aina siis ihan vauvasta lähtien etupenkillä. Toki istuimessa/kaukalossa mutta ei koskaan takan. Ja nyt voitte sitten miettiä että miksiköhän näin on??????
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 21:45"]
[/quote]
Onks vouhkaamista, jos haluaa säilyttää lapsensa hengissä??? Mulle on ainakin ihan sama mitä laki sanoo, mutta kun järki sanoo että lapsen on turvallisinta istua takana eikä naama kiinni airbagissa!
[/quote]
Kyllä se mielestäni on vouhkaamista, kun tuolla aiemmin ketjussa jotkut "pelottelivat" poliisin mittailevan etupenkkiläisiä ja jos mitta 135cm ei täyty, niin sakkoja ropisee. Tai että suurin osa pitäis laittaa uudestaan autokouluun, kun julkeavat kuljettaa alle 135cm:stä etupenkillä.
Tottakai kaikki haluavat säilyttää lapsensa hengissä ja suurin osa meistä kuljettaa lapsiaan turvallisemmin takapenkillä mut mitenkään laitonta se etupenkillä kuljettaminen turvalaitteen kanssa ei ole, niin kuin täällä väitettiin.