Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miten ne tasoryhhmät voisivat nostaa Pisa-tuloksia

Vierailija
15.01.2025 |

Ensinnäkin, Suomen peruskouluissa ei ollut tasoryhmiä kun pärjäsimme Pisa-kokeissa erinomaisesti.

Toiseksi, Pisa-kokeen keskiarvoa laskee juuri se, että meillä on entistä enemmän heikosti pärjääviä. Eikö juuri näihin lapsiin pitäisi käyttää resursseja?

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tasoajattelu on pahinta segregaatiota. Mutta ketäpä kiinnostaa. Kaikkia kiinnostaa vain se, että oma Nico-Betteri pärjää, viis niistä lapsista, jotka tulevat huonoista olosuhteista.

Vierailija
2/83 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne meluavat ja aekoilevat oppimisvastaiset ei pääse tuhoamaan oppimishaluisten opiskelua ja opetusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tasoajattelu on pahinta segregaatiota. Mutta ketäpä kiinnostaa. Kaikkia kiinnostaa vain se, että oma Nico-Betteri pärjää, viis niistä lapsista, jotka tulevat huonoista olosuhteista.

Mielestäni on outoa, että ihmisiä edes pyritään ja tasapäistämään yhdeksi ja samaksi, kun ei selvästi olla samanlaisia. Kaikista pahin rikos ihmisyyttä vastaan on ollut pakottaa naiset asumaan siittäjien kanssa.

Vierailija
4/83 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin pärjännyt koulussa paremmin jos ei olisi tarvinnut auttaa niitä heikommin pärjääviä tai kuunnella sitä mökää. Pärjäsin parhaiten kun sain opiskella enimmäkseen itsenäisesti. Uskon että ne joilla on vaikeaa, taas hyötyisivät siitä että opettajilla on aikaa juuri heille, eikä heidän tarvitsisi myöskään esittää tai jännittää kun ympärillä olisi lähinnä samantasoisia opiskelijoita. 

Vierailija
5/83 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olisin pärjännyt koulussa paremmin jos ei olisi tarvinnut auttaa niitä heikommin pärjääviä tai kuunnella sitä mökää. Pärjäsin parhaiten kun sain opiskella enimmäkseen itsenäisesti. Uskon että ne joilla on vaikeaa, taas hyötyisivät siitä että opettajilla on aikaa juuri heille, eikä heidän tarvitsisi myöskään esittää tai jännittää kun ympärillä olisi lähinnä samantasoisia opiskelijoita. 

Se asia ei ole näin yksinekertainen. Kun olet siellä huonmpien ryhmässä se leimaa sinun identiteettiä ja muuttuu itseään toteuttavaksi ennustukseksi.

Vierailija
6/83 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasoryhmät parantavat oppimistuloksia, kun jokainen saa omille kyvyilleen sopivan vaativaa opetusta. Pysytään mukana, motivaatio parantuu, kun saa onnistumisia jne. 

Tasoryhmät on yksi keino muiden joukossa.

Vierailija
7/83 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasorymillä voidaan juuri auttaa niitä heikommin pärjääviä. Heidän kanssaan voidaan käyttää enemmän aikaa juuri heidän tarvitsemiinsa tehtävätyyppeihin. Ne jotka pystyvät oppimaan enemmän, voivat käydä samaan aikaan omantasoisiaan tehtäviä.

Nyt kaikki käyvät samaa sisältöä. Osalta se menee yli hilseen ja he eivät opi mitään. Osalle sisällöt taas ovat ihan liian helppoja ja hekään eivät opi mitään.

Koulussamme oli joustavat tasoryhmät esimerkiksi matematiikassa. Olen ikäluokkaa, joka oli Pisassa parhaimmistoa.

Vierailija
8/83 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasoryhmät parantavat oppimistuloksia, kun jokainen saa omille kyvyilleen sopivan vaativaa opetusta. Pysytään mukana, motivaatio parantuu, kun saa onnistumisia jne. 

Tasoryhmät on yksi keino muiden joukossa.

tasoryhmät kylläkin lisäävät segregaatiota. Siitä on monta esimerkkiä ja tutkimustuloksia. Tuo, että sen avulla heikot saisivat parempaa tukea, on valitettavasti ihanne, joka ei kuitenkaan toteudu.

Vierailija
9/83 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on lukion matikassa tasoryhmät ollut viimeiset xxx vuotta. Kerrotko miten on vaikuttanut

Vierailija
10/83 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se asia ei ole näin yksinekertainen. Kun olet siellä huonmpien ryhmässä se leimaa sinun identiteettiä ja muuttuu itseään toteuttavaksi ennustukseksi.

Ennen meillä oli enemmän tarkkailuluokkia ja pärjättiin paremmin, miksei samansuuntainen kehitys toimisi nytkin? 

Muutenkaan en ymmärrä, että sen sijaan että annettaisiin enemmän apua ja tukea sitä tarvitseville, laitetaan kaikki kärsimään. Ehkä kyse on enemmän yhteiskunnallisen asennemuutoksen paikasta kuin mistään muusta. Mä en käsitä, miksi mun koulutaipaleen piti olla ankea jotta heikommin pärjäävillä ei mukamas olisi niin paha mieli. Selkeästi heillä kuitenkin oli, ja olivat tosi tietoisia omasta tasostaan. 

Vierailija
11/83 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras opettaja voidaan laittaa opettamaan sitä heikoimmin menestyvien ryhmää. Hyvät oppilaat pärjäävät heikommallakin opetuksella. Nyt he eivät usein saa opetusta ollenkaan.

Vierailija
12/83 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasorymillä voidaan juuri auttaa niitä heikommin pärjääviä. Heidän kanssaan voidaan käyttää enemmän aikaa juuri heidän tarvitsemiinsa tehtävätyyppeihin. Ne jotka pystyvät oppimaan enemmän, voivat käydä samaan aikaan omantasoisiaan tehtäviä.

Nyt kaikki käyvät samaa sisältöä. Osalta se menee yli hilseen ja he eivät opi mitään. Osalle sisällöt taas ovat ihan liian helppoja ja hekään eivät opi mitään.

Koulussamme oli joustavat tasoryhmät esimerkiksi matematiikassa. Olen ikäluokkaa, joka oli Pisassa parhaimmistoa.

Mitä vit un väliä jollain pisa-tuloksilla? Wuhuu, saitte parhaat pisa-tulokset!

Oletko katsonut maailmaa ja ympärillesi? Näetkö, että täällä on paljon niitä älykkäitä ihmisiä, jotka ovat varmaan saaneet ihan hyvät pisteet joo monissakin kokeissa, mutta he ovat niin vi tun itsekkäitä, että sytyttävät sotia ja tap pavat viattomia ihmisiä.

Mitä ihmettä. Eikö tämä maailma juuri nyt tarvitissis jotain muuta kuin testejä ja segregaatiota?

Vierailija
13/83 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko segrekaatio pahasta jos sen vaihtoehtona on se että kaikki taantuu niiden surkeimpien tasolle?

Vierailija
14/83 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasoryhmät parantavat keskimääräisiä tuloksia, koska lahjakkaammilta vaaditaan enemmän.

Muiden seassa nämä laiskottelevat, koska niin kaikki muutkin tekevät.

Vierailija
15/83 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkisluokat tarvitaan takaisin. Olen niin iloinen että minun aikana sellaiset oli vielä olemassa. Sellaiset nuoret rikolliset päätyivät sinne. Eivät opiskelleet mitään vaan kaikki aika luokassa käytettiin häiriön aiheuttamiseen.

Vierailija
16/83 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan se ja sama, tässä oli vain kyse pisa-tuloksista.

Vierailija
17/83 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajien pitää pyytää S2 oppilaita jäämään kotiin PISA koepäivänä niin Suomen tulokset pomppaa taas reilusti ylöspäin.

Vierailija
18/83 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onko segrekaatio pahasta jos sen vaihtoehtona on se että kaikki taantuu niiden surkeimpien tasolle?

opettele kirjoittamaan ja tule sitten uudelleen.

(Onko se joku projektio, että luulet toisten olevan huonoja, vaikka titse olet :D:D)

Vierailija
19/83 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vit un väliä jollain pisa-tuloksilla? Wuhuu, saitte parhaat pisa-tulokset!

Oletko katsonut maailmaa ja ympärillesi? Näetkö, että täällä on paljon niitä älykkäitä ihmisiä, jotka ovat varmaan saaneet ihan hyvät pisteet joo monissakin kokeissa, mutta he ovat niin vi tun itsekkäitä, että sy

Ne tollotko sitten aiheuttaisivat vähemmän sotia ja harmia yhteiskunnalle kuin älykkäät?

Vierailija
20/83 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin peruskoulua 1970-luvulla.

Englannissa oli pitkä keski ja lyhyt englanti mulla oli pitkä. Matematiikassa samat tasot, ja mulla taso oli keskitaso.

Ruotsissa oli muistaakseni vain pitkä ja lyhyt ruotsi. Mulla oli pitkä.

En tuntenut alemmuutta, että matikka oli vain keskitasoa, mulle oli selvää, että matemaattisille aloille en suuntaudu. Mulla oli enemmän kielipäätä.

Niinpä onkin huvittavaa, että toisen urani olen nyt tehnyt alalla, jossa matematiikka on olennainen osa työtä. Joten eivät nuo tasot kuitenkaan kiveen hakannut opiskelijan kohtaloa. Ainakaan siis minun kohdalla. Muista en tiedä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän