Nyt mammat: BBC yhteiskuntaluokkatesti! Mihin luokkaan sinä kuulut?
Palstan ikuisuusaihe eli mihin yhteiskuntaluokkaan kukakin kuuluu on nyt ratkaistu! Käy testaamassa oma luokkasi alla olevasta linkistä (tosin englanniksi, joten duunareille testi voi olla vähän hankala...):
http://www.bbc.co.uk/news/magazine-22000973
Minulle tuli "eliitti" :D
Kommentit (44)
Mun tulos oli
Established middle class
This is the most gregarious and the second wealthiest of all the class groups. According to the Great British Class Survey results, lots of people in this group:
Enjoy a diverse range of cultural activities
Went to university
Are comfortably off, secure and established
Ihan, kuten oletinkin.
Hutasin ton miten sattuu ja tulos oli:
Result: the class group you most closely match is:
Emergent service workers
This class group is financially insecure, scoring low for savings and house value, but high for social and cultural factors. According to the Great British Class Survey results, lots of people in this group:
Are young
Enjoy a cultured social life
Rent their home - almost 90%
Eli ihan totta. Oon opiskelija ja 23v.
Hah, tuli ykkösluokka. Olisin kuvitellut, että 2 tai oikeastaan 3 olisi ollut osuvin, koska en ole mielestäni hirveän kulturelli saati sosiaalinen. Niin ja ennen muuta yllättävän pienillä tuloilla ja omaisuudella siihen ryhmään pääsi, kuvittelin että Britanniassa on tämä ison vanhan rahan - tai ainakin isojen rähjien linnojen - porukka melko suuri!
[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 16:03"]
Tulotaso sanelee testissä eliitin, onpas täällä palstalla todellista palkkaeliittiä. Ja kaikki eliitit varmaan huomasivat, että tulot olivat punnissa ja verojen jälkeen eli talouden nettotulot yli 120 tuhatta euroa. Tätä palstaa sitten käyttää monet Suomen ylimmästä tulopromillesta.
[/quote]
Paitsi että minä laitoin (todelliset) tulomme välille 50 000-100 000 puntaa, ja silti jouduin eliittiin. Eli aika helpolla tuon testin mukaan sinne pääsee.