Laivan buffassa, jännä tapaus..
Oltiin miehen kaa buffassa ja meidät oli sijoitettu kahden muun henkilön kanssa samaan pöytään, mistä syystä siis olen näin tarkkaan päässyt jonkun ruokailua seuraamaan.. (kun joku kyyläksi kuitenkin kohta syyttää..)
Niin, tervehdin tuota pariskuntaa kuten mielestäni tapohin kuuluu, vaikkei nyt välttis sen kummempaa keskustelua kehittyisikään. Nainen vaikutti miltei säikähtyneeltä, mutta vaisusti sanoi hei.. Mies, tuo suht´komea Kiefer Sutherlandia muistuttava, vain mulkaisi pahantuulisesti. Oli selvää, ettei tarttis keskustella yhtään mistään heidän kanssaan. Mies lähti heti hakemaan alkupaloja ja palasi pian, lautanen kukkuroillaan paistettuja perunoita ja lihapullia, leipälautasella 3 voideltua ruisleipä, juomaksi olutta. Naisella oli sushirullia ja jotain salattia sekä 3 lasillista Fantaa.
Söivät aika vähin äänin, sitten mies sanoi hakevansa lämmintä ruokaa ja tuli hetken päästä lautanen kukkuroillaan paistettuja perunoita ja lihapullia sekä 3 voideltua ruisleipää.
Heh.. makujen sinfoniaa..
Kommentit (35)
No olihan toi ihan hauska juttu, mutta ehkä en olisi ihan tänne av:lle asti aloitusta lähtenyt tekemään. Toki miehen kanssa varmaan hihitellyt jälkeenpäin.
Ehkä se on tosiaan joku heidän sisäpiirivitsi, että mies sanoo menevänsä hakemaan alku- tai pääruokaa vaikka ottaakin aina samaa. Tai ehkä meni sinne aikeenaan ottaa jotain mutta, mutta totesikin, ettei mikään muu houkuta.
Se, mitä järkeä on syödä pelkästään tuollaista ruokaa on sitten toinen juttu.
Aika hauska juttu :D miksei ihmiset halua keskustella muiden kanssa...oon törmännyt tollasiin samanlaisiin katseisiin useasti :D.. kännissä sitten keskusteleminen sujuu :D
No onhan tuo nyt hupaisaa! Mut ei kai sitä ap:lle voi kukaan myöntää...
Mä syön laivan buffassa pääasiassa perunaa ja lihapullia ja jälkkäriksi jätskiä kinuskikastikkeella. Mä häpeän joka kerta itseäni, mutta en voi mitään. Toki maistelen muitakin, mutta kaikkea muuta maistelen lähinnä yhden haukun verran.
Jostain kumman syystä kaikki mun kolme lasta osaavat käyttäytyä buffetissa, toisin kuin mä. He maistelevat kaikkea tosi paljon ja ovat tosi ennakkoluulottomia ja mä olen heistä tosi ylpeä.
Mä olen selittänyt tuota lihapulla-ahmimista sillä, että ne maistuvat parhaimmilta, mutta en tiedä. Taidan olla jäänyt jollain tavalla lapsen tasolle ruokamaussani. Sitten jos lähden kaveriporukalla buffettiin, niin en todellakaan kehtaa syödä pelkkiä lihapullia ja perunoita, vaan yritän syödä enemmän niitä muitakin tarjottavia.
On toi musta aika hupaisaa. Ja kai mäkin olen sitten jotain ihme roskasakkia kun olen joutunut matkaseuralaiseni kanssa samaan pöytään toisen pariskunnan kanssa kun kahden hengen pöytiä ei vaan riitä kaikille. Kummasti laivayhtiö nimestä päättelee ketkä on roskaa ja ketkä pääsee kahden hengen pöytään :O
[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 13:44"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 13:34"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 13:26"]
Olipas todella jännää siellä buffassa sitten.
[/quote]
Joo, todella oltiin jännän äärellä! Otsikko lupasi jännitystä, mutta mitään ihan näin jännää en olisi kyllä osannut edes odottaa.
[/quote]
Minäkin haluan jännitystä ja ajattelinkin tilata risteilyn viikonlopuksi. Mutta kummassa on jännittävämpi buffa, Turku-Tukholma- vai Helsinki-Tukholma-välillä? Paras varmaan ottaa biffaan tabletti mukaan, että jännityksen keskellä saa heti kirjattua muiden syömiset ylös. Koska hytissä ei ehkä enää muista, ottiko naapuri 3 ruisleipää vai 2 valkoista leipää!
[/quote]
No hitsi, ihmisethän on tähän asti kai kuvanneet vain omia annoksiaan, vaikka paljon enemmähän sitä keskustelua saakin aikaan naapuripöydän annoksista.
Eikö muita ihmetyttänyt se, että miksi se nainen oli niin säikky?
No hei, ehkä ne alkuruuan perunat ja lihapullat oli kylmiä, ja pääruuan vastaavat lämpimiä.
Aivan sama mitä kukin syö, mutta aivan kauheaa, kun laitetaan syömään tuntemattomien pöytään. Kerran ollut kaverin kanssa sellaisessa tilanteessa ja pöydässä istui pariskunta. Nainen käänsi selkänsä meille ja asetti tuolinsa niin ettei nähnyt meitä. Kerrassaan törkeää, että aikuinen voi käyttäytyä noin.
Oltiin kerran muutaman hengen kaveriporukalla laivan buffassa ja jouduttiin istumaan pyöreässä pöydässä erään pariskunnan kanssa. Eipä sille mitään voinut kun ei vapaita pöytiä muuten ollut, mutta olisi ollut kiva siinä buffaan mennessä tietää, että samaan pöytään tulee muitakin niin olisi voinut ehkä mennä muualle syömään.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 14:09"]
No onhan tuo nyt hupaisaa! Mut ei kai sitä ap:lle voi kukaan myöntää...
[/quote]
Minunkin mielestä oli hassua. Laivan buffetissa kun tunnetusti on niin loistavat ja monipuoliset valikoimat, että itse en kyllä tyytyisi syömään pelkkää perunaa ja lihapullia. Kaikenlaisia nirsoja sitä onkin.
Jos on valmis maksamaan 37euroa paistetuista perunoista ja lihapullista niin antaa vaan mennä vaikka useampi lautasellinen.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 13:23"]
Äh, te hukkasitte oikeesti koko pointin tästä. Eiks ketään muuta huvita se, että mies haki todellakin alkupalaksi ja pääruuaksi samaa safkaa, mutta mainitsi erikseen hakevansa LÄMMINTÄ RUOKAA vaikka oli sitä samaa jo syönyt alkuruuaksi (annoksen koko ei vastaa alkuPALA-termiä).
ap
[/quote]
Mä tajusin! Hauska juttu enkä pidä sua yhtään pahantahtoisena. Mies tiesi mistä tykkää :)
Jos ei kyennyt syömään paljon muuta? Oli tullut puolisonsa mieliksi sinne buffaan, mutta itse tyytyi sitten niihin turvallisiin ruokiin.
Itse olen syönyt buffassa monesti pelkästään kurkkusiivuja, keitettyä riisiä ja jotain vähän maustettua lihaa. Kyllä on tätäkin ihmetelty. Ruoka-aineallergikon iloja :(
Meidän tuttavapiirissä onkin vitsinä juuri, että minä lähden syömään niitä alkupaloja, lämmintä ruokaa ja jälkiruokaa. Ja aina on lautanen samannäköinen...
Tärkeää on kuitenkin sosiaalinen yhdessäolo. Ja kun lapsemme pitävät erilaisten makujen maistelusta, niin buffa on siksikin hyvä valinta.