Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kilpirauhasen vajaatoimintako? Hoitoalan ihmisiä tai muita asiasta tietäviä paikalla?

Vierailija
21.03.2019 |

Eli siis olen nyt pari kolme vuotta "tapellut" että pääsisin kilpirauhaskokeisiin. No maanantaina olo alkoi olemaan jo melko sietämätön ja soitin terveyskeskukseen ja pääsin kokeisiin. Tänään soittelin tuloksista ja arvot oli sellaiset että vajaatoiminta on mahdollinen. Siinä sitten yritin saada asiaa eteenpäin eli lääkäriaikaa tms mutta hoitaja sanoikin vaan että seuraillaan ja katsellaan muutaman kuukauden päästä uudestaan. Eikä siinä mitään, ymmärrän että joskus vaan seuraillaan mutta väsyttää jo tuo jatkuva taistelu ja se että ei pääse edes lääkäriä näkemään vaikka oireita on pitkä lista, jotka toki voi johtua muustakin mutta siksi juuri lääkäriin haluaisinkin.
Ja oireita ovat siis;
-Palelu (aina. Myös kesällä nukun mm.kahdella peitolla)
-Ihon kuivuminen
-Vatsaoireet
-Kiertohuimas myös istuallaan
-Rintaa pistelee ja sydän muljahtelee, ilman stressiä tai rasitusta
-Paino on noussut 30kg puolen vuoden aikana (Syön ihan normaalisti)
-Ääni käheytyy vähän väliä
-Uskomattoman paha väsymys (ei siis todellakaan riitä 8 tai 9 tunnin yöunet)
-Outoja nivelkipuja
-Kylmät kädet ja jalat
jnejne..
Eli onko tää nyt ihan tuhoontuomittu ajatus että nää voisi johtua kilpirauhasesta ja oonko tosiaan niin luulosairas kun hoitajat tuntuu ajattelevan? Miten muut on saanu diaknoosin ja lääkityksen?

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle laitettiin aikanaan kokeeksi lääkitys noilla sun oireilla ja rajaa hipovilla arvoilla. Tarkemmissa testeissä paljastui krooninen tulehdus.

Apu ei tuu keskustelupalstoilla roikkuessa. Ei myöskään niin että vänkää niitä lääkkeitä väkisin. On hyvä ensin tutkia kaikki mahdollisuudet, kun kilppari oireilee niin monilla eri tavoilla, että avaatpa lääketieteellisen opuksen mistä tahansa kohdasta, kilpparin oireet sopii kuin nenä päähän useimpiin aukeamalla kuvailtuihin sairauksiin.

Vierailija
2/95 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menisin lääkäriin, vaikka sitten yksityiselle jos ei muu auttaisi. Tee sinäkin samoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis etkö ole kolmessa vuodessa saanut säästettyä satasta, millä pääset kokeisiin ilman lähetettä yksityiselle?

Voi olla ja voi olla ettei. Voi olla myös hyvinkin jodinpuute, oireet täsmäävät hyvin ja sen puute toki johtaa myös kilpirauhasongelmiin. 

Vierailija
4/95 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän on juuri se ongelma, että en siis saa lääkäri aikaa, sairaanhoitaja puhelimessa sanoi vaan että jaahas, voi olla että on kilpirauhasen vajaatoiminta ja että en tarvitse lääkäriaikaa. Enkä tosiaan ole vängännyt lääkkeitä tai diagnoosia, vaan ihan vaan yrittänyt päästä lääkäriin jotta tietäisin mistä oireet johtuu. Koko lähisuvun naisilla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja siitä siis päättelin että se on todennäköinen syy oireille, koska kaikki joille olen asiasta puhunut on sanonut että heillä oireili samalla tavalla. Tuntuu vaan että kun soittelin samaan aikaan tuloksia ja yritin varata lääkäriaikaa, että leimataan välittömästi luulotautiseksi. :)

Vierailija
5/95 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko on ruumiinlämpösi? Etenkin aamulla juuri herätessä?

Vierailija
6/95 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässähän on juuri se ongelma, että en siis saa lääkäri aikaa, sairaanhoitaja puhelimessa sanoi vaan että jaahas, voi olla että on kilpirauhasen vajaatoiminta ja että en tarvitse lääkäriaikaa. Enkä tosiaan ole vängännyt lääkkeitä tai diagnoosia, vaan ihan vaan yrittänyt päästä lääkäriin jotta tietäisin mistä oireet johtuu. Koko lähisuvun naisilla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja siitä siis päättelin että se on todennäköinen syy oireille, koska kaikki joille olen asiasta puhunut on sanonut että heillä oireili samalla tavalla. Tuntuu vaan että kun soittelin samaan aikaan tuloksia ja yritin varata lääkäriaikaa, että leimataan välittömästi luulotautiseksi. :)

Siis että sulla voi olla kilpirauhasen vajaatoiminta ETKÄ tarvitse lääkäriaikaa? Täh? Etenkin kun tiedossa on tuo sukurasitekin. Perusteliko edes mitenkään miksi et aikaa saa?

Vierailija
7/95 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis etkö ole kolmessa vuodessa saanut säästettyä satasta, millä pääset kokeisiin ilman lähetettä yksityiselle?

Voi olla ja voi olla ettei. Voi olla myös hyvinkin jodinpuute, oireet täsmäävät hyvin ja sen puute toki johtaa myös kilpirauhasongelmiin. 

En ole saanut en,. Ja kokeissa siis kyllä kävin, joiden mukaan on kilpirauhasen vajaatoiminta, mutta sairaanhoitajan mielestä se koe on vaan sattumaa ja siksi en pääse lääkärille.

Vierailija
8/95 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein usko, että eivät muka päästäisi sua lääkäriin. Mene sitten yksityiselle kai sulla on rahaa säästössä.

Vierailija
9/95 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taas niin avuton tapaus.

Vierailija
10/95 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis että sulla voi olla kilpirauhasen vajaatoiminta ETKÄ tarvitse lääkäriaikaa? Täh? Etenkin kun tiedossa on tuo sukurasitekin. Perusteliko edes mitenkään miksi et aikaa saa?

Jep. Juurikin näin. Sanoi siis puhelimessa suunnilleen niin että "tuo tulos voi olla ihan sattumaa niin ei tähän tarvitse lääkäriaikaa, seuraat vaan miten tilanne kehittyy. Meillä on kaikki ajat toukokuulle asti täynnä niin en yhden kokeen perusteella lähtisi sinua lääkärille laittamaan."

Vierailija
11/95 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On taas niin avuton tapaus.

Niin tottavie olen, en kai minä muuten epätoivosena täällä kyselis. Että jos sinulla on ihan oikeasti jotain vinkkiä millä sanamuodolla saan sen lääkäriajan niin kerro toki.

Vierailija
12/95 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat uusiksi niin monta kertaa että puhelimeen vastaa joku muu kuin tuo hieman vajailla tiedoilla oppiarvonsa saavuttanut sisar hento valkoinen, ja selvität tilanteesi. Vajaa apinakin tajuaa, että sun tilanteesi pitää lähteä selvittämään, oli kyseessä sitten vain satunnainen virheellinen kilpparitesti, tai jotain ihan muuta.

Vierailija
13/95 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko on ruumiinlämpösi? Etenkin aamulla juuri herätessä?

35,6. Kuukautisten aikana vähän korkeampi.

Vierailija
14/95 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on kyllä nyt jokin viestintäongelma. Miten niin lääkärille ei saisi aikaa? Ainahan sen saa, kun on oikeita oireita. Ja sulla tuntuu olevan ihan riittävästi.

Vierailija
15/95 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat ajan jonkun muun asian takia, ellei muu auta. Tai meet päivystykseen. Kyllä apua täytyy saada jos on tarve.

Vierailija
16/95 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en aikoinaan päässyt julkiselle puolelle, labrat sentään suostuivat ottamaan ja ihan pielessähän ne kilpirauhasarvot oli. Oireitakin pitkä liuta. Hoitaja oli sitä mieltä etten lääkäriaikaa tarvitse, tiukan puhelun jälkeen lupasi puhelinajan. Kieltäydyin puhelinajasta ja varasin samantien ajan yksityiselle. Siellä aloitettiin heti koelääkitys ja sen myötä oireet hävinneet sekä arvot korjaantuneet. Kilpirauhassairaudet on julkisen puolen terveydenhoidossa todella alihoidettuja. Varaa aika suoraan yksityiselle!

Vierailija
17/95 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis jännä nähdä mikä meteli nousisi jos sen toisen kansataudin diagnosointia ja hoidon aloitusta vetkuteltaisiin tähän tapaan. Ei kilpparivajis yhtä nopeasti hoitamattomana hautaan vie kuin diabetes, mutta samalla tapaa on yleensä krooninen, ja varsin invalidisoiva hoitamattomana. Ja ei voi olla kyse edes siitä että sairautta ei tunneta, antiikin Kreikassa osattiin jo diagnosoida mm. struuma ja hoitaa sitä, länsimainen lääketiedekin tutustui kilpirauhaseen ja sen toiminnan häiriöihin jo 1700-luvulla.

Vierailija
18/95 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä on kyllä nyt jokin viestintäongelma. Miten niin lääkärille ei saisi aikaa? Ainahan sen saa, kun on oikeita oireita. Ja sulla tuntuu olevan ihan riittävästi.

Voi kun olisiki siitä kiinni. Joo, helppohan se on keskustelupalstalla sanoa että "kyllä puhuin ja selitin selvästi ja rauhallisesti" kun milläpä sen todistaa, mutta juuri näin tein. Soitin siis terveyskeskukseen niinkuin käskettiin että:

"Hei! Kävin kokeissa ja soittelen että mitkä tulokset oli"

johon SH: "Tulokset on nämä ja nämä eli on vajaatoiminnan puolella mutta voi olla sattumaa niin seuraillaan!"

Minä:"Ok. No... Minä varaisin lääkäriajan kun minulla on (selitin oireet) ja olo alkaa olla aika sietämätön noiden kanssa."

SH:"Kuule nämä arvot niin on melkein normaalin puolella niin en minä sinua lääkärille lähettäisi kun kaikki ajat on toukokuulle asti täynnä. Eikä se olo näillä arvoilla voi olla sietämätön. Seuraillaan."

Vierailija
19/95 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varmaankin yrittäisin ensin toiseen terveyskeskukseen (tämän saa vaihtaa) ja sitten yksityiselle, jos ei lääkäriaikaa muuten löydy.

Vierailija
20/95 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä varmaankin yrittäisin ensin toiseen terveyskeskukseen (tämän saa vaihtaa) ja sitten yksityiselle, jos ei lääkäriaikaa muuten löydy.

Tätäkin yritin. Kiehahti veri niin pahasti että soittelin toiseen terveyskeskukseen, että saisin lääkärille ajan ja siellä joku melko kyllästyneen oloinen mies sanoi että "Soittele omalle terveysasemalle." :D Voi itku kun en tiedä pitääkö itkeä vai nauraa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi