Mistä koirani tietää, milloin ajattelen sitä?
Monta kertaa on käynyt niin, että olen ollut eri huoneessa kuin koira, ajatellut koiraa jotenkin intensiivisesti, ja kas kummaa, sekunnin päästä koira jolkottelee siihen viereen seurustelemaan. En varmasti ajattele ääneen eikä koira osaa lukea ajatuksia, joten mistä se sen tietää? Tai ehkä mä vaan olen niin ennalta-arvattava, että koira lukee mua kuin avointa kirjaa. :)
Kommentit (7)
No juu, ja ihan varmaan osaakin lukea sun ajatukset ollessaan toisessa huoneessa. Hahha.
2; joo, on tää mystistä. Nyt siis ajattelin koiran parasta kaveria, entisen naapurin koiraa, jonka kanssa nähtiin päivittäin. Avasin vaan oven ja koirani juoksi heidän ovelleen, ja koirat olivat kuin paita ja peppu. Minäkin tykkään tuosta koirasta ja mietin nyt sitten pitkään ja hartaasti että mitähän sille kuuluu. Kuulin kuinka koira nousi nukkumasta ja meni ovelle innoissaan vinkumaan, että päästä mut!
ap.
Koirilla on paljon tarkempi hajuaisti kuin ihmisillä. Ehkä ajatellessasi koiraasi erität jotain sellaista, johon koiran nenä reagoi.
Ihan ot, mut pakko kertoa koirajuttu. Olikohan se nyt toissapäivänä, istuskelin sohvalla ja lueskelin jotain lehteä, telkkari oli auki. Koira nukkui umpiunessa lempinojatuolissaan. Televisiosta kuului oopperamusiikkia, miestenorin laulua. Koira pomppasi istumaan ja aloitti uskomattoman ujelluksen tyyliin oo-uu-maa-uii-iuu-njau-wou. Multa putos lehti kädestä, en ole ikinä kuullut mitään vastaavaa koirani suusta. Aarian loputtua koirani jatkoi uniaan.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2013 klo 14:56"]
Ihan ot, mut pakko kertoa koirajuttu. Olikohan se nyt toissapäivänä, istuskelin sohvalla ja lueskelin jotain lehteä, telkkari oli auki. Koira nukkui umpiunessa lempinojatuolissaan. Televisiosta kuului oopperamusiikkia, miestenorin laulua. Koira pomppasi istumaan ja aloitti uskomattoman ujelluksen tyyliin oo-uu-maa-uii-iuu-njau-wou. Multa putos lehti kädestä, en ole ikinä kuullut mitään vastaavaa koirani suusta. Aarian loputtua koirani jatkoi uniaan.
[/quote]
Ihana. :D Eläimet on ihan pimeitä, ja siksi just parhaita kavereita ihmisille, muutamien hyvien ihmistyyppien lisäksi.
Minä uskon että koirat osaavat jossain määrin lukea ajatuksia, jotkut koirat paremmin kuin toiset. Olen myös kokeillut tuollaista usein, että jos koira on toisessa huoneessa, visualisoin sen tulemassa luokseni, ja erittäin usein homma toimii. Minulla on yksi koira joka on erityisen herkkä tuollaiselle, sitten yksi joka ei ole muutenkaan niin kovin ihmisrakas vaan enemmän sellainen erakkoluonne joka ei tunnu reagoivan juuri ajatuksiin (ellei ne sitten ole nähtävissä kehonkielestä suoraan päälle tai ole niin voimakkaita että koira esim. haistaa ajatuksia seuraavan ahdistuksen tai pelon).