Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä on että kaikki pitää aina saada HALVALLA?!

Vierailija
02.04.2013 |

Oikeasti, parikin tyhjäpäätä on sitä mieltä, että meidän pitää "myydä" remontissa yli jäänyt kaksi metriä pitkä pala kivitasoa kahvipaketin hinnalla?! Oikeasti! 

 

MIkä siinä on, että joka asia pitäisi saada halvalla ja edullisesti ja mistään ei viitsittäisi maksaa mitään? Mutta tietenkin pitää olla priimaa ja mielellään kotiinkannettuna. 

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon huomannu saman asian. pitää saada uutta ja ilmaseks

Vierailija
2/18 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama havainto. Ja nämä samaiset, jotka yrittää saada halvalla (mielellään ilmaiseksi) nii kauhistelee sitten taas toisten edullisia löytöjä. Pitävät niitä kalliina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta halvalla, myy kalliilla. Se on mun mottoni, tosin koskee osakesijoittamista. Voisiko teidän tason ostaja olla myymässä tasoa eteenpäin ja havittelee voittoa?

Vierailija
4/18 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookin kirppareilla näkee usein. "ostetaan Racoonin/Ticketin/Reiman ym. kalliin merkin hyväkuntoinen, vähänkäytetty haalari edulliseen hintaan" ja kun joku tarjoaa oikeasti melko hyvään hintaan esim. 40e, niin se on ostajasta ihan liian paljon :D :D

 

Eli käytännössä jollekin köyhälle wannabeelle pitäisi antaa hyväkuntoinen, oikeasti kallis haalari ilmaiseksi, niin olisi hyvä.

Vierailija
5/18 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole hullu, joka pyytää, vaan hullu, joka maksaa.

Totta helkkarissa en maksa ylihintaa asioista, jotka voin saada puoli-ilmaiseksi. Siksi tuota varallisuutta onkin kertynyt ihan kivasti.

Tyhmä se, joka maksaa.

Vierailija
6/18 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2013 klo 10:30"]

Eihän se ole hullu, joka pyytää, vaan hullu, joka maksaa.

Totta helkkarissa en maksa ylihintaa asioista, jotka voin saada puoli-ilmaiseksi. Siksi tuota varallisuutta onkin kertynyt ihan kivasti.

Tyhmä se, joka maksaa.

[/quote]

 

Niin, enkä minä myy sitä kivitasoa kahvipaketin hinnalla :D Jos kahvipakettia kalliimpi pyyntihinta on kivitasosta ylihinta niin on aika pässi ihminen liikkeellä.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/18 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahapula? Naimisissa ollessani olin hyvinkin antelias koska toimeentulo oli tosi hyvä, annoin mielelläni kiertoon kaiken hienonkin ihan ilmaiseksi. Sitten  erosin, elintaso yli puolittui ja kas kummaa; pakko yrittää saada kaikki mahdollisimman halvalla. Kun tarvitsee jokaisen kympin, mieluummin myy sen vanhan piironginkin kuin antaa ilmaiseksi tarvitsevalle. Kaupassa pitää joskus miettiä ne tärkeimmät ku kaikkea ei voi ostaa. Siinä tilanteessa se ilmaiseksi saatu tulee tosi tarpeeseen. Mä en nää tässä ongelmaa. Jos on varaa- miksi ei auta? Jos ei ole, niin sitten ei auta. Joo ymmärrän kyllä että jotkut haluaa vain ahneuttaan kaiken ilmaiseksi, mutta moni ihan tarpeeseen. Mun mielestä on kivaa antaa silloin kun siihen on varaa. usein muuten ne joilla on kaikkea ei osaa luopua mistään ja vähävaraisemmilla on varaa olla vieraanvaraisia:)

Vierailija
8/18 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapariskinta on juuri tuollaisia. Ilmaiseksi tai hemmetin halvalla pitää kaikki pystyä tekemään vaikka tulotkin heillä ovat normaalia paremmat. Välillä tuo menee ihan överiksi, esim. oltiin porukalla ulkoilemassa niin tämä ystäväpariskunnan mies raahasi sitten muutaman kilometrin mukanaa jotain tukkia, kun siitä saa ilmaiseksi polttopuuta. Naapurilta tietty lainasi välineet pilkkomiseen ;D

 

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/18 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kannattaa yrittää aina saada mahdollisimman halvalla mahdollisimman hyvää. Ihmettelen kyllä jos joku ei itse näin tee. Nuo remonttiylijäämätkin on vähän sellaisia että niistä on vaikea päästä eroon. Meilläkin on autotalli täynnä kaikenmaailman putken pätkiä, villapaaleja ja muita eristeitä. Vaikea niitä on saada sieltä kenellekkään ilmaiseksikaan. Nuo kivitasothan nyt on tosiaan kalliita, että ei nyt ilmaiseksi kannata antaa, mutta on se varmasti vaikeaa löytää se ihminen joka sitä tarvitsee ja siitä maksaa tarpeeksi. Helposti jää pyörimään omaan varastoon. 

 

Ja tuosta haalarin hinnasta. Noita haalareita saa alennusmyynnistä uutena 50 eurolla, joten 40  euroa käytetystä on paljon. Tokikin se harmittaa jos itse on ostanut sen sillä normaalihinnalla, mutta tässähän se juju juuri piileekin, että ei pidä itsekkään maksaa liika.

Vierailija
10/18 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2013 klo 10:43"]

Rahapula? Naimisissa ollessani olin hyvinkin antelias koska toimeentulo oli tosi hyvä, annoin mielelläni kiertoon kaiken hienonkin ihan ilmaiseksi. Sitten  erosin, elintaso yli puolittui ja kas kummaa; pakko yrittää saada kaikki mahdollisimman halvalla. Kun tarvitsee jokaisen kympin, mieluummin myy sen vanhan piironginkin kuin antaa ilmaiseksi tarvitsevalle. Kaupassa pitää joskus miettiä ne tärkeimmät ku kaikkea ei voi ostaa. Siinä tilanteessa se ilmaiseksi saatu tulee tosi tarpeeseen. Mä en nää tässä ongelmaa. Jos on varaa- miksi ei auta? Jos ei ole, niin sitten ei auta. Joo ymmärrän kyllä että jotkut haluaa vain ahneuttaan kaiken ilmaiseksi, mutta moni ihan tarpeeseen. Mun mielestä on kivaa antaa silloin kun siihen on varaa. usein muuten ne joilla on kaikkea ei osaa luopua mistään ja vähävaraisemmilla on varaa olla vieraanvaraisia:)

[/quote]

Itsehän just sanoit että kun oli varaa niin annoit ja nyt olet käsi ojossa ottamassa ilmaiseksi? Ja lopuksi toteat että usein asia on päinvastoin? Tuskin olet mikään pyhimyspoikkeama? Itse ainakin annan silloin kun koen että sitä arvostetaan. Ruinaajille en anna mitään. Ja usein myyn alihintaan mutta en kyllä niin että joku tarjoaa jostain ihan naurettavan vähän. Sellaiset tarjoajat kun usein ovat ne vilpillisimmät. Ne jotka tosissaan tarvitsevat, eivät ruinaa.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/18 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2013 klo 10:45"]

Tuttavapariskinta on juuri tuollaisia. Ilmaiseksi tai hemmetin halvalla pitää kaikki pystyä tekemään vaikka tulotkin heillä ovat normaalia paremmat. Välillä tuo menee ihan överiksi, esim. oltiin porukalla ulkoilemassa niin tämä ystäväpariskunnan mies raahasi sitten muutaman kilometrin mukanaa jotain tukkia, kun siitä saa ilmaiseksi polttopuuta. Naapurilta tietty lainasi välineet pilkkomiseen ;D

 

 

[/quote]

Jos se halus samalla vähän parempaa liikuntaa. Olitte liian löysiä löntystelijöitä.

Vierailija
12/18 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2013 klo 10:50"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2013 klo 10:45"]

Tuttavapariskinta on juuri tuollaisia. Ilmaiseksi tai hemmetin halvalla pitää kaikki pystyä tekemään vaikka tulotkin heillä ovat normaalia paremmat. Välillä tuo menee ihan överiksi, esim. oltiin porukalla ulkoilemassa niin tämä ystäväpariskunnan mies raahasi sitten muutaman kilometrin mukanaa jotain tukkia, kun siitä saa ilmaiseksi polttopuuta. Naapurilta tietty lainasi välineet pilkkomiseen ;D

 

 

[/quote]

Jos se halus samalla vähän parempaa liikuntaa. Olitte liian löysiä löntystelijöitä.

[/quote]

 

Voihan se olla niinkin :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/18 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2013 klo 10:48"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2013 klo 10:43"]

Rahapula? Naimisissa ollessani olin hyvinkin antelias koska toimeentulo oli tosi hyvä, annoin mielelläni kiertoon kaiken hienonkin ihan ilmaiseksi. Sitten  erosin, elintaso yli puolittui ja kas kummaa; pakko yrittää saada kaikki mahdollisimman halvalla. Kun tarvitsee jokaisen kympin, mieluummin myy sen vanhan piironginkin kuin antaa ilmaiseksi tarvitsevalle. Kaupassa pitää joskus miettiä ne tärkeimmät ku kaikkea ei voi ostaa. Siinä tilanteessa se ilmaiseksi saatu tulee tosi tarpeeseen. Mä en nää tässä ongelmaa. Jos on varaa- miksi ei auta? Jos ei ole, niin sitten ei auta. Joo ymmärrän kyllä että jotkut haluaa vain ahneuttaan kaiken ilmaiseksi, mutta moni ihan tarpeeseen. Mun mielestä on kivaa antaa silloin kun siihen on varaa. usein muuten ne joilla on kaikkea ei osaa luopua mistään ja vähävaraisemmilla on varaa olla vieraanvaraisia:)

[/quote]

Itsehän just sanoit että kun oli varaa niin annoit ja nyt olet käsi ojossa ottamassa ilmaiseksi? Ja lopuksi toteat että usein asia on päinvastoin? Tuskin olet mikään pyhimyspoikkeama? Itse ainakin annan silloin kun koen että sitä arvostetaan. Ruinaajille en anna mitään. Ja usein myyn alihintaan mutta en kyllä niin että joku tarjoaa jostain ihan naurettavan vähän. Sellaiset tarjoajat kun usein ovat ne vilpillisimmät. Ne jotka tosissaan tarvitsevat, eivät ruinaa.

 

[/quote]

 

:DD En sanonut olevani käsi ojossa ruinaamassa. Enkä ole:)  Kun on tiukempaa, pitää laskea rahansa paremmin että riittävät. ja silloin se halvalla saatu ilahduttaa. Kalliilla kun ei voi ostaa. Ja kyllä, tässäkin tilanteessa koen olevani vieraanvarainen ja antelias, tosin hiukan pienemmällä budjetilla kuin ennen. Ja on todella monia joilla ei ole pulaa mistään, joille se vieraanvaraisuus ei tule mieleenkään- tämän huomaa hyvin esimekiksi lasten kavereiden kautta. Ihan ok, kukin tavallaan. Enkä ole mikään pyhä, vaan tykkään ihan aidosti olla antelias. Vähästä voi vaan antaa vähemmän. Alkuperäinen kysymyshän oli miksi pitää saada halvalla- ja vastaus siihen että siksi kun ei ole varaa ostaa kalliilla:)

Vierailija
14/18 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin on mukava ihan antaa itselle ylimääräisiä, siitä saa niin hyvän mielen kun tekee jonkun iloiseksi..jos joku haluaa isommasta vaikka sen kahvipaketin antaa niin ihan ok!

Sitä enemmänkin tulee joskus ihmetelleeksi kun ihmiset vaikka kirpputorilla myyvät ihan sontaa, jostain kulahtaneesta bodysta pyydetään jopa euroja. Sellaisia mitä normi ei kehtaisi edes ilmaiseksi antaa, roskiin vaan.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/18 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi halvalla ostajat eivät tosiaan ole aina niitä vähävaraisempia, monesti ihan hyvätuloisia, mutta äärettömän pihejä. Noh, ei siinä mitään, kukin tavallaan.. mut juuri noi pihistelijät ovat yleensä niitä, jotka on kehumassa halpoja ostoksiaan tai kuinka paljon on tehnyt voittoa kaupallaan. Ahneita.. Itte lahjoitan mielelläni tuttaville turhat kamat jos tiedän, että jotain tarvitsevat, vaikka ne ehkä voisikin myydä pienellä hinnalla. 

Vierailija
16/18 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin on ihan normaalia kierrättää naapureidenkin kesken. Jos jollain on jotakin mitä ei tarvitse, niin kysellään kuka tarvii. Joko ilmaiseksi tai jos on kyseessä jotain isompaa, ihan nimellisellä korvauksella. Ja kas kummaa- joskus itsekin saa sillä nimellisellä korvauksella jotain tosi tarpeellista ja hyvää. Piheiltä ja ahneilta jää kaikki tää ilo kokematta:) Tulee moninkertainen hyvä mieli, vielä mainitsemattomina kulutuksen vähentäminen- joka lienee tämän hetken arvoista tärkeimpiä, pitäisi olla ihan kaikilla.

Vierailija
17/18 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman, varsinkin nettikirppiksellä. Samat ihmiset jotka tinkaavat, eivät oikeasti usein edes halua tuotetta, haluavat vaan kokeilla kepillä jäätä.

Vierailija
18/18 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2013 klo 18:56"]

Meilläpäin on ihan normaalia kierrättää naapureidenkin kesken. Jos jollain on jotakin mitä ei tarvitse, niin kysellään kuka tarvii. Joko ilmaiseksi tai jos on kyseessä jotain isompaa, ihan nimellisellä korvauksella. Ja kas kummaa- joskus itsekin saa sillä nimellisellä korvauksella jotain tosi tarpeellista ja hyvää. Piheiltä ja ahneilta jää kaikki tää ilo kokematta:) Tulee moninkertainen hyvä mieli, vielä mainitsemattomina kulutuksen vähentäminen- joka lienee tämän hetken arvoista tärkeimpiä, pitäisi olla ihan kaikilla.

[/quote]

On ihan eri asia tarjota halvalla/ilmaiseksi toisille jotain kuin PYYTÄÄ

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän