Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka auttaa vuokra asunto asioissa?

Vierailija
21.03.2019 |

Olen yli parikymppinen mutta asun kotona äitini kanssa. Syinä esim masennus ja muut itsenäistymistä viivästyttäneet henkiset sairaudet. Nyt on kova hinku saada oma kämppä. Opiskelen vielä vuoden mutta haluaisin jo olla valmiina sen jälkeen. Mutta en tiedä paljon vuokra asioista ja miten hakea. Mietin kuka voisi auttaa tälläisissä tilanteissa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästät vuokratakuut ja vakuutat vuokranantajalle, että sinulla on säännölliset tulot. Selvität vuokralaisen oikeudet ja velvollisuudet.

Eikö äitisi osaa neuvoa sinulle mitään?

Vierailija
2/11 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) vuokra-asunto kirjoitetaan näin.

2) katso onko nuorisosäätiöllä asuntoja paikkakunnallasi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae kunnan vuokra-asuntoja, Siellä neuvovat.

Vierailija
4/11 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae kunnan vuokra-asuntoja, Siellä neuvovat.

Huono neuvo ainakin Helsingissä.

Vierailija
5/11 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö äitisi osaa auttaa vuokra-asuntoasiassa?

Tosiaan kunnan vuokra-asunnosta monet ensiasuntonsa saavat.

Näistä asioista vastaavat virkailijat auttavat, tai ainakin pitäisi auttaa.

Jos sinulla on ongelmia, joiden tiimoilta olet ollut yhteydessä sosiaalitoimeen, pyydä apua heiltä.

Vierailija
6/11 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan kunnan/kaupungin vuokra-asuntotilanne vaihtelee paikkakunnittain huimasti.

Vierailija
7/11 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorisoasuntosäätiöstä suosittelen aloittamaan, jos omien asioiden hoitaminen on vielä noin alkutekijöissä.

Vierailija
8/11 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin sosiaalityöntekijä voisi ehkä auttaa.

Vierailija
9/11 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kissan hännän nostaisi jos ei kissa itse.

Vierailija
10/11 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko paikkakunnallasi Ohjaamoa? Sieltä saa apua tällaisissa(kin) asioissa, ei siis tarvitse olla työtön nuori.

Vierailija
11/11 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muutin 18-vuotiaana omilleni, sain vuokra-asunnon poikaystäväni kanssa kunnalta. Oli kyllä karmea läävä, hirveä vuokra ja mikään ei toiminut. Lopulta vuokrasuhde päättyi heidän puoleltaan laittomaan irtisanomiseen, nopeasti onneksi löysimme yksityiseltä asunnon, jossa asuimmekin useamman vuoden ja kaikki toimi.

Sen jälkeen aina kun on tarvinnut muuttaa, olemme muuttaneet yksityiselle, kaikki on toiminut oikein hyvin, tällä hetkellä parempaa vuokraisäntää saa hakea, en uskonut näinkään hyvää löytyvän. Yksi vuokranantaja oli hieman hidas hoitamaan asioita, mutta sai kyllä hoidettua asiat ja vuokra oli sen verran alhainen, ettei se haitannut.

Sinun kannattaa kuitenkin ensin yrittää hakea kunnalta asuntoa, jos et tiedä asioista eikä kukaan sinua voi neuvoa. Minä olin aika hyvin perillä kaikista vuokraus asioista muuttaessani, joten uskalsin vuokrata yksityiseltä. Yksityisiltä vuokratessahan silti suurempi riski on aina vuokranantajalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi