Olisitko onnellinen mies jos kotona olisi tällainen vastaanotto?
Mies tulee töistä kotiin raskaan työpäivän jälkeen. Kotona odottaa iloinen vaimo/tyttöystävä, joka on kattanut pöydän kauniisti ja valmistanut lempiruokaasi. Pöytä notkuu kaikkea hyvää, josta mies pitää kun tyttöystävä/vaimo on panostanut ruoan valmistukseen monta tuntia. Mitä herkut olisivat teillä? Mitä mieltä vastaanotosta ja tällaisesta tyttöystävästä/vaimosta?
Kommentit (92)
En tykkäisi että ruoka olisi heti. Vasta n. tunnin parin päästä kotiin tulosta. Ensin haluaisin 45 minuutin puhumattomuuden, että voisin toipua töistä, vain lyhyet tervehdykset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen laittanut meidän perheessä ruoat sen 25 v mitä ollaan oltu naimisissa, eli olisin kyllä melko hämmästynyt.
Jos vaimo haluaisi yllättää iloisesti niin olisi mieluummin odottamassa kaksi martinilasia käsissä, ja päällä helminauha ja korkokengät eikä muuta...
Suloista, että joku haluaa vielä tuossa vaiheessa nähdä puolisonsa alasti :) toivottavasti meilläkin. 9 v naimisissa
En tiedä onko 'suloista', mutta vaimoni on nyt 52 ja voin rehellisesti sanoa että hän on nyt varmaan kauniimpi ja seksikkäämpi kuin koskaan. Enkä tarkoittanut sitä, ettenkö näe häntä alasti muutenkin (tosin enemmänkin aina voisi...), mutta sitä vaan että vielä kaikkien näiden vuosien jälkeenkin tuollainen ylläri kyllä toimisi. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen laittanut meidän perheessä ruoat sen 25 v mitä ollaan oltu naimisissa, eli olisin kyllä melko hämmästynyt.
Jos vaimo haluaisi yllättää iloisesti niin olisi mieluummin odottamassa kaksi martinilasia käsissä, ja päällä helminauha ja korkokengät eikä muuta...
Suloista, että joku haluaa vielä tuossa vaiheessa nähdä puolisonsa alasti :) toivottavasti meilläkin. 9 v naimisissa
En tiedä onko 'suloista', mutta vaimoni on nyt 52 ja voin rehellisesti sanoa että hän on nyt varmaan kauniimpi ja seksikkäämpi kuin koskaan. Enkä tarkoittanut sitä, ettenkö näe häntä alasti muutenkin (tosin enemmänkin aina voisi...), mutta sitä vaan että vielä kaikkien näiden vuosien jälkeenkin tuollainen ylläri kyllä toimisi. :)
On se. Muista kertoa vaimollekin tuo! Siihen mekin tähdätään, vähistä aviovuosista huolimatta ikää on 40+. Onnellisia ollaan, mutta valitettavasti sairaudet ja ikääntyminen nakertavat itsetuntoa. Mikä olisikaan parempaa kuin kuulla puolisolta, että vuodet ovat kaunistaneet, vaikkeivät ne totisesti ole olleet helliä.
Vierailija kirjoitti:
riippuu millainen vastaanotto on yleensä, ei erityispäivinä
En ole suu viivana enkä valita. Jos olen ennen miestä kotona niin yleensä iloisesti otan vastaan arkenakin ja olen valmistanut tai valmistamassa ruokaa. Joskus tilaamme kotiinkuljetuksella ruokaa tai menemme ulos nauttimaan illallista. Sama tilanne on miehelläkin jos on kotona ennen minua. Erityispäivinä panostamme erikoisuuksiin ja luomme yhdessä onnistuneen lopputuloksen.
Vierailija kirjoitti:
Puolisoni saa lähes joka viikonloppu herkkuruokaansa. Ei siksi, että yrittäisin mielistellä häntä vaan siksi, että tykkään ruoanlaitosta. Pöydän hän kattaa itse, samoin hoitaa tiskit.
En mielistele eikä kyse ole alistumisesta. Haluan tehdä miehen olon tervetulleeksi, tällä tavoin ilmaisen välittämistä ja rakkautta miestä kohtaan. Kotimme on siisti ja täynnä rakkautta, teemme kodista yhdessä harmonisen.
Vierailija kirjoitti:
Minä kokkasin lähes joka päivä hyvät ruuat ja pöytä oli katettu miehen tullessa kotiin. Mulla oli enemmän aikaa, koska tein töitä kotona. Kyllä oli mies tyytyväinen.
Kirjoitit menneessä aikamuodossa, joten kysyn mitä tapahtui? Vastaavasti miten mies auttoi sinua?
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja tulen joka lähes päivä töistä vähän yli neljän suoraan lämpimän ruuan ääreen. Ruoka on tavallista, suht. terveellistä ja hyvää arkiruokaa. Mies tulee töistä tuntia aikaisemmin ja tykkää laittaa ruokaa, joten mikäs siinä. Me ei kateta pöytää, otetaan liedeltä mitä otetaan ja salaattikulho on apupöydällä, siitä saa ottaa mitä ottaa. Turhaa ajanhaaskausta kattaa mitään erikseen, jos ei ole juhlatilanne.
Olemme kaikki tapojemme orjia, mutta kokeile joskus tehdä toisin ja kattaa pöytä arkisin. Ei lainkaan ole turhaa eikä ajanhaaskausta vaan tuo lisää iloa ja harmoniaa elämään. :) Katamme pöydän joka kerta kun syömme yhdessä ja pöydällä on aina kukkia.
Vierailija kirjoitti:
Elokuvissa tapahtuu tuollaista. Tai sitten puoliso on työtön mielenterveysongelmainen maanisessa vaiheessa.
Olet katsonut liikaa elokuvia. Meillä tämä on ihan arkipäivää ja molemmat olemme työssäkäyviä. Ikävää jos olet masentunut, siihen kannattaa hakea apua. Ilmeisesti ihmiset eivät arvosta enää kunnon tapoja ja yhdessä vietettyä laatuaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuka käyttää tuntikausia kokkaamiseen?
Onko sinulla ylipainoa ja verenpainetta? Syötkö epäterveellisiä einesruokia? Maukas ja terveellinen ruoka vaatii suunnittelua ja kunnon valmistelun, joten siksi käytän kokkaamiseen aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Työpäivinä pitäisi panostaa työpaikkalounaaseen ja jättää iltasyöminen vähemmälle ja kevyemmälle linjalle.
Mitä on raskas iltaruoka? Emme valmista emmekä syö rasvakeittimellä keitettyjä ruokia. Syömme töissä lounaan ja kotona päivällisen ja molemmat ovat terveellisiä. Dinneri ei ole raskas eikä valvota.
Vierailija kirjoitti:
Minä kokkasin lähes joka päivä hyvät ruuat ja pöytä oli katettu miehen tullessa kotiin. Mulla oli enemmän aikaa, koska tein töitä kotona. Kyllä oli mies tyytyväinen.
Miksi sitten erositte?
Onneksi kotona odottaa vain humalainen nainen puhelin käteen liimattuna. :(
Mun mies sanoisi varmaan että en syö koska ei tee mieli juuri tuota ruokaa tänään/söin liikaa lounaalla/söin eilen jotain joka estää tuon ruuan syömisen tänään/ruoka on liian lihottavaa (vaikka onkin lempiruoka) ja päätin juuri tänään ryhtyä laihikselle. Parhaassa tapauksessa ruoka kelpaa mukisematta, mutta mies nappaa itselleen lautasellisen ja painelee yksin tietokoneen ääreen syömään melukuulokkeet päässään. Yhtenä yönä humalassa mies kyllä tokaisi, että kun mä en enää kokkaa :D Sitä saa mitä tilaa.
Jaa-a. Kuulostaisi kivalta, tosin oman rouvani kohdalla pitäisi joko a) etsiä kuumemittaria, kun ei rouvaa ruoanlaitto kiinnosta edes vähää alusta tai b) katsoa juokseeko takaovesta joku Marko pihalle, koska ei puoliso minulle koskaan ruokaa tee...
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin tuosta tykkäisi hulluna. Ensin kunnon savut bongista ja sitten syömään. Ruokana voisi olla esim. carbonaraa, pizzaa ja tortilloja. Jälkiruoaksi sitten jäätelöä ja karkkia ja pullaa ja keksejä. Lopuksi noin kahden tunnin rietastelusessio.
Tuollaisella ruokavaliolla ei jaksa vaan tulee pahaolo. Syömme ja kokkaamme yhdessä mutta ruoka on terveellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se. Muista kertoa vaimollekin tuo! Siihen mekin tähdätään, vähistä aviovuosista huolimatta ikää on 40+. Onnellisia ollaan, mutta valitettavasti sairaudet ja ikääntyminen nakertavat itsetuntoa. Mikä olisikaan parempaa kuin kuulla puolisolta, että vuodet ovat kaunistaneet, vaikkeivät ne totisesti ole olleet helliä.
Joka päivä kerron ja muutenkin näytän. Tai kerroin, kunnes hiljattain tuli hieman palautetta että ei tarvitsisi ihan niin paljon huomioida. Sitten olin viikon asiasta hiljaa, mutta ei ollut sekään kuulemma aivan hyvä, eli vielä on äijällä paljon oppimista tälläkin iällä... ;)
Enpä oikeastaan. Olen meistä parempi ruoanlaittaja.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti vaatetat vaimosi säädyllisesti, sillä unohdit tekstistäsi vaimosi vaatteet?
Tästä tulee mieleen se kerta nuorena, kun olimme asuneet vasta muutaman vuoden yhdessä ja olin päättänyt yllättää mieheni iloisesti. Olin laittanut hyvää ruokaa, sammuttanut valot ja sytyttänyt kynttilöitä ihan joka paikkaan, täyttänyt ammeen valmiiksi vedellä ja hankkinut kermavaahtoa (kaikkea pitää kokeilla) ja muuta sellaista oheistarviketta valmiiksi. Odotin eteisen lipaston päällä istuen mustissa stay-upeissa ja muissa asiaan kuuluvissa varusteissa, että mies tulee töistä kotiin ja ilahtuisi. Kyllä hän ilahtuikin kovasti. Pelkällä hyvällä ruoalla en saa miestäni yhtä iloiseksi, koska on aika normaalia meille, että laitan hyvää ruokaa. Jos haluan ilahduttaa, täytyy kaivaa ne (sa*kelin) stay-upit sukkalaatikosta.