Hauska biisintunnistuskisa Soundin sivuilla
http://www.soundi.fi/kilpailut/testaa-kuulosi-tunnista-biisinaytteet-ja-voita-huippukuulokkeet
Suurimman osan kyllä tunnistin, pari ei soittanut ollenkaan kelloja ja pari kuulosti todella tutulta mutten saanut päähäni mistä biisistä on kyse.
Kommentit (93)
Kolmonen oli eräs helpoimpia. :) Eli varmaan vaikuttaa mitä kuuntelee. Brittimusiikin ystäville pala kakkua. Biisiä on myös coveroitu ja remiksattu paljon. Yhtyeen uusin levy julkaistiin tämän vuoden tammikuussa.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 12:45"]
Kolmonen oli eräs helpoimpia. :) Eli varmaan vaikuttaa mitä kuuntelee. Brittimusiikin ystäville pala kakkua. Biisiä on myös coveroitu ja remiksattu paljon. Yhtyeen uusin levy julkaistiin tämän vuoden tammikuussa.
[/quote]
Oletan nyt tietäväni, mitä tarkoitat, mutta en kyllä ole sitä mieltä, että olisi se. :)
-2-
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 05:30"]
Ja oliks se eka dingo?
[/quote]
Eka? Ei.
Mulla on vielä kolmonen ja seiska auki, ja kasikin hyvin epävarma (on aavistus, joka on luultavasti väärä).
8 - Amerikkalaisen tyttöbändin biisi -64 ja moottoripyörän ääni kyseessä, (vaikka sitä kuullaan kyllä muissakin kohdissa, niin näyte on n. 30s. ennen loppua).
3 - (Herkimmät laittaa nyt sitten vaikka silmät kiinni, sillä nyt mennään ehkä jo spoilauksen puolelle ;) mutta kun en keksi enää muuta vihjettä) ... Bändi syntyi Joy Divisionin tuhkista.
Ja kiitos ap! Tuo 11 ratkesi, enää puuttuu vitonen. Ehkä joku spoilerivaroituksen ansaitseva vihje siihen ois paikallaan, oon vissiin nukahtanut -95 tai jotain. :)
$
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 16:04"]
8 - Amerikkalaisen tyttöbändin biisi -64 ja moottoripyörän ääni kyseessä, (vaikka sitä kuullaan kyllä muissakin kohdissa, niin näyte on n. 30s. ennen loppua).
3 - (Herkimmät laittaa nyt sitten vaikka silmät kiinni, sillä nyt mennään ehkä jo spoilauksen puolelle ;) mutta kun en keksi enää muuta vihjettä) ... Bändi syntyi Joy Divisionin tuhkista.
Ja kiitos ap! Tuo 11 ratkesi, enää puuttuu vitonen. Ehkä joku spoilerivaroituksen ansaitseva vihje siihen ois paikallaan, oon vissiin nukahtanut -95 tai jotain. :)
$
[/quote]
Multa puuttuu vaikka mitä, mutta 5 on siis kotimainen ja biisin nimi on smalltalkia, kysymys, johon odotetaan aina vastaavan tietyllä tavalla.
Nyt on helppo.
-2-
Nyt ratkesi kolmonen, tosin ihan röyhkeästi googlaamalla :) En olisi kyllä keksinyt tuota ikinä, ei ole tullut kuunneltua.
Kasin epäilys mulla oli siis väärässä niin kuin arvelinkin... Ei vieläkään raksuta.
ap
8 ratkesi äsken jotain ihan outoja googlettelemalla, kokeilin vaikka mitä hakuja ja sitten löytyi lista, josta vaan kokeilemaan biisejä läpi... hermo meinasi mennä. :)
multa puuttuu yhä 4, 7, 9,12.
Selvillä siis näyttäisi olevan 1-3,5,6,8,10,11,13-15...
-2-
Hei, help!
Vinkatkaa: 9, 11 ja 12. Siis jos tuolla nrolla 12 haetaan jotain ihan oikeaa biisiä, ei sitä lintua. :D
En vaan keksi, hyviä vinkkejä täällä tullut jo mutta lisää kaivataan tällaisella puukorvalle.
9. shaverin ja planeetan nimi = biisin nimi
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 17:06"]
[/quote]
No niinpä tietysti! Ja aukesi tuo karvanpoisto banaanillakin tietty heti. :D
Vinkkejä kaivataan 4,7 ja 12.
9 ja 11 on bändejä, jotka on ollu olemassa "aina", kaikki tietää ne.
11 on vieläkin olemassa.
-2-
[/quote]
Häh?
Mun tunnistama ysibiisi on kyllä ihan muu... Uskoisin sen olevan oikea koska aikoinaan kuuntelin tuota bändiä tosi paljon. Tästä shaveribiisistä en ainakaan vielä löytänyt tuota kohtaa... Ellei näissä sitten karvanpoistajat ole lainanneet tämän mun entisen suosikkinbändin biisistä tuota soundia.
ap
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 16:57"]
Onko nelonen La isla bonita?
[/quote]
Ei ole, jo aikaisemmin mainittu vinkki on että soi aikoinaan Radio Novalla IHAN koko ajan (ja mun päätä särkee pelkästään tuon lyhyen intron kuuleminen :D)
Nyt tulee helppo vinkki: Biisin nimessä on maanosa.
ap
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 17:12"]
[/quote]
ap. vinkkaa vähän tarkemmin tuo 9. en nimittäin itsekään löytänyt kyllä tuota kohtaa sheiveribiisistä. vähän samantapainen joo alussa mutta ei ole sama.
osasin yhdistää jo 11. bändin mutta hitto kun se biisi ei tule.
Häh?
Mun tunnistama ysibiisi on kyllä ihan muu... Uskoisin sen olevan oikea koska aikoinaan kuuntelin tuota bändiä tosi paljon. Tästä shaveribiisistä en ainakaan vielä löytänyt tuota kohtaa... Ellei näissä sitten karvanpoistajat ole lainanneet tämän mun entisen suosikkinbändin biisistä tuota soundia.
ap
[/quote]
täällä nyt tiedossa 1, 2, 5, 10, 13, 14 ja 15.
3 löysin yhden biisin, jossa on ihan samalta kuulostava komppi, mutta ei kyllä noin pitkää pätkää. Onko sellainen bändi, joka keikkailee vielä?
Ja onko tuo yksi ääni moottorisaha vai moottoripyörä...
-2-