Hauska biisintunnistuskisa Soundin sivuilla
http://www.soundi.fi/kilpailut/testaa-kuulosi-tunnista-biisinaytteet-ja-voita-huippukuulokkeet
Suurimman osan kyllä tunnistin, pari ei soittanut ollenkaan kelloja ja pari kuulosti todella tutulta mutten saanut päähäni mistä biisistä on kyse.
Kommentit (93)
hauska visailu, multa meni kyllä vähän penkin alle. tunsin mielestäni 1 ja 2, sekä suht varmasti 4 ja 5 ja sitten vain 11 ja 13. pari jäi vähän kielen päälle.
ikää 35, aina kohtalaisen paljon musiikkia kuunnellut.
Nyt on varma tieto 2,5,10,13,14 ja 15
onko 8 suomalainen?
-2-
[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 19:02"]
Nyt on varma tieto 2,5,10,13,14 ja 15
onko 8 suomalainen?
-2-
[/quote]
Se mitä itse veikkaisin ei ole suomalainen, mutta tuo kasi on mulla hyvin epävarma.
ap
Jotain vinkkiä 5 ja 11 kaipaisi, muut varmoja.
$
[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 19:46"]
$
[/quote]
Mä voin vinkata jos sä heität jotain vinkkiä ykkösestä ja kolmosesta :D
ap
2,5,6,7,13,14,15.
9 luulin gunnareiksi, mutta sitten kun kuuntelin youtubesta niin ensimmäinen sointu on lyhyempi kuin tuossa näytteessä, joten on kai sitten joku muu.
ikä 31
Queen, rolling stones, leevi and the leavings, pelle miljoona, beatles - tällaiselta kuulosti
Siis oliks ne muka pätkiä oikeista biiseistä? Oven narahdusta ja rumpukoneita? Ainoa, joka sanoi jotain, oli Galileiooo. Tuntui aprillipilalta.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 05:49"]
Siis oliks ne muka pätkiä oikeista biiseistä? Oven narahdusta ja rumpukoneita? Ainoa, joka sanoi jotain, oli Galileiooo. Tuntui aprillipilalta.
[/quote]
Kyllä oli.
ap
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 05:49"]
[/quote]
Jaksoitko lukea kisan "tehtävänannon"?
tunnistin ekan ja vikan ja ehkä 2-3 siitä väliltä ...että en juuri mitään : )
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 10:47"]
tunnistin ekan ja vikan ja ehkä 2-3 siitä väliltä ...että en juuri mitään : )
[/quote]
Haluatko heittää vinkin tuosta ekasta? Mua vaivaa kun en saa päähäni mikä se on :D
ap
Wuhuu, nyt mä keksin sen ykkösenkin! Hassua miten nuo vaan pulpahtavat yhtäkkiä mieleen.
ap
[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 22:42"]
$
[/quote]
ap
[/quote]
1 - Tähän biisiin löytyy vajaan vartin mittainen musiikkivideo, lyhytelokuva, jonka saaminen tv:stä vhs:lle kokonan oli yksi vuoden -82 kohokohtia. ;) Jännästi muuten, ääninäytteen kohtaa ei ole videolla (kävin youtubessa vilkaisemassa) mutta albumiversion (maailman myydyinpiä levyjä, yli 100 miljoonaa kopiota) introssa kyllä on.
3 - Brittibändi, vuoden -83 tanssimusiikin klassikoksi laskettavan biisin intro.
$
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 11:25"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 22:42"]
$
[/quote]
ap
[/quote]
1 - Tähän biisiin löytyy vajaan vartin mittainen musiikkivideo, lyhytelokuva, jonka saaminen tv:stä vhs:lle kokonan oli yksi vuoden -82 kohokohtia. ;) Jännästi muuten, ääninäytteen kohtaa ei ole videolla (kävin youtubessa vilkaisemassa) mutta albumiversion (maailman myydyinpiä levyjä, yli 100 miljoonaa kopiota) introssa kyllä on.
3 - Brittibändi, vuoden -83 tanssimusiikin klassikoksi laskettavan biisin intro.
$
[/quote]
Kiitos! Ykkösen jo äsken yhtäkkiä keksinkin, ilmankos kuulosti tutulta... Kolmosen kohdalla ei vieläkään raksuta.
5: suomalainen suht pitkän linjan bändi, tuo biisi melko alkuajoilta vuodelta 1995. Biisistä oli myös musiikkivideo, ellen väärin muista niin taisi Jyrkissä näkyä aina välillä.
11: edelleen toiminnassa oleva kuuluisa brittiläinen rock-bändi. Tuo biisi on vuodelta 1968.
ap
Etenkin 9 ja 13 on mun mielestä sellaisia klassikoita että ihmettelen jos ei joku tunnista. Myös 11 menee mielestäni tuonne klassikko-osastolle. (No ok, ysin kohdalla voi olla että tietää biisin muuten mutta ei tunnista tuota alkua.) Nelonen ja kutonen ovat muuten vaan sellaisia, että ihme on jos niiltä on välttynyt.
ap