Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työaika 7 tuntia, yksi 15 min. tauko.

Työaika 6-13
20.03.2019 |

Olin hoitoalalla, ja jäin pois loppuvuodesta omasta halustani. Väsyin kiireeseen ja henkiseen pahaan oloon, minkä työ aiheutti. Pääsen opiskelemaan täysin uutta alaa.
Hain väliaikaista työpaikkaa ja sain. Ihan hirvttävä fyysisesti raskas työ ja myöskin kiireinen. Paljon nostelua ja edestakasin liikkumista, koko työaika jalkojen päällä liikkeellä.
Minulla on yksi viidentoista min. tauko, n . 10.30-10.45.
Tänään aloin miettimään kotiin päästyäni, että onko se ihan oikein ja lain mukainen?
Osaako kukaan sanoa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä TES?

Vierailija
2/7 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työaika 7h40min ja yksi tauko 10 min.

t. Lastenhoitaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun työaika 7,5h ja siihen kuuluu 2x15 minuutin kahvitauko, lisäksi 30 minuutin palkaton ruokatauko.

Kuulostaa kyllä oudolta että olisi vain yksi vartin tauko.

Vierailija
4/7 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työntekijän päivittäinen työaika kestää yli kuusi tuntia, työntekijälle tulee varata vähintään tunnin kestävä lepoaika, jolloin hänellä on lupa poistua työpaikalta. Työntekijällä tulee tällöin olla tosiasiallinen mahdollisuus poistua työpaikalta ja käyttää tauko haluamallaan tavalla.

Työntekijä ja työnantaja voivat sopia lyhyemmästäkin lepoajasta. Lepoajan on kuitenkin kestettävä vähintään puoli tuntia. Lepoaikaa ei saa sijoittaa välittömästi työpäivän alkuun tai loppuun.(Työaikalaki)

Vierailija
5/7 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep työaika 7h 45min ja yksi 10 Min kahvitauko. Lastenhoitaja..

Vierailija
6/7 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiössä töissä 7.30-15. Yksi vartin tauko n. klo 14 aikaan. Muuten seistään/kävellään/nostellaan/tehdään sarjatyötä koko päivä.

Vierailija
7/7 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskasta hommaa, itse en jaksaisi. Arvostan👍

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä